ventura87 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Kjøpte meg en Mitsubishi Carisma '98 nylig og det fulgte med denne receiveren. Nå står originale høyttalere i, er ikke mye futt i dem derfor tenkte jeg å bytte dem ut. Det står nå 2stk framme og 2stk bak. Forsterkeren leverer 18W RMS x 4kanaler Lurer på om noen kan anbefale meg eller ihvertfall peke meg i riktig retning angående nye høyttalere? Edit: Regner med Pioneer selger gode høyttalere, tenker på å kjøpe et komponentsett men litt usikker på hvilket jeg bør velge uten at det blir overkill. Hvis jeg f.eks velger ett sett som er oppgitt med 25W "nominal output power" vil spilleren klare å drive de skikkelig? Endret 19. mai 2008 av ventura87 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Funker nok de pioneer høytalerne også, men jeg liker liksom ikke lyden i endel av de pioneer høytalerne. Så personelig ville jeg sett på feks disse http://installbay.no/product_info.php?cPat...products_id=754 (regner med at det er 4" høytalere du skal ha?) Og du trenger så absolutt ikke å ha så mye forsterkereffekt som det rms watten er på, den spiller du har greier fint de høytalerne jeg linket for eksempel(det står det jo også i linken) Lenke til kommentar
ventura87 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Takker for svar, skal bare finne ut hvor store jeg har plass til så bestiller jeg nok et sett av de du anbefalte meg. Er det mye stress å montere høyttalere i dør? Det har aldri vært montert høyttalere i døren før, men regner med det er klargjort slik at det bare er å fjerne/sage ut plasten som ligger over "brønnen". Er det vanlig at det er kablet inn i døren når det ikke er montert høyttalere der fra produsenten? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Åja, regna med at det var 4" høytalere du hadde plass til, ettersom det var det du linka til over der (vil tippe det er større hvis du skal ha i dørene) Jeg vil tro at selve monteringen skal være en grei jobb, men kan være litt stress å legge opp kabler der (aner ikke om det ligger der fra før) Hvis du har plass til 5.1/4" høytalere så ville jeg sett litt på de komponentsettene til hertz. Komponent sett er som regel litt dyrere, men da får du bedre lyd, siden du kan plassere diskanthøytaleren der hvor lyden blir best. Husk også på å måle monteringsdybden, er kjipt om de nye høytalerne dine gjør så du ikke kan sveive ned vinduet Lenke til kommentar
ventura87 Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Har målt litt i bilen nå og tror jeg skal få plass til et 16cm komponentsett. I døren er det plass til en høyttaler på ca 18cm så den skal gå greit. Så var det tweeteren, har jeg misforstått hvis jeg antar at den ikke trenger å bygges inn i en kasse? Noen tips til hvor montere dem for best mulig lyd? I tillegg følger det med et filter som nok tar litt plass, hvor er det vanlig å montere det? Har forresten målt monteringsdybden, var plass til ca 85mm innover og høyttaleren trenger bare 66mm. Kanskje et dumt spørsmål, men til slutt vil jeg bare forsikre meg om at forsterkeren i receiveren min faktisk klarer å drive disse høyttalerene såpass godt at jeg får forholdsvis god/sterk lyd? Settet er oppgitt til 100W RMS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå