Gå til innhold

Hvordan takserer MTU ringeminutter?

Anbefalte innlegg

Jeg har MTU Fri og lurer på hvordan de takserer ringeminutter. For eksempel: Jeg ringer i et minutt og 10 sekunder. Hvor mange ringeminutter trekker de fra meg da? 1 minutt og 10 sekunder eller 2 hele minutter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For Telenor før i tiden rundet de opp i 15 sekunder..

Aner ikke hvordan det er nå. Har ikke sett på Telenors faktura på snart 1 år (mamma betaler :p frifamiliegreier).

Telenor? Jeg snakket om MTU.

Lenke til kommentar

Det er jo dette som er hele poenget med sekundprisen Chess har reklamert så mye med i det siste. Alle operatører runder opp til nærmeste minutt. Svaret på spørsmålet ditt er altså 2 minutter.

Eneste untak er spesialnummer som faktureres per sekundet (99% sikker)

semtex: Er du sikker på det? Ville ikke stolt på hva kundeservice sier her faktisk. Ville skjekket det ut på fakturaen for å være helt sikker.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar
Det er jo dette som er hele poenget med sekundprisen Chess har reklamert så mye med i det siste. Alle operatører runder opp til nærmeste minutt. Svaret på spørsmålet ditt er altså 2 minutter.

Eneste untak er spesialnummer som faktureres per sekundet (99% sikker)

semtex: Er du sikker på det? Ville ikke stolt på hva kundeservice sier her faktisk. Ville skjekket det ut på fakturaen for å være helt sikker.

HELT FEIL!!!!

Alle operatører har sekundtaksering!!! Det med Chess reklamerer med 1øre pr sekund er fordi de ikke har ingenting i startavgift som de alle fleste har.

Lenke til kommentar
= 60øre per min...

Hvorfor kan de ikke bare si 60 Øre per min? Fordi det høres billigere ut for de under normal iq?

Ja kanskje noen kobler at de tar sekundtakst. Men det gjør jo alle i dag som Adda sier...

De fleste med normal iq skjønner at det er 60 øre/min, men 1 øre/sek høres jo billigere ut. Uansett er det jo et rimelig abo for de med korte samtaler...

Lenke til kommentar
= 60øre per min...

Hvorfor kan de ikke bare si 60 Øre per min? Fordi det høres billigere ut for de under normal iq?

Ja kanskje noen kobler at de tar sekundtakst. Men det gjør jo alle i dag som Adda sier...

De fleste med normal iq skjønner at det er 60 øre/min, men 1 øre/sek høres jo billigere ut. Uansett er det jo et rimelig abo for de med korte samtaler...

Jeg synes ikke dette er så rimelig når operatører som One Call og MTU tilbyr abonnement uten minimumsfakturering eller oppstartspris de første 120 eller 142 minuttene per mnd. Da blir det bedre for kortere samtaler. Chess har jo heller ikke noen familieløsning. Man kan heller ikke ha Friends på dette abonnement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...