Gå til innhold

Gatefoto, nytt portrett

Anbefalte innlegg

takk for en uforglemmelig dag. Dette bilde ble i første svar slaktet, mens samme person ga god kritikk til bilde av en hund.(et bilde som var mat, uten liv, lyst eller mening)

Er det rart jeg elsker fotografering?

bare en liten avstikker! :-)

.... Tåler du ikke kritikk så får du bare la det være.

Jeg synes også det ble litt for store kontraster.. Kinnene er for lyse.

takk for det. klarer meg uten en linja med visvas ja, om du lurte på det. men klarer meg ikkje uten den fine feedbacken og tipsene som andre har gitt.

At jeg er alene om å se humoren i det over, så får det så være.

latterlig.. Du skal lete lenge etter en mer sarkastisk arrogant idiot. Jeg prøvde å rose bildet ditt, siden det er det eneste du aksepterer. Men dette er siste gang jeg poster i en av dine tråder...

idiot? Det er ikkje jeg som sitter å redigerer et innlegg. du skrev noe helt annet førstegangen, og det du godt. ta deg en god natt søvn du no, så går alt så mye bedre imorgen.

Om du ikkje vil være en del av mine innlegg så lever jeg selvsagt også fint med dette. Trekker derimot andre her, eller PM seg ut, er det verre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint bilde, likte det godt, grunnet det var noe utenom det vanlige.

men må si at det kansje var litt lyst der med øynene, kunne vært en litt mørkere skygge der.

Btw: Når en poster på BK, er ikke meningen å få kritikk på godt og vondt?

Folk har jo tross alt forskjellig smak og meninger.

Ta kritikk med et smil, og vist noen ikke er fornøyde, så er de ikke det, selv om du er.

Lenke til kommentar

utrykket han har i bildet er meget bra i den grad at vi kan se at han har opplevd mye i livet. Jeg opplever han kanskje litt trist (øynene).

på skjermen min så ser bildet utbrent ut, i de lyse partiene så mangler det detalkjer i huden. Hans huddetaljer ville ha forsterket inntrykket av et hardt liv, og gjordt bildet enda bedre.

fokus: det ser ut til å være fokusert rundt hans hårvekst i ansiktet. Personligheten ligger i øynene, og bildet hadde tjent på å ha dette området som fokus.

Håper dette hjelpende kritikk for deg. :)

Lenke til kommentar
Ro ned nå, Aakzor.

Jeg tror trådstarter bare ble litt frustrert over at folk til en viss grad bare pekte på det "negative" ved bildet hans.

Give the guy a break

Nei, men når jeg gir sjelenen min for å prøve å skape gode bilder, og får andre med budskap til å stille opp, så skriver jeg mange linjer, så får jeg 1 linje med feedback. samtidig som en forbanna hund blir gitt god feedback. da lurer jeg på om folk vet ka eg egentlig holder på med??

Lenke til kommentar

aksjetrading har hatt en tendens til å bli defensiv og tåle kritikk svært dårlig, selv om han ber om kritikk og kanskje hevder han takler det bra.

Typisk prøver han å finne en måte å ufarliggjøre eller rasjonalisere bort kritikken, ved å f.eks påpeke kritikerens lave alder, eventuelle dårlige bilder eller manglende erfaring hos kritikeren, eller som i dette tilfellet at kritikeren har vært mindre kritisk til et bilde aksjetrading mener burde fått dårligere kritikk. Det er antageligvis ganske vanlige copingstrategier, og mange av oss har sikkert tenkt lignende tanker selv. Vi må finne måter å håndtere og filtrere kritkken på slik at den ikke knuser oss, men hjelper oss å bli bedre. Men det er sjelden man ser folk bretter ut kritikkreaksjonene på forumet slik aksjetrading gjør. :)

Lenke til kommentar

pfff...

Where to begin..?

Kritikk:

Veldig godt fokus, interressant innramming av bilde i skygge (ikke altfor orginalt, men ok gjort), litt for store kontraster i selve ansiktet (veldig lyse kinnbein, sjegget drar sykt mye oppmerksomhet) og bra fanget uttrykk. Bildet egner seg veldig godt som sort hvitt.

Avsporing:

Kritikk er det jeg nettopp har gjort, nemlig å bemerke ting som skiller seg ut, og bør kommenteres, uansett om det er negativt eller positivt. En 100% riktig kritikk vil ikke eksistere, da det alltid er underlagt smak og erfaring, men all kritikk kan er så positiv som det man ønsker å gjøre det. Man tar det negative som blir sagt og ser hva man kan gjøre med det, og man tar det positive og styrker det. Det kan alltid gjøres 100% riktig, om man bare forstår akkurat det. Alt kan ALLTID bli bedre. :)

Oppførsel:

Det virker som du har en tendens til å tiltrekke deg litt bråk på forumet, aksje, og det er uheldig både for deg selv og andre. Som et personlig tips, vil jeg anbefale deg å la enhver ting du reagerer på få flyte litt i farvannet før du gjør noe med det. Kanskje er det noen ganger noe i det som sies, og kanskje ikke. Jeg vet i alle fall at jeg ikke er perfekt, og respekterer alle som er enig så vel som uenig i mine synspunkter.

Til alle andre kan jeg si "leave the kid alone". Aksje har sagt klart ifra at han ikke ønsker krangel og personlige angrep i trådene sine, og da bør vi alle respektere det. Denne delen av forumet er for bildekritikk, og om man har en "beef" med noen, bør det heller løses over pm. La oss alle få lov til å kose oss med flotte bilder fra alle de fantastiske fotografene her på forumet.

Og dette var nok en gang et uttrykk for min mening, så jeg respekterer om ikke alle er enige. Men tenk hvor kjedelig verden hadde vært om alle var like...

Lenke til kommentar

nei, jeg tåler vel ikkje velbegrunnet kritikk dårlig. f.eks det siste innlegget var jo kritisk, men synes det er fint når folk tar seg tid til å bruke tid på å si noe.

OG NÅ KOMMER DET VIKTIGE!!

Det å stikke innom for å si en linje. bilde ser utbernt ut, og så stikke, det er det jeg ikkje likte særlig. Som sagt, disse bildene er sjelen min innen foto, og da synes jeg at de fortjener i alle fall mer enn 4 ord, der utbrent er et av dem

Håper folk forstår dette! Og det kommer mer bilder snart!

Lenke til kommentar
Hvorfor drar du inn hunden? Blir du sur fordi de andre liker bildene enn dine?

Jeg synes du bør være glad folk gidder å kommentere bildene dine i det heletatt..

fordi jeg alltid vil se stor humor i at noen synes at et bilde med hjerte, sjel, og utrykk ikkje er bra, mens et dårlig og lite levende hundebilde er bra, veldig morsomt. thats all.

Og jeg vil heller at folk lar være å komme med krtikk, enn 1 linje med svada. Det er alt jeg ber om. Og takk gud, så er det mange her som er voksne, og klarer å gi veldig gode innspill.

ellers hadde det vært artig å prøve å poste slike bilder under et nick som folk ikkje har forutt dårlige holdninger til. jeg kommer selvsagt ikkje til å gjøre det, men det hadde vært artig å se reaksjonene. no har jeg nevt siste ord i denne debatten, og nok en tråd er iferd med å bli ødlagt, og eg synes mannen på bilde, og bilde fortjener bedre.

Endret av aksjetrading
Lenke til kommentar
Aksje har sagt klart ifra at han ikke ønsker krangel og personlige angrep i trådene sine, og da bør vi alle respektere det.

Du tenker kanskje på utsagn som "Dette bilde ble i første svar slaktet, mens samme person ga god kritikk til bilde av en hund.(et bilde som var mat, uten liv, lyst eller mening)? Nei vent, det var jo aksjetrading selv som skrev det…

Lenke til kommentar

Siden dette er et åpent forum må du bare ta det du får aksjetrading, og fokusere på fyldige gode kritikker og ignorere resten. Uten å kritisere kritikere for at de ikke legger like mye sjel i kritikken som du gjør i fotograferingen.

Du har også tatt en del bilder som gjør at du får litt andre kritikker enn noen som nærmest har lagt ut sitt første bilde på bildekritikken og har helt andre ting de skal forbedre seg på. Kritikken har ikke en absolutt skala med bra og dårlig, men er relativ for hver enkelt fotograf.

Lenke til kommentar

hei cruel. jeg er alltid nervøs når jeg ser folk som driver med portrett, som skal si sin mening om bilder. jeg skal sende deg noen versjoner uredigert, og er spent på ka du får til.

Husk at stort sett justerte raskt og gale, og la på noen effekter for å gi bilde den stemmningen det fortjener.

Ufattelig kult! 9/10! Elsker stemninga i bilde

ironi eller? he he

Lenke til kommentar

1: Bildet er på tross av åpenbare svakheter meget bra. Kanskje noen vil hevde det er på grunn av åpenbare svakheter, men for meg er det motivet alene som utgjør bildet, samt hvordan motivet blir behandlet (ikke teknisk).

2: Leave the kid alone. Jo da, aksje klarer å skape mye bråk, men det bråket trenger ikke gjennomsyre alle trådene som han åpner. Svært ofte opplever vi at nye medlemmer blir møtt med antipati i alt de gjør, på grunnlag av at noen har reagert på hvordan vedkommende har oppført seg til nå. Det er likevel en avsporing når man i BK lar synet på en bidragsyters personlige egenskaper bli utslagsgivende i kritikken. Her er det bildene til "drittsekken" som diskuteres, ikke han selv. Med "drittsekk" mente jeg naturligvis ikke å stemple aksje, men å forklare hvordan andre forholder seg til ham.

3: Aksje bør holde andre tråder og kommentatorers personlige smak i kritikk av andre bilder bli et tema. En som legger bildene sine ut for kritikk kan ikke svare kritikken med å gå til angrep på det som man oppfatter som kritikerens smak. Du har sagt ditt med bildet, og må ta kritikken fra alle, uten å på noen måte gå til angrep på annet enn usaklige og feilaktige svar.

4: Dette er BK. BK er BK. Uten en seriøs holdning til BK fungerer det ikke. Har man ikke til hensikt å gi kritikk basert på bildets egne egenskaper kan man bare holde tankene for seg selv. Hvis vi skulle basert f.eks. vår musikksmak basert på hvordan artister har oppført seg i visse sammenhenger blir det ikke mye spennende å lytte til lenger. Jeg lurer på om det var Keith Richards som uttalte at i Londons musiker/showbiz-miljø på sekstitallet var en dominerende mote å være en drittsekk.

Konklusjon: hold person adskilt fra verk, og omvendt. Ta kritikk som en mann, oppreist og i relativ stillhet.

Lenke til kommentar

Ok..

litt mer synsing fra min side da.

Bare ignorer det om du ønsker. Tilbakemelding er ikke nødvendig. ;)

Jeg synes du skal være glad for enhver kommentar du får på et bilde, uansett hva de sier. Det betyr stort sett at bildene skiller seg ut. Selv har jeg postet to bilder her inne, hvor begge fikk 1 kommentar hver. Dette klager jeg ikke på, for det forteller meg at bildene mine ikke er interressante, og jeg må jobbe mer med å finne bedre motiver.

See? Det finnes gode råd og tips i alt.

Negativitet er jo bare å ignorere, for det er jo bare tekst på en webside, og ingen står med balltre utenfor døren din uansett... :)

Lenke til kommentar
1: Bildet er på tross av åpenbare svakheter meget bra. Kanskje noen vil hevde det er på grunn av åpenbare svakheter, men for meg er det motivet alene som utgjør bildet, samt hvordan motivet blir behandlet (ikke teknisk).

2: Leave the kid alone. Jo da, aksje klarer å skape mye bråk, men det bråket trenger ikke gjennomsyre alle trådene som han åpner. Svært ofte opplever vi at nye medlemmer blir møtt med antipati i alt de gjør, på grunnlag av at noen har reagert på hvordan vedkommende har oppført seg til nå. Det er likevel en avsporing når man i BK lar synet på en bidragsyters personlige egenskaper bli utslagsgivende i kritikken. Her er det bildene til "drittsekken" som diskuteres, ikke han selv. Med "drittsekk" mente jeg naturligvis ikke å stemple aksje, men å forklare hvordan andre forholder seg til ham.

3: Aksje bør holde andre tråder og kommentatorers personlige smak i kritikk av andre bilder bli et tema. En som legger bildene sine ut for kritikk kan ikke svare kritikken med å gå til angrep på det som man oppfatter som kritikerens smak. Du har sagt ditt med bildet, og må ta kritikken fra alle, uten å på noen måte gå til angrep på annet enn usaklige og feilaktige svar.

4: Dette er BK. BK er BK. Uten en seriøs holdning til BK fungerer det ikke. Har man ikke til hensikt å gi kritikk basert på bildets egne egenskaper kan man bare holde tankene for seg selv. Hvis vi skulle basert f.eks. vår musikksmak basert på hvordan artister har oppført seg i visse sammenhenger blir det ikke mye spennende å lytte til lenger. Jeg lurer på om det var Keith Richards som uttalte at i Londons musiker/showbiz-miljø på sekstitallet var en dominerende mote å være en drittsekk.

Konklusjon: hold person adskilt fra verk, og omvendt. Ta kritikk som en mann, oppreist og i relativ stillhet.

det var karen som kunne snakke for seg. nice.

er spent på ka du ville forandret på. vinkler, utsnitt, etterbehandling, osv osv.

Ok..

litt mer synsing fra min side da.

Bare ignorer det om du ønsker. Tilbakemelding er ikke nødvendig. ;)

Jeg synes du skal være glad for enhver kommentar du får på et bilde, uansett hva de sier. Det betyr stort sett at bildene skiller seg ut. Selv har jeg postet to bilder her inne, hvor begge fikk 1 kommentar hver. Dette klager jeg ikke på, for det forteller meg at bildene mine ikke er interressante, og jeg må jobbe mer med å finne bedre motiver.

See? Det finnes gode råd og tips i alt.

Negativitet er jo bare å ignorere, for det er jo bare tekst på en webside, og ingen står med balltre utenfor døren din uansett... :)

det er jo enkle grunner for at jeg får mye respons, for det første prøver jeg å skille meg ut med det eg driver med. døde bilder av dyr, eller landskap drukner jo i mengden.

for det andre er historien min her inne slik, at jeg får mye respons nesten uansett. og det er ikkej alltid posetivt.

men vil du ha mye respons, så start med å lage en spennende tittel. Ikkje skriv løvedør i solnedgang, finn på noe som smeller :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...