Gå til innhold

Hardware.no: Offisiell tilbakemelding angående egennavndebatten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener at jeg var ganske tydelig på at jeg henvender meg til de som i stedet for å komme med faktiske argumenter i saken nå har gått hen til å gå igjennom samtlige saker på hw.no med en fin kam. :) Nå er det mulig at jeg har feil inntrykk og det bare er ståle som driver med dette... :innocent:

Nå har jeg tenkt litt over saken, og har kommet fra til dette.

 

Hvorfor i HELVETE har noen noe stygt å si om meg fordi jeg yter service som en GRATIS korrekturleser?

Folk som steffengd som kommer med personangrep, og pepsiCo og alle andre som sier "Gi faen i pirkinga da!". HVA FAEN?!

Har noen hørt om hva det å faktisk være skribent egentlig betyr? Skribenter og journalister er yrker som krever meget høy kompetanse innen språk. Og det er ikke _bare_ å skrive feil. Nei, det er ikke verdens undergang hvis man har en kommafeil. MEN HVORFOR ER DET RETTET ANGREP MOT MEG? Som prøver å hjelpe...

Jeg vet ikke om mesteparten av forumbrukerne har vært i norsktimene, og skrevet stiler. Men der hvor jeg er fra, Bergen, hadde vi det slik at vi leverte inn stilene våre til læreren, og så fikk den rettet tilbake. Og jeg kan ikke huske en gang at folk angrep læreren for pirkefeil.

 

Tenk, bare tenk over neste post.

Lenke til kommentar

Ståle, et lite tips: Hver artikkel som blir publisert her i Hardware-nettverket, kommer med en egen diskusjonstråd. Har du feil å påpeke, ta det i denne tråden. Hvis du fortsetter å poste i tilbakemeldingskategoriene, kommer bare trådene dine til å bli stengt, om og om igjen.

Lenke til kommentar
Ståle, et lite tips: Hver artikkel som blir publisert her i Hardware-nettverket, kommer med en egen diskusjonstråd. Har du feil å påpeke, ta det i denne tråden. Hvis du fortsetter å poste i tilbakemeldingskategoriene, kommer bare trådene dine til å bli stengt, om og om igjen.
Vi er klar over både tråden [Offisiell tilbakemelding angående egennavndebatten] og aktiviteten. Kjempeflott at det påpekes inkonsekvente skrivemåter, slik at vi kan forbedre dette underveis.

 

Jeg begynte å poste i diskusjonstrådene, men da ble de postene slettet ettersom de mente det tok diskusjonen OT.

 

Så sendte jeg PM til hitokiri.

 

Vi er klar over både tråden [Offisiell tilbakemelding angående egennavndebatten] og aktiviteten. Kjempeflott at det påpekes inkonsekvente skrivemåter, slik at vi kan forbedre dette underveis.

 

Og det er riktig sted å post på.

Hvor skal jeg poste rettelser av artikeler?

I kommentartråden for artikkelen?

I en ny tråd for hver artikkel i Tilbakemeldinger?

Eller en ny post i Offisiell tilbakemelding angående egennavndebatten, som ingen fra redaksjonen sjekker og gir tilbakemelding på?

Du må gjerne lage en tråd om det i "tilbakemeldinger til Amobil".

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Det har vel vært tatt opp i forumet her tidligere da enkelte har ymtet ønske om å få være "skrivefeilpoliti". Etter det jeg husker ble det avvist at man trengte noe slikt "politi". Forøvrig har forumet allerede en egen tråd som omhandler skrivefeil: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=126777 . Dette må vel være det ideelle stedet for å få luftet dine personlige frustrasjoner.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Jeg klager ikke på rettingen ståle, jeg bare stiller spørsmålstegn ved motivet...

 

Leser man dine kommentarer i denne tråden og i relasjon til denne "rettingen" kan det i det minste på meg virke som målet med denne pirkingen ikke er å yte noen tjeneste ovenfor hw.no. Men for all del, om det er det som er intensjonen din, stå på. Men la da vær å koble denne aktiviteten opp mot denne diskusjonen.

 

Hvis du tar mine kommentarer så personlig at du må ty til en rekke ukvemsord og banning så beklager jeg dette.

 

Det var, som jeg har påpekt, ikke meningen å gå ut for å ta noen som helst, men å poengtere at hvis man drev med denne pirkingen for å få fram et poeng så var dette i min oppfatning en dårlig retning å ta denne debatten i.

 

Igjen, jeg beklager hvis du har tatt dette personlig, men jeg mener at hvis du har gjort det, så har du ikke forstått hva som var poenget mitt.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Det var ikke bare til deg.

 

Men det å skrive riktig, har nesten alt med dette å gjøre. Ny regel, masse nye feil.

 

http://www.hardware.no/artikler/mobile_me_...atter_mac/52721

 

Ipod touch

WWDC (World wide developers conference)

Har de sluttet med å ha store bokstaver per ord som er forkortet nå også?

 

Og når Apple skriver det MobileMe, så har HW gjort det om til Mobile me? :O

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Det er vel ikke lenge til aprilspøken blir virkelighet heller.

Den om man må betale for forumet. I tråden for Age of Conan-reklamen som gikk på hw.no for en liten stund siden (den var over hele siden i bakgrunnen, stygg med andre ord) kom man inn på nettop betaling. Og flere mener at det hadde vært lurt å betale for forumet for å slippe spammere og reklame.

 

Men da måtte det ihvertfall ha vært seperat for hw.no (og søstersider) og forumet. Jeg betaler ihvertfall ikke ett øre for nyheter om Iphone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...