Ivar_Schiager Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hvilke tidsrammer gjelder i forhold til stenging av tråder? Det er visst ikke bare jeg som overser ÅRSTALL for siste innlegg. Er det mulig å praktisere en slags siste frist for nytt innlegg i en tråd, f.eks. ikke seinere enn 14 dager etter siste innlegg? Det er jo ikke særlig sannsynlig at trådstarter er interessert når det ikke er noen aktivitet lenger. Leste en artikkel om makro på Akam, men det var flere der som overså at artikkelen ble skrevet i 2003 og siste innlegg var for "3 år siden". Eller er det mulig for trådstarter å stenge tråden selv? Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Trådstarter kan jo sende en PM til en moderator for å få tråden stengt. Og tråden stenges jo uansett hvis det kommer mange ubrukelige innlegg etter at en tråd er merket som løst. Veit ikke om det er en grense for hvor nytt siste innlegg skal være, men personlig ville jeg vært skeptisk til å poste i en tråd som har vært inaktiv i en måned. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Vi stenger ikke tråder fordi noen ønsker det, med mindre det bryter retningslinjene på noen måte, eller tråden er flere år gammel. Av den enkle grunn at vi tillater diskusjoner siden dette er et diskusjonsforum, derfor ønsker vi ikke å stenge diskusjonene selv om f.eks et spørsmål er besvart. Det kan tross alt fin komme gode poster etterpå fordet. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Så tråder stenges aldri fordi spørsmålet er besvart? Hva med siste posten i denne tråden? EDIT: Kan heller ikke tråder stenges på oppfordring fra trådstarter? Hva med tredje posten i denne tråden? Endret 8. mai 2008 av Leeroymonster Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Vi stenger ikke tråder fordi noen ønsker det,Det ser no ofte ut som de gjer det. I eit av standardinnlegga moderatorane har står det noko slikt som «Saken er løst og/eller trådstarter har bedt om stenging». Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Den har blitt fjernet for en stund siden, og det er gitt føringer om at tråder ikke skal stenges bare fordi noen ønsker det. Om du kommer over tråder som er stengt uten at denne er kun av interesse for paleontologer, bryter med retningslinjene eller er totalt uinteressant for allmennheten, er det bare å rapportere disse. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Som nevnt så har det vært litt forskjellig praksis på området, men en samlet føring på at man i utgangspunktet ikke stenger tråder bare fordi trådstarter ønsker det. Enkelte unntak kan finne sted, men det blir en skjønnsvurdering. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Av den enkle grunn at vi tillater diskusjoner siden dette er et diskusjonsforum, derfor ønsker vi ikke å stenge diskusjonene selv om f.eks et spørsmål er besvart. Jeg trodde jeg forsto hva dere mente, men ble forvirret igjen. Dere sier at en tråd ikke stenges bare fordi spørsmålet er besvart? Men i løpet av helgen har to av mine tråder blitt stengt nettopp på grunn av dette. Er det sånn at tråden stenges hvis den som stenger den ser tråden som død? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Det er fordi dine trådar var tekniske spørsmål om forumet posta i kategorien for tilbakemeldinger. Når dei er ferdigbehandla blir tråden stengt, det er noko som kun blir praktisert i den kategorien, noko du ser om du tar turen innom. Det er for at dei som behandler trådane der skal ha oversikt over kva som må tas tak i og kva som er ferdig behandla. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg forstår, jeg forstår. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 [Automatisk svar] Problemet er løst, tråden stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg