Gå til innhold

Hvilken avis er best?

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Det faktumet at Klassekampen har en ledelse som er sympatiserer med partier som Rødt er jo en grunn i seg selv til ikke å kjøpe avisa..
Ja, de er jo livsfarlige.
Ja, det er de faktisk. I Norge er kommunister en kurositet og en anakronisme, men jeg kan ikke komme på noe land hvor de har kommet til makt uten at det har resultert i massemord.

Hvem starter vi så med? Sunnmøringer? :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aftenposten har sine augneblikk, spesielt på forsvars og utanrikspolitikk. Det er også noko eige med ein redaktør som tar ein feltreportasje der han prøver å melde seg opp på sosialen og so viser kor elendig instruksen til klientane er skriven.

Ein offentleg etat som brukar fem utropsteikn i ei setning formeleg tigger om å få bli utradert, enten i NAV reforma eller med privatisering.

Lenke til kommentar

Aviser:

Dagbladet, liker kronikkene og leserinnleggene.

Aftenposten til tider, men leser for lite av økonomi delen.

Nett:

Minerva.as fin høyrevridd avis

Dagbladet.no selvom om det blir mye svada.

Aftenposten.no

e24.no

NYTimes.com

Hmm, merkelig at jeg har Minerva.as der oppe og ikke klassekampen.no ettersom jeg er ganske rød av meg.

Fædrelandsvennen leses og hver morgen pga foreldre som abbonerer, men makan til svada journalistikk skal man lete lenge etter...

Men alltid litt gøy å lese om kristen folkets meninger i debatt sidene. Ledd godt i det siste med saken om ny ekteskapslov og Mordechai Vanunu.

Lenke til kommentar

En medieanalytikker har undersøkt hvor ofte flere aviser klarte å skrive en liste med ord og uttrykk han valgte ut. Klassekampen var klart dårligst i rettskrivning og BT var best.

"Klassekampen er kanskje mer opptatt av sak enn av språk, men årsaken til den dårlige plasseringen kan også være så enkel som at de har en liten redaksjon med relativt små ressurser" sier han i en kommantar til resultatet.

Så de som ønsker en fordummende avis vet hva de bør velge. :!:

Lenke til kommentar
En medieanalytikker har undersøkt hvor ofte flere aviser klarte å skrive en liste med ord og uttrykk han valgte ut. Klassekampen var klart dårligst i rettskrivning og BT var best.

"Klassekampen er kanskje mer opptatt av sak enn av språk, men årsaken til den dårlige plasseringen kan også være så enkel som at de har en liten redaksjon med relativt små ressurser" sier han i en kommantar til resultatet.

Ja det er jo ikke bare språket som er fordummende med den avisen for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Dagsavisen har jeg ikke sett vært nevnt..
Og heller ikke Søndag Søndag, det er sikkert ikke uten grunn.

Dagsavisen var riktignok gode på utenriksstoff da Per Edgar Kokkvold jobbet der og de het Arbeiderbladet.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til noe spesielt stort antall skriveleifer i Klassekampen, men nå må jeg selvsagt begynne å lete etter dem. :wee:

Evt. så har avisa fordumma meg såpass at jeg ikke ser dem.

Lenke til kommentar

Vet ikke med de andre avisene, men jeg tror ikke man trenger å ha så mye kunnskap om rundt journalistikk ved noen tilfeller eller jobbe så veldig mye med en artikkel, for flere av sakene er bare kopiert og direkte oversatt til norsk fra andre utenlandske nettaviser. Det har jeg opplevd flere ganger fra vg.

Lenke til kommentar

Eller Reuters? :)

Leser Aftenposten i papirutgaven hver dag. Ellers kjøpes inn Dagbladet, Morgenbladet og Klassekampen i papirformat med (u)jevne mellomrom. Må inrømme at Dagbladet er en slags "guilty pleasure".

På nett blir det enda mer trash-nyheter med dagbladet og VG. I tillegg leser jeg Aftenposten, NY Times og Klassekampen.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om Economist kan beskrives som avis da den kommer ut en gang i uka. Abonnerte en stund på denne og man trengte nesten en uke per nummer.

Av norske nettaviser er det dagbladet og vg det går i av den enkle grunn at de oppdateres raskt, men det blir kun for å få med meg overskriftene (selve artiklene er jo heller tynne).

Endret av Leviath
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...