Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL og bytting av sentral

Anbefalte innlegg

Jeg ligger slik til at jeg kan få ADSL dersom jeg bytter sentral. Den sentralen som jeg er knyttet til ligger litt utenfor sentrum av Flekkefjord, men ved å bytte sentral ville jeg hatt mulighet for å få ADSL.

Jeg vet at personer i Flekkefjord har fått byttet sentral ifm dette, og tok derfor en telefon til Telenor i går, men fikk blankt nei på dette.

Har i tillegg snakket med en tidligere telenor mann, som senest i forgårs var i kontakt med noen i Telenor som hadde sagt at det skulle åpnes opp for dette.

Er det noen her som vet noe mer om dette? Hvor bør jeg eventuelt henvende meg for å få ordnet dette? Ringte som sagt en kundekonsulent på 05000, men ikke mye hjelp der nei.

mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

Tror Telenor har som praksis at de ikke lar private bytte sentral (som regel i alle fall). Mener å huske at de skal la kundene få lov til få ADSL gjennom utgjevningskabelen (noe de tidligere ikke godtok).

Noen ganger kan det også være mulig å få en "ren linje" til en sentral som støtter ADSL.

Lykke til !

Lenke til kommentar

Pat: skift til firstmile vist mulighet for det, gi grunn til Telenor at de ikke fyller kravene du har for linje med aDSL

(kjente telenor problemer= mye PL, signal som tar STORE omveier, høye priser, mye PL, ellendig support, lavere hastighet enn hva en betaler for, samt, mye PL)

en kontrakt kan brytes om de ikke oppfyller kravene til kontrakt

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å bestille "ADSL uten telefonlinje". Altså når du bestiller huker du av på at du ikke har telefon. Da vil (må) Telenor sjekke muligheten for å gi deg en ren linje til nærmeste sentral. Vet at bla. Bluecom og Tiscali har dette alternativet. Sistnevnete tar ikke heller noe for en ekstra linje, noe jeg mener Bluecom gjør (tror 100 .-/mnd)

Lykke til !

Lenke til kommentar
Det du kan gjøre er å bestille "ADSL uten telefonlinje". Altså når du bestiller huker du av på at du ikke har telefon. Da vil (må) Telenor sjekke muligheten for å gi deg en ren linje til nærmeste sentral. Vet at bla. Bluecom og Tiscali har dette alternativet. Sistnevnete tar ikke heller noe for en ekstra linje, noe jeg mener Bluecom gjør (tror 100 .-/mnd)

Lykke til !

Går ikke det på om man har et aktivt telefonabonnement eller ikke da? Telefonlinje inn til huset har jeg jo.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner problemet ditt... selv så er det folk 50-100 meter unna meg som er på en annen sentral, så å si naboene mine, og som såklart kan få adsl/sdsl osv. Svæææært frustrerende heh... :grumpy:

Jeg har ihvertfall ikke fått løst mitt problem enda, har prøvd Bluecom men de kunne desverre ikke gjøre noe.

Det er en telefonstolpe 50 meter unna meg som er på nabosentralen, har lyst til å koble meg på den... kan vel ikke være så vanskelig med litt hjelp :)

Lenke til kommentar

Jeg bor i 3. etasje, og han som er i 1. etg har ADSL, jeg kan ikke få.

Vi flyttet hit med 2 års mellomrom, nok til at jeg kom på en liten mellomsentral. GRRR. Fikk ikke lov å skifte sentral nei.."Vi gjør ikke det for privatpersoner lengre"..de gjorde det altså FØR?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...