Gå til innhold

BK: Vann - (for sein for konkuransen)...

Anbefalte innlegg

Skulle egentlig vært med på konkuransen, men dessverre somler jeg litt mye om dagen.

Jeg liker bildet godt selv, og kunne godt tenke meg kommentarer på om jeg har fått fram det jeg ønsker med bildet.

Jeg forsøkte å få fram en følelse av at vann er en levende, dynamisk greie, som nesten har personlighet. Vann har en form, samtidig som det har alle former. På dette bildet får jeg følelsen av at svømmeren har "vekket" noe i vannet og at dette "noe" ønsker å gi henne en kamp. Det skal ikke være lett...

ISO1600, f2,8, 120mm, 1/6000 (!)

post-109531-1210266026_thumb.jpg

Hva synes du? Har jeg fått fram det jeg beskrev ovenfor? Andre ting ved bildet?

Det er ikke meningen å virke masete, men jeg prøver hele tiden å lære noe mer. Jeg ser meg lett blind på egne bilder :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar.

Jeg begynner å skjønne at jeg er på et eller annet galt plan om dagen når det gjelder fotografering.

Det er ingen som ser det samme i mine bilder som jeg (sipp!). Eller så klarer jeg rett og slett ikke formidle den ideen jeg har til andre gjennom de bildene jeg tar.

Når det gjelder dette bildet, kan jeg si såpass at det er teknisk krevende, men resultatet er uinteressant. Det er vanskelig å se hva som er meningen med bildet, og bildet virker rotete. Svømmeren er utydelig (dog med hensikt), og hadde det ikke vært for at jeg selv visste at svømmeren svømte på ryggen, vekk fra meg, og at det er armen som skimtes til venstre (ikke beinet), så skjønner jeg at forvirringen kommer.

Selv om kritikken din ikke kan betegnes som fyldig og uttømmende, var den presis nok til at jeg fikk den tilbakemeldingen jeg trengte for å innse mine egne begrensede evner som fotograf.

Jeg vil derfor trekke meg tilbake fra forumet på ubestemmt tid. (for å trekke i "fotografisk" kloster). Jeg kommer ikke tilbake før det har gått opp et lys (les foto, sic) for meg.

Dette gjør jeg av hensyn til meg selv, dere, båndbredden til Akam og internett forøvrig.

P.S Det har vært lærerikt, men også frustrerende. Det er mange veldig dyktige fotografer her inne, og jeg kommer til å følge med på dem og det som skjer her, men fra sidelinjen.

Inntil da, lykke til! :-)

Aliquando et insanire iucundum est. -men ikke hele tiden.

Lenke til kommentar

Hadde svømmeren vært klarere hadde hele bildet blitt ødelagt for meg. Litt mindre klar hadde vært oppskriften, men det hadde sannsynligvis gått for mye ut over skarpheten i vannet.

Jeg synes faktisk dette var et tøft forsøk. Morsomt og annerledes, med et fint innslag av duse blåfarger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...