Imsvale Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Synes det var gøy å lese denne: http://www.hardware.no/artikler/samler_sto..._2/52498?pid=14 Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Tja. Hvis de ønsker å tusle stille og rolig tilbake til gamle tilstander skal ikke jeg stoppe dem, ei heller peke finger. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 @TrondH86: Det er imponerende hvordan dem kan skrive både "UltraSparc" og "Ultrasparc" i samme artikkel. Er disse to forskjellige ting, slik jeg også tenker forskjell på f.eks. Mac (datamaskin) og MAC (hardware-adresse i nettverkskort)? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Den Niagara 2-artikkelen. Jeg ser at det ble skrevet "telco" midt i der. Jeg kjenner ikke til ordet, og vet ikke hva det betyr. Jeg har en mistanke om at det er et firma eller lignende. Da burde det ha skrevet med stor forbokstav, som i alle andre navn. Stemmer ikke det? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jo. Det værste er når de copy/paster og bare fikser noe. Kan ikke de bare gå tilbake til det gamle copy/paste? =/ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Apple-reklame, Apple-reklame, Apple-reklame... http://www.amobil.no/artikler/har_bedre_lyd_enn_ipod/52441/4 Var det ikkje sånt dykk ville til livs? Neida, det gjev alt for gode lesartal når alt mellom himmel og jord blir samanlikna opp mot iPod og iPhone. Stikk i strid med grunngjevinga for å skrive Iphone. Endret 5. juni 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Sånn er det når man slenger seg på en motebølge uten å vite hvorfor. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 haha https://www.diskusjon.no/index.php?session=...howtopic=962991 også fjernet de det, men tok det tilbake igjen Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hensikten vår er å unngå at produsenter plasserer kreative logoer i tekstene våre[...] Snap2face Fail. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Har tenkt litt på at Hardware er med på å underbelyse fakta. Hva med faste lesere som leser om et produkt oftest på denne nettsiden. De vil kanskje få feil forståelse for hvordan man egentlig skal skrive navnet... Når jeg nå ser "CrossfireX", tenker jeg "skal det skrives slik, eller skal det skrives CrossFireX? Hva er det riktige?" Dette skaper bare forvirring, vanskeligheter for journalistene til å være konsekvente osv. osv. Fører bare til problemer. Latterlig! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Det skal vel være Crossfirex, noe som gjør det enda vanskeligere å forstå. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 http://www.amobil.no/artikler/one_call_for...bilen_din/52591 Hva med Sim-kort? Er ikke sikker. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Den Niagara 2-artikkelen. Jeg ser at det ble skrevet "telco" midt i der. Jeg kjenner ikke til ordet, og vet ikke hva det betyr. Jeg har en mistanke om at det er et firma eller lignende. Da burde det ha skrevet med stor forbokstav, som i alle andre navn. Stemmer ikke det? Det er en "bransjeforkortelse" for telekommunikasjon eller telefonleverandør Lenke til kommentar
MRN Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Den Niagara 2-artikkelen. Jeg ser at det ble skrevet "telco" midt i der. Jeg kjenner ikke til ordet, og vet ikke hva det betyr. Jeg har en mistanke om at det er et firma eller lignende. Da burde det ha skrevet med stor forbokstav, som i alle andre navn. Stemmer ikke det? Det er en "bransjeforkortelse" for telekommunikasjon eller telefonleverandør Å? Som i "telecommunication" eller noe? Kult, da lærte jeg noe nytt! Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Det er en "bransjeforkortelse" for telekommunikasjon eller telefonleverandør En mild inkonsekvens her: "Telco" er greit, men iPod er det ikke. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Ble det ikke klaget på at telco ble skrevet med liten t? Har ikke lest artikkelen, men forstod det sånn at det ble tolket til å være et navn, noe det ikke er. Følgelig skal det ikke ha stor forbokstav med mindre det er første ord i en setning. Jeg skjønte ikke inkonsekvensen din Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Vel, dersom Hardware.nos nye språkrevolusjon er for å gjøre artiklene tydeligere, mer lettleste og konsekvente, er "telco" et ord som egentlig ikke hører noe sted hjemme; i alle fall ikke uten hermetegn, siden det er et ord som ikke kan defineres som dagligtale. (Jeg forstod det ikke.) Dette er imidlertid ikke noe uttalt mål i førstepost i denne tråden, så jeg tipper Hardware.no får gjøre som de vil. Noe de ser ut til å gjøre uansett. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Ta denne helt normale artikkelen. http://www.gamer.no/artikler/mass_effect/52109 Hvorfor står det ANMELDELSE? Og hvorfor er alltid skribentens navn med store bokstaver? Og skal det være Shepard og Co. her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå