Gå til innhold

Extremetech/hardocp R350 Review er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som om kortet har mye å gå på når det gjelder overklokking:

 

Fra HardOCP:

 

"The default clock speeds of the 9800 Pro are 380Mhz core and 340Mhz (680Mhz DDR) memory....

 

...I kept pushing the core up trying to get the card to lock up. I had to keep pushing and pushing until I finally found the point at which it was locked up at. That point was 470Mhz core...

 

...This is an incredible overclock considering this is .15 micron technology. ATi has really outdone themselves with this technology. It scares me to think what they could do with .13 micron!"

 

http://www.hardocp.com/article.html?art=NDM5LDEz

 

 

Whoa!

 

:woot: :woot: :woot:

Lenke til kommentar
wow rått kort spes på antilasing,der blir geforce fx denga skikelig.

Personlig så venter jeg mer på r400 som kan bli spenende :yes:

 

Bare vent til April R350 Pro/Ultra med 256Mb minne.

 

ja men i bunn og grunn så er det fortsatt samme kortet som r9700 kun noen nye instruksjoner,større hastighet og mer minne.

r400 blir noe helt nytt ala geforce fx får bare håpe at den ikke flopper da :D

Lenke til kommentar

Så overklokkbart som 9800pro ser ut til å være så regner jeg med at noen kommer over 6000 poeng i 3DMark03 i løpet av veldig kort tid.

 

(9800pro får 5448 hos Tom's Hardware med standardinnstillinger...)

 

:smile:

 

Forøvrig så gruser kortet både 9700pro og GeForce FX med AA/AF påskrudd:

 

9800pro - UT2003 4XAA/8XAF: 101.4

9700pro - UT2003 4XAA/8XAF: 86.4

GeForce FX - UT2003 4XAA/8XAF: 76.3

 

http://www.tomshardware.com/graphic/200303...9800pro-31.html

 

Yay! - 9700pro'en min ble plutselig kraftig frakjørt!

Lenke til kommentar
Jeg leser at erstatteren til Radeon 9000, Radeon 9200, blir å regne som en oppfrisket 8500. Hva er da Radeon 9100?

 

9100 er et nedklokka 8500

 

9200 er et nedgradert 8500 (4x1 pipelines isteden for 4x2 som 8500 har)

 

 

Da blir det litt rart men :p 9000-9200-9100-8500

 

Rett meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Tror ikke R350-kjernen er ny. Det ser bare ut til at det er en overklokka R300 kjerne (utifra benchmarks og det faktum at de har samme antall transistorer). PCB er forandra for å tillate disse høye hastighetene uten problemer.

 

Nei, R350 er en refresh av R300 så det var heller ikke forventet en helt nye kjerne. Men det er forbedringer som optimalisert minne kontroller, forbedret hyperZ og F-buffer. R350 er raskere per-clock spesielt med FSAA.

 

Men jeg er noe skuffet, jeg hadde håpet på større ytelse forbedring.

 

9200 er et nedgradert 8500 (4x1 pipelines isteden for 4x2 som 8500 har)

 

RV280 (R9200) er ganske enkelt R9000 med 8xAGP støtte.

Lenke til kommentar
Tror ikke R350-kjernen er ny. Det ser bare ut til at det er en overklokka R300 kjerne (utifra benchmarks og det faktum at de har samme antall transistorer). PCB er forandra for å tillate disse høye hastighetene uten problemer.

 

Nei, R350 er en refresh av R300 så det var heller ikke forventet en helt nye kjerne. Men det er forbedringer som optimalisert minne kontroller, forbedret hyperZ og F-buffer. R350 er raskere per-clock spesielt med FSAA.

 

Men jeg er noe skuffet, jeg hadde håpet på større ytelse forbedring.

 

9200 er et nedgradert 8500 (4x1 pipelines isteden for 4x2 som 8500 har)

 

RV280 (R9200) er ganske enkelt R9000 med 8xAGP støtte.

 

 

 

Hellbinder sier at Cat 3.2 vil øke ytelsen mye på de siste korta.Muligens rett vi får se. :)

Lenke til kommentar

Hellbinder sier at Cat 3.2 vil øke ytelsen mye på de siste korta.Muligens rett vi får se. :)

 

3.2 blir vel de første driverne som virkelig utnytter eventuelle 'tilleggsfunksjoner' i R350 (den er jo ikke bare en overklokka R300), så det burde være litt å hente der ja.

 

Så forøvrig noen som sammenlignet 'hoppet' fra 9700pro -> 9800pro med GF3Ti -> GF4Ti og det er vel ikke noen dum sammenligning.

Lenke til kommentar

Likte denne jeg.Så muligens de vil anstrenge seg litt mere for å gi ut et raskere Nv35,det hadde vært sundt for prisene.

 

 

NVIDIA will not have a chance to respond to the Radeon 9800 Pro for another couple of months, with their NV35 part. NVIDIA has NV35 up and running and it is already significantly better than the lackluster NV30; although we're not sure if it will be able to outperform the Radeon 9800 Pro, at this point we can say that from what we've seen, NVIDIA has regained some of our confidence.

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.htm...tml?i=1794&p=12

Lenke til kommentar

Jo mer konkurranse jo bedre og billigere produkter til oss! Nå mangler det bare at det kommer en 3. produsent inn fra sidelinjen med et overraskende heftig kort!

 

:woot:

 

Prisen på 'high-end'-kort til spilling har jo heller ikke aldri vært så lav som idag - GeForce2 for eksempel kostet jo nesten 5000,- når det kom på markedet(!) mens R9700pro 'bestandig' har vært tilgjengelig for 3500,- eller mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...