Nargile Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Har et D-Link DFE-550TX nettverkskort, men får det ikke til å fungere i Slackware Linux. På hjemmesiden til D-Link finnes det drivere, men de er ufullstendige, og når jeg sendte mail til de fikk jeg til svar at jeg måtte bruke WinZip til å pakke ut den nedlastede filen(..). De ville vite hvilket chipset, prosessor osv jeg kjører for å "se om de kunne luke ut problemet"(???) I følge D-Link-folka heter chip'en til kortet DFE-550 og støtte til den chip'en skal, ifølge de, være inkludert i kernel 2.4.18 +, noe som selvfølgelig er bare vas, og jeg finner ingenting om noe chip som heter det noe sted.. Ideer? På forhånd takk. Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 last ned kernel 2.4.20 fra www.kernel.org,: -tar -zxvf linux-2.4.20.tar.gz -cd linux-2.4.20 -make menuconfig -make dep -make bzImage -make bzdisk (lager oppstartdisk til å teste den nye kernelen) -hvis kernel virker helt fint: -updatedb -locate vmlinuz (ligger sikker i /boot) -gå til linux-2.4.20 mappa -make modules -make install -make modules_install -cp /derduharlagtkernelen/archs/i386/boot/bzImage /der-locate-fant-vmlinuz/vmlinuz -reboot tror jeg fikk med det meste.. får noen andre rette meg om det ble feil... Lenke til kommentar
Nargile Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Hadde tenkt til å legge inn ny kernel, men det kortet er ikke inkludert i 2.4.20 heller(ifølge min romkamerat).. Tenkte bare hvis det var noen mot formodning som hadde den driveren eller noe ide om hvor den kunne finnes.... Takk uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå