Gå til innhold

LØST: Ingen themes vil installerers i Ubuntu 8.04

Anbefalte innlegg

Jeg har en fersk install av Ubuntu 8.04 nå. Tidligere hadde jeg litt småkluss og problemer under/etter install, så jeg tok en fersk install.

Alt virker helt greit. Visual effects er på Extra og det virker fint! Men, å installere nye themes, virker ikke! Jeg har prøvd Gtk2 og Emerald, uten hell!

Kan det være at disse filene ikke er kompatible med 8.04? Jeg har gjort alle oppdateringer.

Endret av FrozenFish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en fersk install av Ubuntu 8.04 nå. Tidligere hadde jeg litt småkluss og problemer under/etter install, så jeg tok en fersk install.

Alt virker helt greit. Visual effects er på Extra og det virker fint! Men, å installere nye themes, virker ikke! Jeg har prøvd Gtk2 og Emerald, uten hell!

Kan det være at disse filene ikke er kompatible med 8.04? Jeg har gjort alle oppdateringer.

De er nok kompatible med 8.04. Hvor har du lastet de ned fra? Når det gjelder gtk2 bruker jeg gnome-look og er veldig fornøyd med det. Hva er det som ikke fungerer? Og hvordan installerer du dem? Det er som oftest bare å dra fila du skal bruka inn i "theme-velgeren". Når du gjør det dukker det ikke opp som et theme av seg selv. Du må ta utgangspunkt i noe som er der fra før for å "ordne" det nye. La oss si at jeg f.eks. skal installere themet "chocolate" fra gnome-look. Da laster jeg ned filen, drar den over i "theme-velgeren" som nevnt ovenfor. Når det er gjort trykker jeg f.eks. på themet "human" som er der fra før og trykker på customize. Der inne velger jeg Chocolate både under "controls" og "window border". Deretter velger jeg ikoner og musepekeren jeg vil bruke til themet. Når dette er gjort lukker jeg det vinduet og velger "save as". Da skal temaet være klart inne i vinduet. Det er helt sikkert haugevis med forskjellige måter å gjøre dette på, men dette er i hvertfall den måten jeg bruker.

Det kan selvsagt hende at du kunne alt dette fra før av, men ut fra tråden din er det vanskelig å vite. Lykke til uansett! :)

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Heisann qweak!

Takk for svaret! Ja, det er den måten du beskrev jeg har brukt.

Ved tdligere installs har det gått smertefritt alt dette, men denne gangen ei. MEN.... etter å ha prøvd noen themes fra Gnome-look uten videre hell (noen farger og sånt forandret seg) installerte jeg themet "Gelatin". Det virket helt fint! Og etter at det var installert, ja da gikk det greit å installere andre themes også! Merkelige greier! Uansett.. jeg har nå klart å tilpasse slik jeg ønsket det!

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...