Gå til innhold

BK: Portrett av hund

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et fint bilde Odd Ivar :)

Men du gjør en del feil. Motiv i bevegelse = rask lukkertid, tydeligvis enda raskere enn det du bruker her. Bildet lider av bevegelsesuskarphet.

Selve komposisjonen er veldig god, du har fanget et fint blikk. Jeg syns bildet er litt flatt, du bør justere litt på kurvene i PS, og prøv å fjerne gråskjæret. Og hva med å øke fargemetningen ørlite? Hunden har en fin rødfarge som bør aksentreres.

Lenke til kommentar

Fint nybegynnerbilde dette Odd. Men de beste hundebildene får du i hundens naturlige miljø og bevegelse. De fleste tror at hundebilder er om å fange de beste dådyrøynene, men jeg elsker hundebilder hvor vi ser de gjør noe de liker. Og er ute i naturen.

Jeg anbefaler å ta en kikk på LuciferLynxsine tråder. Jeg synes han har tatt en del gode hundebilder som kanskje kan være til inspirasjon :)

Lenke til kommentar

Det andre bildet var bedre, men det kunne vært enda litt lysere.

Prøvde litt på å rette hvitbalansen, for gjort at deler av det hvite blir utbrent. Men litt hvitere og lyser kan man nokk få til uten å ødellege.

forslag:

post-33652-1210265263_thumb.jpg

Fin hund!

Lenke til kommentar

Ta deg en tur i parken, ta med noen leker, en pin, eller noe annet. Lek med hunden, eller enda bedre, få noen til å leke for deg, så tar du bilder.

Og vips, har du tatt bilder som er 10x bedre enn dette.

Ros også for bilde nr 2. Det er mye bedre enn det første, selv om det for meg er kjedelig.

Lenke til kommentar

Dette er skikkelig dejavu for min del. Jeg la ut et portrettbilde tatt litt spontant på en gåtur, men det er på samme måte undereksponert sånn som ditt er. Kommer sikkert til å gjøre det en god stund framover, så kjekt med Photoshop og andre redigeringsprogrammer :)

Men en ting jeg hang meg opp i var blenderåpningen din, fokuset strekker seg ikke utover hele hunden, men gjør ørene endel blurry også. Tror jeg ville hatt hele hunden skarp som et portrettbilde av hunden.

Ser fram til flere bilder av deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...