Gå til innhold

Forskjellige spørsmål og problemer i Arch

Anbefalte innlegg

Heisann!

Bestemte meg for å innstalere Arch.

Det hele gikk nokså smertefritt, med unntak av at GRUB ikke fungerte, som det aldri heller har gjort på min maskin med andre linux-operativsystemer. Innstalerte Lilo, det gikk bra.

Så var jeg komt så langt i Arch-guiden at jeg skulle innstalere Xorg. Dette gikk også greit. Deretter innstalerte jeg Open-Source ATI-driverene, og prøvde å starte Xorg ved hjelp av kommandoen startx.

X fikk jeg opp, men systemet frøs og hverken ctrl+alt+backspace, exit fungerte. Restartet ved hjelp av ctrl+alt+del. Når jeg kom inn i Arch, så var plutselig nettverkskortet mitt forsvunnet. Tips? Bruker DHCP. Har ikke innstalert GUI (ala GNOME og KDE).

En annen ting. Skal innstalere Arch på en maskin uten internett. Har jeg muligheten til å laste ned eller lage en CD som inneholder de tingene jeg vil som f.eks Xorg, ATi drivere, GNOME osv? Og selvfølgelig de nyeste updatene innen core, extra og community.

Todda7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dukker det opp på lista når du skriver lspci da?

Der kommer den opp. Hva kan jeg gjøre for å få den tilbake igjen?

Har du prøvd «ifconfig -a»? Dersom det kjem opp da så skrivar du «ifconfig eth0 up». (Bytt ut eth0 med det riktige navnet. )

Prøvd, kommer ikke opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...