syklitengutt Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Hunden så noen komme og strakk litt på seg for å få bedre oversikt. Noen kommentarer eller forslag til forbedring? Iso:100 36mm f/5 1/100 sek Endret 8. mai 2008 av syklitengutt Lenke til kommentar
emero Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Juks! Ser absolutt ingen bokser. Er jo bare en hund der! Spøk til side, så synes jeg du skulle forsøke å tone ned bakgrunnen litt... Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Ja, kunne godt gjort det, hadde jeg bare visst hvordan. Er ikke noen photoshop guru når det kommer til bilderedigering. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Dette er b/w materiale. Fint bilde, gode kontraster, fint lys og skarpt. Endret 8. mai 2008 av Aak1 Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Takk for tips. hvordan få det svart hvitt kan jeg, men å kun tone ned bakgrunnen i et sånt bilde er vel ikke så lett. Men er enig når jeg ser effekten av b/w. Gjorde seg veldig godt på dette bildet. Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jepp, svarthvitt er abolutt kul på bildet. her tonet ned bakgrunn: Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Hunden mistet jo også endel kontrast og farge der. Men hvordan gjorde du det? Får liksom ikke helt til den der. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Takk for tips.hvordan få det svart hvitt kan jeg, men å kun tone ned bakgrunnen i et sånt bilde er vel ikke så lett. Men er enig når jeg ser effekten av b/w. Gjorde seg veldig godt på dette bildet. Det er ganske enkelt Kjør en hue/saturation adjustment layer, ta ned saturation til du synes bakgrunnen er ok. Så tar du en svart brush, og maler over hodet til hunnen. (Dette må gjøres i adjustment-mask'en Lenke til kommentar
2r@rn3 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Et nydelig bilde, med fin skarphet og fokus på øynene. Likte absolutt den siste versjonen best, selv om bildet også gjorde seg godt i s/v. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Ville tatt av halsbåndet, om du har tenkt å ta flere liknende bilder av hunden Syns hunden er greit eksponert, selv om det hvite på halsen forsvinner litt over i bakgrunnen. Pssst: Boxer Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hunden mistet jo også endel kontrast og farge der.Men hvordan gjorde du det? I know, I know. Gjorde det bare kjapt. Var nyskjerrig på hvordan det ble Jeg gjorde det også veldig enkelt med "Erstatt farge" funksjonen, og valgte de fargene som var i bakgrunnen og tok ned metning på dem. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Enig med Juliess, halsbåndet tilførte ikke bildet noe. Jeg ville kanskje også prøvd å få med litt mer luft i blikkretningen , og muligens klippet det litt under foå få det smalere PS: Hund bokser ikke. Selv ikke om du skriver det med x. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Dette er b/w materiale. Fint bilde, gode kontraster, fint lys og skarpt. Jøss, det ble enda bedre nå! Det er ikke mye som unnslipper denne boxerens oppmerksomhet. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Aak1: takk for det. Da lærte jeg noe i dag. Prøvde meg selv. Men brukte eraser tool for å "unmaske" Vet ikke om dette ble noe bedre? Takk for det juliess. Skal ha det i bakhodet. Boxer ja boxer hund, pga 3 ords regel. Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Synes du burde bytta halsbåndet med et halsbånd med pigger Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Helt enig! Rosa halsbånd med pigger. Endret 8. mai 2008 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
presjes Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Veldig fint bilde og det gjorde seg i B/W også. Syns foresten båndet ikke ødelegger noe heller jeg, får heller en trygghet at hunden har på seg et bånd, siden du nevner at han så noen og snudde seg etter de. Men samtidig så trenger ikke en lydig hund nødvendigvis et bånd fordi det går noen forbi. Intern diskusjon i mitt eget hode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå