Reeve Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Her skal det bare diskuteres episoden "Something Nice Back Home", annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd. Om du poster informasjon om episoden før den er sendt i USA, legg det i en spoiler. Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM. Trailer og forhåndstitter: Spoilertråden Hovedperson i episoden/Flashforward: John Locke Forhåndsinfo: Locke finds out where Jacob's cabin is and ends up meeting a new person, from the Dharma initative. Life on the freighter becomes dangerous. Så at det ikke var en tråd om denne episoden, og den sendes jo i natt, så tenkte jeg kunne opprett den i stedet for å vente på den. Ser ut som en veldig spennende episode! 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Skal jo ikke mye til for at den skal bli bedre enn forrige episode. Lenke til kommentar
hojo Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Kan ikke si annet en at jeg har forhåpninger ja! Lenke til kommentar
666=TRIPPLE-SEX Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 En av de bedre episodene. Jeg hadde håpa på at det skulle bli et Last Man Standing opplegg med Locke VS Mercenaries. Hvor Locke var den eneste som ikke ble drept. Istedet fikk vi denne servert på slutten: "We have to move the island" Litt artig å se at Christian Sheppard og Claire var i hytta da men men. Hadde vel egentlig håpa på å få sett Jacob. Neste uke blir det vel en 80 min sesongfinale. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg forstår ikke driten på hvorfor Claire var i hytten med Christian. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 ja, skjønner ikke hvorfor claire var der, er hun død? Miles ser jo de døde, og kanskje det var derfor han så litt rart på claire i forrige episode. Lenke til kommentar
decophly Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Fatter heller ingenting av det med at claire er i hytta. Men nå stemmer det jo ganske greit med at når Ben kommer fra øya, så skal ha prøve å finne den tilbake - siden Locke til slutt greier å flytte den!? Hvor mange er det plass til i helikopteret? Siden Oceanic 6 kan ha følgt med helikopteret hjem til båten - og når han der piloten skal tilbake for å hente resten, så har Locke flyttet øya? Lo godt av; Hurley: What happend to them? Locke: He did.. Endret 9. mai 2008 av decophly Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 tror ikke at de drar med piloten, men heller med båten/freighter. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Bygger seg opp en gigantisk cliffhanger tror jeg. Tror ikke vi får vite alt i sesongfinalen. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Det var virkelig et par ting som overrasket der ja, særlig Christian og Claire. Er Christian en annen versjon av Jacob, eller er Jacob noen annen? Claire virket rar der hun lå, lurer også på hvorfor Christian på en noe dagligdags måte sa at John ikke burde fortelle om henne. Er hun også spesiell, på Jacobs liste? Den tidsbobla Horace var i var spesiell, er det en illusjon på hvordan øya er i ei boble? Interssant at the others og også Widmores folk vet at folk er spesielle og at de oppsøker dem. John sviktet tydeligvis i første omgang, men de ga ham ikke opp likevel. Abbadon sto faktisk bak Johns tur til Australia som igjen førte ham til øya, han ledet John til sin egen skjebne. Er kanskje også Des en slik spesiell som ble ledet til øya? Edit: det var ikke Dharma, men the others. Endret 9. mai 2008 av zonko Lenke til kommentar
O.J Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hm, flytte øya, lurer på hva det vil være symbolsk for. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hm, flytte øya, lurer på hva det vil være symbolsk for. Personlig tipper jeg det er flytting i tid, som endring av frekvensen tidsloopen står på, ikke flytting fysisk til et annet geografisk sted. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Rart at darma-folka dukket opp i Locke's flashback. Som vanlig fikk vi få svar og en haug med nye spørsmål Lurer på hvordan de skal klare og nøste sammen alt tilslutt, uten at noen blir skuffet. Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Dette var en storartet episode. Flashbacks De kjørte "Greatest Hits"-style og visste forskjellige deler av John Lockes liv. Slik som Jaga sier er denne god etter som flashbacks er nesten dødt nå. Jeg synes denne stilen er kul at det er en rød tråd gjennom hvert eneste . Den funker og kan bli brukt igjen, men ikke for mye. - Det som er kult er at de sjekker opp nesten helt unødvendige ting de har skrevet i tidligere episoder. 1x19 - Deus Ex Machina: Her står det at Emilys fødselsdato er i 1940 Og på førerkortet til Locke står det at han var født i 1956. (Han sier også i sesong 1 at han er over 40) - Geronimo Jackson dukker opp igjen. Sist gang var på T-skjorten til Eddie.Også i Johns tilbakeblikk. - Jeg var sikker på at etter hvert så vil John bli oppdratt på øya uten å vite det. (Han sa selv at han hadde vært i flere fosterhjem). Men det var ikke tilfellet. Likevel så var det veldig kult å se tegningen hans. Moro å se tilbake på livet som han forklarte i 1x16. Outlaws. Vi så søstra hans Jeannie og moren. - Unge John er kjempekul og jeg liker hva slags ting han velger. Vi har sånn greie i Polen også. Når man fyller 1 år så ligger det en bibel, et glass og en mynt foran deg og det første du velger skal si noe om hva du kommer til å bli. (Det er en morsom greie. Ikke mer). Jeg valgte bibelen. Uansett hva han valgte så likte ikke Richard dette. Apropos Richard. Jeg hoppet i taket da jeg endelig så han! En annen ting som jeg ikke har tenkt. Han er jo fremdeles i live! Han har vært så borte så lenge at jeg har helt glemt at han er fremdeles på øya. - Abbadon! Yes. Han har jeg savnet. Hver eneste setning han sier er som den mest creepieste magien. Fraktebåten Interessant å fått sett denne hendelsen med Ray da. Hvordan det utspilte seg. - Synd med kapteinen. Han var faktisk ganske så kul. Litt rart at før vi ble introdusert til ham så sto det på Michaels sin lapp: "DON'T TRUST THE CAPTAIN". Jeg fryktet det verste. - De bruker det gode gamle pilot/sesongfinale-sountracket. "Hollywood and Vines". - Alltid i Lost så er det en karakter man fordrar. Det er bra. Ikke bare faller du for karakterene, men det er noen man vil slå ned. Serien skaper mange følelser og den personen jeg snakker om er Keamy. Vi har jo tidligere hatt slike folk. Pickett, Sawyer (i starten av sesong 1), - Interessant å se hva Keamy gjør videre. Etter som det ser ut til å være Orchid relatert. Pga den logoen som er i protokollen er den samme som den på parkaen til Ben i 4x09. På øya - Nok et kart her i serien. Masser av dem. Likevel så ser vi sjeldent et fullt kart over hele øya. Bare deler av den. - Nok en referanse til ranch dressingen Hurley liker å spise. Den likte jeg. - Så har vi Christian i denne episoden også. Selv om hytten ikke var like creepy som i Man of Behind the Curtain så var den creepy på andre lag. Spesielt med Claire. "I'm with him". Det er lenge siden Claire har hatt så kule one-liners. Den replikken var ganske grøssende spør du meg. Andre ting Masse ny og heftig musikk. Det elsker jeg. Musikken som spilles i Johns sine flashbacks. Når Keamy skal drepe Michael. Mye kult. - Den siste replikken: He wants us to move the island Dette er det største hintet om "hva øya er" vi noensinne har fått. En strålende episode. Jeg likte den veldig godt. Den beviser at John Lockes skjebne var øya. Og at John Locke fremdeles er en av de store brikkene i Lost. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Fin episode, koste meg gjennom hele. Gleder meg til sesongfinalen. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Grei nok episode, men uten de helt store avsløringene eller høydepunktene. John fikk beskjed om å flytte øyen, men at den er "flyttbar" (hva det nå innebærer) har vi visst helt siden Ben og Widmore nevnte at jakten er i gang. Hvorfor skal begge to lete etter øyen om de allerede vet hvor den er? Når det gjelder Claire er jeg ikke spesielt overrasket. Aaron er jo svært viktig av en eller annen grunn, så er det noe grunn til å tro hun er mindre viktig? Husk dessuten hvordan forrige episode sluttet. Claire ble ikke kidnappet, men kom frivillig. Hvorfor ville hun frivillig legge igjen ungen sin om hun ikke visste han var trygg? Savnet Jacob, men hadde strengt tatt ikke forventet å møte ham ennå. Kanskje får vi se ham i sesongavslutningen, men jeg tviler litt. Om vi får se ham er det nok ikke før helt på slutten for å få en cliffhanger til neste (og siste) sesong. Når det gjelder han soldatlederen håper jeg at teorien min er rett angående den greia han har på armen. Det er nok en liten bombe som er aktivert av pulsen hans. Blir han drept stopper pulsen og bomben går av. Dette igjen kan føre til en interessant sluttkamp på slutten av sesongen hvor fyren dør, alle tror de vant og bomben går av. To be continued... Men litt off-topic er det en ting jeg har fundert på ganske lenge. Vi har helt siden slutten av forrige sesong fått flashforwards med folk som har kommet hjem, og i denne sesongen fikk vi vite at det er seks av dem. (pluss Ben og Widmore, men de var ikke med på flyet). De to største spørsmålene (for mange av oss, i alle fall) har vært helt fra aller første episode. * Hvem kommer hjem fra øyen? * Hvordan forlater de øyen? Vi har muligens allerede fått svar på det første. Seks personer kommer hjem fra øyen, og vi vet nøyaktig hvem det er. (Oceanic 6). Hvordan de kommer seg bort er mindre viktig, men det frakteskipet eller helikopteret kan være en løsning. Problemet er bare at jeg ikke tror det er så enkelt. Senest i denne episoden fikk vi svar på noe og flere nye spørsmål, men hva er poenget med en hel sesong til om vi allerede vet det viktigste spørsmålet av dem alle? Nettopp derfor tror jeg de flashforwardene ikke er det vi tror, men noe helt annet. Hva med en alternativ fremtid der O6 kom tilbake, en alternativ dimensjon som foregår samtidig med den vanlige (de er på øyen og hjemme samtidig), eller kanskje til og med en drømmeverden? (de kan ha blitt skadet i kampen mot de soldatene og ligger i koma, for eksempel?) Lenke til kommentar
decophly Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Han der som oppsøker Locke på sykehuset/klinikken - er han Dharma(Widmore) eller the other? Richard blir sur når Locke velger kniven PGA kniven betyr ond eller noe liknende? Så derfor kommer han Dharma fyren(viss han er dharma, husker ikke) for å få Locke på øyen for å ta den tilbake til Dharma? Blir jo helt feil viss han fyren er "Others" da, men. Lenke til kommentar
ftbllftbll Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Mye morsomt å lese her! Men doktoren fløy jo i land i forrige eller den før den episode, og episodene på båten i denne episoden fåregikk vel etter det? På båten sa han ene noe om at de på øya hadde funnet doktoren flyte i land, men så sa doktoren at det var rart etc, og noen sekunder senere så skjøt de han og kastet han på havet... ...skjønte ikke den helt... Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Diggbar episode, men det er så syrete. Lurer på på hva faen det kommer til å ende med. Det at det var Christian som satt i hytta var ikke noe sjokk over hodet, det så jeg allerede første gang vi fikk se hytta. Likevel skjønner jeg ikke en dritt av hvorfor det er han som er der. Og så er det artig å se strandfolket som er like dum, naiv og uinteressant som vanlig. Begynte å smile når de så helikopteret ... Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Wow! Det var en særdeles spesiell episode... Elsker denne serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå