Diabo Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hei. Jeg kjøpte en gang en Maxtor OneTouch 4 500Gb extern disk, og den har vært ganske ustabil lenge. Så her om dagen så gikk jeg lei og åpnet kabinettet for å ta ut selve harddisken. Det var da jeg fikk et lite sjokk, for harddisken som var inni kabinettet var en Seagate Barracuda 500Gb. Det viste seg å være diskkontrolleren til Maxtor som var ustabil, for harddisken er stabil i PC-en min nå. Men det jeg lurte på, var om det er noen andre her på forumet som har funnet ut det samme eller om jeg har bare hatt et engangstilfelle? Eller er det Maxtor som ikke stoler på sine egne harddisker? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Seagate eier maxtor så maxtor har sikkert valgt en 500gb seagate disk fordi at den var billigere enn deres egne 500gb disker Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Stemmer det. SeaGate eier Maxtor og diskene blir produsert på samme samlebånd. Dette er ikke uvanlig på noen måte. LG produserer LCD-panelene til Philips, Sony produserer bildebrikkene for f.eks. Nikon etc etc. Det er billigere å gjøre det sånn i stedet for at alle merkene skal ha sine egne fabrikker etc. Enden på visa er at det blir billigere for oss forbrukere å kjøpe ting, så det er ikke så ille at det ikke er godt for noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå