Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[XP] Svart skjerm når jeg kommer til skrivebordet.

Anbefalte innlegg

Halloen Gutter og Jenter. Jeg sliter litt her.

Har (Kjøpt høsten 2006):

Windows XP Pro x64 (basert på Win Server 2003).

nVidia 7600GT Kort.

MSI K9N Ultra Hovedkort.

AM2 3500+ CPU.

Det har seg slik at etter at jeg trog ut skjermkabelen mens maskinen var Påslått, så har skjermen min vært svart og skjermkortet finner ikke skjermen etter at jeg satte den i igjen.

Jeg Booter maskinen lett inn i Ubuntu og ellers med bilde. Men med engang maskinen er ferdig med booting så blir skjermen svart når login menyen og ellers skrivebordet skal komme.

Ikke signal..

Jeg tror sterkt at det er noe galt med skjermkortet siden jeg har brukt og koble dataen til TV'en via DVI til HDMI kabel. Som vanlig har jeg hatt bilde under booting på TV skjerm og Dataskjerm. Men nå bare på dataskjerm.

Jeg testet kabelen ved og koble Xboxen min til Dataskjermen (Ja kabel kan brukes begge veier, prais ISO). Kabelen virker som den skal.

Jeg tror det er en jordpotensiale forskjell som har gjort dette, siden jeg ser gnister når jeg kobler til. Må kjøpe galvanisk skille til Coaxen på TV'n...

Ubuntu virker fint og driverne er installert.

Booting i VGA modus ved og presse på F8 virker ja, men med engang jeg setter opp oppløsningen til 1024*768 (skjermen er på 1280*1024) så går alt svart og likså jeg.

Hvordan skal jeg fikse dette?

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først, hvilken oppløsning er det du kjører i Ubuntu?

Har nemlig vært borte i et "dødt" skjermkort som nekta og kjøre på alle oppløsninger høyere en 800x600, så det kan være at kortet har tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Jeg kjører det min dataskjerm greier.

1280*1024.

Men har liten tro på at det er Driverrelatert siden jeg strever med og få bilde på TV'en min med min DVI - HDMI kabel...

Har aktivert Eyecandy (Kuben osv) ting i ubuntu og de går glatt som en barnerumpe. Også Stellarium.

Så dødt er det sikkert ikke. Men kan da ta ut skjermkortet og sette det i igjen bare for morro skyld. Kanskje det virker med et nødskrik.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Jeg kjører det min dataskjerm greier.

1280*1024.

Men har liten tro på at det er Driverrelatert siden jeg strever med og få bilde på TV'en min med min DVI - HDMI kabel...

Har aktivert Eyecandy (Kuben osv) ting i ubuntu og de går glatt som en barnerumpe. Også Stellarium.

Så dødt er det sikkert ikke. Men kan da ta ut skjermkortet og sette det i igjen bare for morro skyld. Kanskje det virker med et nødskrik.

Kjør safe mode

Prøv alle oppløsninger til du finner den som passer din skjerm, skjermer kan gå i svart hvis de ikke liker oppløsningen din

Lykke til

Lenke til kommentar

Hei. Det er ikke problemet.

Min skjerm takler 1280*1024 max. Jeg kjenner min egen skjerm. Selfølgelig greier den og kjøre på 1024*768 og andre oppløsninger.

Jeg har alltid opplevd at windows retter på skjermen min automatisk. Og at det ikke går ann og se på TV'en under boot sier jo at det er noe med skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...