anaconda Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hei Jeg kjøpte en switch for å dele nettforbindelsen på soverommet mellom PC-en og Xbox360. Den er så koblet til router som står oppe i stua. Internett fungerer på PC-en, men ikke xbox. Fikk beskjed om å gå inn i system og teste LIVE connection, der får jeg failed på MTU. Trykker jeg More info står det ingenting. Hva er feil? Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Fant denne MS-siden som forklarer hva som er feil, evt. kan gjøre for å rette feilen. Lykke til Endret 8. mai 2008 av LarryDik Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 SymptomDu kan ikke koble til Xbox Live. Når du utfører testen Test Live Connection, viser MTU-testen Failed (mislyktes). Årsak Du opplever dette hvis ruteren ikke er kompatible med Xbox Live, eller hvis ruteren eller gatewayen har en feilaktig MTU-innstilling. Denne testen bekrefter at nettverket har tilstrekkelig MTU-verdi (Maximum Transmission Units). MTU er en innstilling på ruteren eller gatewayen som kan påvirke nettverksytelsen. Xbox Live krever en minimum MTU-innstilling på 1364. Hvis konsollen ikke består denne testen, kan du ikke logge deg på Xbox Live. Dette kan løses ved å endre MTU-verdien i innstillingene på router. Verdien må være 1364 eller høyere for at jeg skal få xbox360 online. Så da er det vel så enkelt som å gå inn på routeren å endre MTU-verdien? Nei, fordi MTU kan kun juseres på PPPoE-forbindelse. Jeg har ikke mottat noe brukernavn/passord fra ISP. Betyr dette at jeg ikke kan bruke xbox live? Jeg kjøpte xbox elite med 120GB hd så jeg kunne laste ned spill/demoer. Hadde aldri trodd at det skulle være så vanskelig å få den på nett. Var ikke noe problem med Wii eller PS3. Lenke til kommentar
Spets Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Ting som dette her er akkurat hvorfor online aldri kommer til å bli populært på konsoller. Alt for komplisert og mye problemer. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det er over 10.000.000 medlemmer av Xbox Live globalt. Jeg vil si det er rimelig populært. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Har xbox support åpent hele helga? Sendte de en mail i går ettermiddag, men har ikke fått svar. Det sto at jeg ville få svar innen 24 timer. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 isp kan endre mtu for deg. endre den til 1365 og prøv da, hvis ikke må de endre den til 1492. mange modem som er satt til 1500 og dette kan være faktisk for mye noen ganger. prøv med ledning direkte fra modemet først for å sjekke hvor feilen kan være. husk å åpne de portene som er nødvendig for XBL.udp_88 og tcp_3074.(men de er sikkert åpen allerede) upnp bør være enabled Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg har prøvd direkte til modem. Da virket det. Så det er routeren. Jeg har gjort det du sa, hjalp ikke. Første gang jeg kjører testen står det confirmed på alle, untatt xbox live hvor det står failed. Når jeg kjører testen flere ganger står det failed på MTU. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Endret ip adressen på xbox, og åpnet noen flere porter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå