Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får bulker i taket på nesten ny golf v

Anbefalte innlegg

Hei kjøpte meg ny golf nå i oktober er 5 dørs utgaven, men har i den senere tid sett at det har blitt bulker i taket mitt, dette er utrolig kjedelig, men noen andre som har vært borte i det samme? dette er ikke steinsprut skader eller lignende da det ikke er noen merker i lakken, men plåten har blit noe deformert,er ikke snakk om dype bulkene. hittil kan jeg telle 7! stk, vær så snill å hjelp meg, tenkte å ta det opp med vw, men de vil nok ikke tro meg er jeg redd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir ikke nødvendigvis sår i lakken, da den tåler litt deformasjon uten at den sprekker opp. Finnes spesialister som retter opp bulker uten lakkskader. Da suges bulken ut ved hjelp av kraftig vakuum, noe som gjør at man slipper å lakkere. Er ikke mange som driver med det i Norge ennå, såvidt jeg vet.

Om jeg husker rett er det populært i land der haglstormer inntreffer oftere enn hva det gjør her.

... har det haglet hos deg? :p

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Takker for svar, tenkte å ta dette opp med vw, siden det ser ut som om bulkene har et møsnster, er vanskelig å forklare, men 2 av bulken er på ver side av taket langs med taket, det har samme avstanden fra hjørnet på taket hele veien, så det ser ut som en strek som følger kanten på taket, og så de midt på taket er streker så en ser liksom at det danner seg firkanter, håper dette var forståelig.

Ang dette med han der kariosseri spesialisten som er linket til, har jeg vurdert dette, men hvet ikke om noen i østfold som drver med det, hvet av det jeg selv har sett at slike bulker blir usynlige og det er helt utrolig hvor bra resultatet blir, ikke er det så avskrekkende dyrt heller.

Lenke til kommentar
Takker for svar, tenkte å ta dette opp med vw, siden det ser ut som om bulkene har et møsnster, er vanskelig å forklare, men 2 av bulken er på ver side av taket langs med taket, det har samme avstanden fra hjørnet på taket hele veien, så det ser ut som en strek som følger kanten på taket, og så de midt på taket er streker så en ser liksom at det danner seg firkanter, håper dette var forståelig.

Ang dette med han der kariosseri spesialisten som er linket til, har jeg vurdert dette, men hvet ikke om noen i østfold som drver med det, hvet av det jeg selv har sett at slike bulker blir usynlige og det er helt utrolig hvor bra resultatet blir, ikke er det så avskrekkende dyrt heller.

Bør du i Østfold, snakk med Per Andersen på Møller i Fredrikstad. Meget erfaren og seriøs kar, som vet å sette kunden i fokus. Han jobber bare Mandag-Torsdag.

Karosseridoktoren kjører rundt i Norge og utfører arbeid.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noe av det samme på min golf pluss 2007 mod. 4stk små runde bulker i taket. Tenkte ikke noe særlig over det før nå. Det er to på hver sin side av bilen og en ved bakdøra og en ved døra forran (på hver side) og de sitter på akuratt samme sted på begge sidene.

Hos meg er ikke disse særlig store og syns ikke så godt. Når jeg først så det trodde jeg bare det var noe form for steinsprut som hadde kommet.

Si i fra hvis du finner noe mere ut om det.

Lenke til kommentar

Ble nok litt betenkt jeg også nå gitt :hmm:

Har en golf TDI 06 modell og har også irritert meg litt over slike bulker på min bil

Vet ikke helt om jeg kan kalle mine merker for bulker men mere som ett søkke i lakken

Disse er ikke så store, på størrelse med ett knappenålshode, kansje en liten smule større

Men jeg har dem flere plasser på bilen min også, panser og siden av skjermene

Noen plasser går faktisk bulkene utover

Har faktisk irritert meg litt over dette selv, det virker som det kommer flere etter hvert og har ikke helt skjønt hva jeg har gjort for å få disse

Har vurdert om det kan være en slags form for lakksyke eller noe, for som flere her nevner så er det ingen sår eller noe i lakk som tilsier ytre skade

Må gjerne holde oss andre innformert dersom du finner ut av hva dette er

Mvh support 81

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dette skjedde også på min Golf III (5-dørs): Jeg strammet litt for hardt en gang jeg monterte takbøylene på bilen, og taket bulket seg. Enten er det en utrolig dårlig patent, eller så er jeg utrolig godt trent (selv heller jeg mot det første alternativet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...