Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Høy prosessor bruk for ingen ting...

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte meg nylig en trådløs ruter som jeg og min far nå er tilkoblet. Signalene fra den varierer, men det var ikke derfor jeg lager denne posten.

I går fikk min bror på 10 år og en kompis av han låne min fars laptop. De skulle spille noen nettbaserte spill, noe lignende av 123spill.no eller noe sånn i den duren.

Problemet oppstod da min far skulle bruke laptopen senere.

Han klaget over at PC-en var ødelagt fordi musen henger seg opp annet hvert sekund. Jeg så på laptopen hans selv om jeg ikke er noe teknisk geni.

Det virker som laptopen tar tenkepauser på ett halvt sekund eller lengre og så funker den igjen rett etterpå.

Jeg åpnet "Windowns Oppgavebehandling" og gikk til "Prosesser" for å se etter noe rart.

Jeg vet ikke hva som skal og hva som ikke skal være dær. men jeg så straks at prosess minnet varierte fra 50-100% hele tiden og en prosess med navn: "jensenUI.exe" brukte 70% av minnet hele tiden.

Jeg avsluttet denne, men prosessoren brukes konstant mellom 60-70% framdeles.

Jeg har ingen anelse om hvordan man fikser dette problemet, men min far har lagret mange viktige dokumenter på laptopen som han ikke vil miste.

Er det kansje noen som vet noe om hva som har skjedd og om det finnes håp?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I går fikk min bror på 10 år og en kompis av han låne min fars laptop. De skulle spille noen nettbaserte spill, noe lignende av 123spill.no eller noe sånn i den duren
.

Vet aldri hva disse finner på ;)

Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet.

Start programmet og velg "Trykk scan og save log" .

Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din.

Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst.

Denne viser cpu forbruk mere nøye og kan gå dypere.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinte...s/bb896653.aspx

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
I går fikk min bror på 10 år og en kompis av han låne min fars laptop. De skulle spille noen nettbaserte spill, noe lignende av 123spill.no eller noe sånn i den duren
.

Vet aldri hva disse finner på ;)

Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet.

Start programmet og velg "Trykk scan og save log" .

Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din.

Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst.

Denne viser cpu forbruk mere nøye og kan gå dypere.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinte...s/bb896653.aspx

Hvorfor må man skjule det? Noen vitale ting som kan bli synligjort for evt hackere?

Lenke til kommentar

Håper dette funker

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 22:10:14, on 08.05.2008

Platform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16386)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe

C:\Windows\SOUNDMAN.EXE

C:\Windows\System32\WLTRAY.EXE

C:\Windows\System32\rundll32.exe

C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

D:\Programfiler\Grisoft\AVG7\avgcc.exe

D:\Programfiler\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe

D:\Programfiler\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe

C:\Program Files\Jensen\Common\JensenUI.exe

C:\Windows\System32\sistray.exe

C:\Users\OLECOO~1\AppData\Local\Temp\RtkBtMnt.EXE

C:\Windows\System32\mobsync.exe

D:\Programfiler\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - D:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\GRA8E1~1.DLL

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [broadcom Wireless Manager UI] C:\Windows\system32\WLTRAY

O4 - HKLM\..\Run: [siSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent

O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] d:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP

O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "D:\Programfiler\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] d:\Programfiler\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [AVG7_Run] d:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'LOKAL TJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETTVERKSTJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [AVG7_Run] d:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [AVG7_Run] d:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'Default user')

O4 - Global Startup: Jensen AirLink Utility.lnk = C:\Program Files\Jensen\Common\JensenUI.exe

O4 - Global Startup: Utility Tray.lnk = C:\Windows\System32\sistray.exe

O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - D:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - D:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - D:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL

O13 - Gopher Prefix:

O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - D:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\GR99D3~1.DLL

O20 - Winlogon Notify: avgwlntf - C:\Windows\SYSTEM32\avgwlntf.dll

O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - d:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe

O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - d:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe

O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - GRISOFT, s.r.o. - d:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe

O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe

O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe

O23 - Service: Broadcom Wireless LAN Tray Service (wltrysvc) - Unknown owner - C:\Windows\System32\wltrysvc.exe

--

End of file - 5278 bytes

Lenke til kommentar

Loggen ser fin ut.

Kan kjøre dette.

Last ned kjør CCleaner

'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer som er eldere enn 48 t.

Kjør register-renser og"svar ja til og reparere"

---

Last ned oppdatere og kjør full scan SAS free

Post loggen fra SAS (preferences->statistics/logs)

---

Hjelper ikke må du laste ned prosess explorer.

Du må poste hvilken prosesser som tar cpu kraft så tar vi derfra.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...