grrcarl Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hei, Jeg har et kjempeirriterende problem. Installerte et nytt hovedkort i går, et Asus P5K (klarte å flashe mitt gamle P5B via Asus Update = Ikke gjør det. Død bios ). Alt fungerer fint, men i Windows (Vista 64) hører jeg en knitrelyd ("bzz") som kommer fra PCen når jeg beveger musepekeren over skjermen. Jeg har hatt dette problemet før, men da kom knitrelyden fra høyttalerne, og det problemet løste seg ved å dempe noen av lydkanalene ("Stereo Mix"/"Line in"). Denne gangen kommer knitrelyden ikke fra høyttalerne, men altså fra en eller annen komponent inne i PCen. Har forsøkt å høre etter hvilken komponent det kan være, og har koblet ut harddisk, frontpanel kobling, skrudd av on-board audio i BIOS, koblet fra DVD-rom osv. Knitrelyden består. Merk at dette problemet starter når Vista starter opp, i POST kan jeg bevege musa uten å høre noe som helst. Vista installasjonen er den samme som jeg hadde med mitt P5B hovedkort, og der var det ingen slik støy. Kabinett og alle andre komponenter er de samme. Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 har du ikke reinstallert etter du bytta hovedkort? hva med drivere? vet jeg har vært borti akkurat samme problem, men husker ikke hvordan jeg fiksa det. men da var det faktisk kun når jeg hadde msn messenger åpent... kan det være at lyden kommer fra intern speaker i kabinettet? prøvd å koble ut denne? Lenke til kommentar
grrcarl Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 har du ikke reinstallert etter du bytta hovedkort? hva med drivere? vet jeg har vært borti akkurat samme problem, men husker ikke hvordan jeg fiksa det. men da var det faktisk kun når jeg hadde msn messenger åpent... kan det være at lyden kommer fra intern speaker i kabinettet? prøvd å koble ut denne? Reinstallerte ikke etter at jeg bytta hovedkort. Vista ristet litt på hodet og installerte nye drivere, alt går tilsynelatende fint, bortsett fra denne knitrelyden altså. PC speaker var noe av det første jeg tenkte på, og har koblet ut denne, men problemet består. Derfor jeg antar at lyden må komme fra en av komponentene i maskina. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Min gammle bærbar lager også lyder når den går i batterimodus og ellers jobber. Veldig iriterende. Faktisk så er det nedsatt ytelse på maskinen. Nyttet ikke og reinstallere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå