Gå til innhold

Anbefaling av relativt dyr bærbar til alt mulig

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en god bærbar nå, primært til jobbruk, men kanskje også til litt 3D på si hvis det lar seg gjøre til en overkommelig pris.

Krav:

*GOD BYGGEKVALITET (Ikke noe knirking à la min nåværende Asus S5200N som kostet rundt 10k).

*GOD TASTATUR (det skal være fullsize og behagelig å programmere på, ikke noe omrokkering av taster og annet tull.)

*17" Widescreen som helst tåler litt sollys uten å være umulig å bruke.

*Dual core+ kjapp prosessor.

*Helst 4GB kjapp RAM.

*Helst 7200RPM disk, størrelse ikke så viktig.

*Helst ikke noe særlig over 3kg.

*Gjerne et brukandes skjermkort, kanskje noe i 8700-serien?

*Så lite støy som mulig tatt i betraktning innmaten.

*Batteritid er ikke så superviktig.

*Office 2007 business, Vista.

Vet ikke om lettvekt, lite støy og bra skjermkort lar seg kombinere.

Jeg er åpen for Mac også hvis det er gode maskiner, men ser primært på x86-arkitektur.

Absolutt øvre prisgrense er 20k, helst noe lavere.

Har kikket litt på Multicom sin M570, hvordan er byggekvalitet og støy på disse? http://www.multicom.no/SystemConfigurator....q=st%3a10544828

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenovo skal vel komme med en 17" i Thinkpad-serien i løpet av året. I tillegg til den beste byggekvaliteten hvis man ser bort fra skuddsikre maskiner som Getac, toughbook osv. vil nok denne tilfredsstille samtlige punkter på lista di.

Lenke til kommentar

FJ-ene er 15.4".

Dellmaskina har feil skjermkort for meg (jeg vil ha et "standard" DX10-kort i øvre sjikte)

En annen ting jeg glemte å nevne er at levering må skje innen en uke, så produsenter som Dell, som bygger maskina i annet land etter bestilling og bruker treig shipping er uaktuellt.

Skjermkortet er det samme i HP-maskina, og den er litt i dyreste laget (17k+ uten mva.).

Skjermkortet i Toshibaserien er heller ikke optimalt, vil som sagt helst ha i 8700-serien.

Lenke til kommentar
Dellmaskina har feil skjermkort for meg (jeg vil ha et "standard" DX10-kort i øvre sjikte)

Quadro FX1600M støtter DX10, er basert på samme brikke som 8600M GT og 8700M GT, men yter bedre enn begge. Hvorfor er dette da feil?

Lenke til kommentar
Fx-serien er bygget for CAD/CAM bruk. GeForce for spill.

Rettere sagt er Quadro laget for "profesjonelt" bruk, Fx er en underserie av Quadro-kortene. Men de fungerer ypperlig til spill også, hva er det egentlig du vil fram til?

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Da har jeg gått igjennom anbefalingene litt mer grunding, og må si jeg heller mot Dell-serien som ble anbefalt (PrecisionTM M6300).

Det eneste drawbacket er at det er T7000-T8000 series prosessor, har det mye å si for støy og batteritid kontra en T9000 series? Det står i "overview"-sidene at man får de med T9x00, men kan kun velge T7000 eller T8000 i konfiguratoren.

Som backup hvis det ikke ordner seg med leveringstid tenkte jeg http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=100683 eller http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=95748 , noen innvendinger mot disse? (Skal evt. oppgradere til 4GB).

Lenke til kommentar

Ok, men blir det utopi å tro at den kan sitte på skrivebordet mitt 19. mai?

Hvor lang tid må man regne med for produksjon+shipping hos Dell? Finnes det evt. andre ferdiglagde alternativ på lager MPX/Komplett/Netshop som dere vil anbefale i stedet for Dell-maskina?

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at med de kommende helligdager (2. pinsedag og 17. mai) er 19. mai litt mye å håpe på. typisk 10-14 dager tar det å få en Dell-maskin hvis alle deler er på lager, men noen har vært heldige og fått den allerede etter en uke. Det beste svaret på dette får du uansett ved å ringe Dell.

Jeg vet ikke om andre gode konkurrenter i denne klassen, men ser jo at den andre HP-maskina du linker til (8710W) ser ut til å være likt spesifisert med M6300. Den første har ett skjermkort som er litt svakere, men likevel veldig nært FX1600m i ytelse.

Lenke til kommentar

Det første punktet trådstarter etterlyste var god byggekvalitet. Nå er ikke akkurat Acer kjent for akkurat det. For min egen del så er det HP Compaq og Lenovo Thinkpad som gjelder.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...