Arctic Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Kanskje ikke en nyhet, men noen kan sikkert ha interesse av en vifteløs radiator? Dra databordet, eller bokhyllen litt fra veggen, og sleng opp en slik eller to på veggen: http://www.watercooling.dk/shop/productlist.asp?Id=100 Og så fant jeg heftige radiatorer FOR vifter her: http://www.over-clock.co.uk/acatalog/ThermoChill.html Godt og se at noen satser på radiatorer, det er tross alt de som bestemmer hvor effektiv vannkjølingen er. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Rå de radiatorene der ! Men har vifte løs vannkjøling jeg ! Har stor radiator utenfor viinduet kjører som regel uten vifte, funker bra det ! vanntemp ca 7grader uten vifte. Men vifte får jeg under -10 grader ! Lenke til kommentar
starfigther Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 hehe JungHAnz: blir det ikke litt kjiipt om vanne skulle fryse da? og absolutt alt skulle gå rett til ...... Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 hehe JungHAnz: blir det ikke litt kjiipt om vanne skulle fryse da? og absolutt alt skulle gå rett til ...... Sjekk ut signaturen hans, må være noe lureri oppi det vannet, hb kanskje ? Men hvorfor skal man ikke drikke d ? JungHAnz ? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 hehe JungHAnz: blir det ikke litt kjiipt om vanne skulle fryse da? og absolutt alt skulle gå rett til ...... Man BØR ALLTID bruke frostvæske i kjølesystemet på grunn av at vannblokkene vil oksydere (skrives d sånn?) inni vannkanalene.. Og det vil vi vel ikke ha noe av? :wink: Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 hørt om frostveske Akkurat ! har 36% frostvæske ! Det smaker søtt å jæveli. pluss att vannet er ca 1år gammelt ! Måtte suge det gjennom radiatoren, tok skikkelig maga drag og fikk en munnfull av vellsmakende frostvæske-vann ! Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hehe m gjorde det samme på mopeden min skjønner hvorfor de lokker rotter med det Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 hehe JungHAnz: blir det ikke litt kjiipt om vanne skulle fryse da? og absolutt alt skulle gå rett til ...... Man BØR ALLTID bruke frostvæske i kjølesystemet på grunn av at vannblokkene vil oksydere (skrives d sånn?) inni vannkanalene.. Og det vil vi vel ikke ha noe av? :wink: korrosjonsbeskyttelse? Som waterwetter er jo nettopp mot detta Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hvis man ikke skal kjøle ned vannet til under frysepunktet, så kjøler faktisk vann+ca30%frostvæske dårligere enn vanlig destillert vann+water wetter. http://www.xtremesystems.org/forums/showth...&threadid=10139 Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Det tor jeg faktisk ikke du merker forskjell på. Frostvæske og waterwetter. Kan hende det er 1 grad forskjell. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Husk, man har jo mye mindre Water wetter enn frostvæske i en slik blanding. F.eks 30% Water wetter er vel litt for mye... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Rå de radiatorene der !Men har vifte løs vannkjøling jeg ! Har stor radiator utenfor viinduet kjører som regel uten vifte, funker bra det ! vanntemp ca 7grader uten vifte. Men vifte får jeg under -10 grader ! har du ikke kondensproblemer? Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Nei faktisk ikke..... sikkert på grun av at det er så lav luftfuktighet her akkurat nå 18%. Hadde -20 grader i vannet en gang uten pc'n tilkoblet, da så jeg det ble kondes under cpu-blokka. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Gled deg til sommeren Da bør du kanskje bruke noe annet imens ? Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Neida.. radiatoren står under verandaen i skyggen. der er det relativt god temp på sommeren. pluss at jeg har en 300mm vifte som passer akkurat på radiatoren som kan holde tempen nede. Lenke til kommentar
smoke Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Vil ikke vann under frysepunktet bli is Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Gled deg til sommeren Da bør du kanskje bruke noe annet imens ? Jo varmere temperaturen rundt en slik "bare stå der" radiator er, jo mere turbulens skapes i luften. Dermed kvitter den seg med varme fortere. Så det er nok ikke så farlig. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Vil ikke vann under frysepunktet bli is Nettopp, det er derfor man bruker frostvæske i slike innstalasjoner. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Vil ikke vann under frysepunktet bli is Nettopp, det er derfor man bruker frostvæske i slike innstalasjoner. Riktig, bruker derfor rundt 35% frostvæske. Har hatt -19 i vannet, ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå