8086 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Har som de fleste ingen installasjoncd for Vista - bare en recoverypartisjon. Nå vil jeg lage en installasjonscd, men finner bare et betal-program (http://www.easydesksoftware.com/easyrec.htm) som gjør jobben. Har noen noe tips om hvordan jeg skal lage en ny installasjoncd? Jeg har jo allerede lisensen. Har lest litt rundt på nettet og funnet guider for Windows XP for hvordan man gjør det, men det funker ikke for min del (finner ikke noen mappe "i386" med installasjonsfilene). Har full tilgang til den "skjulte" recovery partisjonen fra Vista, så er det noen filer der jeg kan bruke så har jeg altså tilgang til dem. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Du starter med det Her Etter hvert vil du få forståelse av det som tilfelle med Vista og deployment. Når du kommer så langt, at du har laget din PE versjon og kan ta image (med imagex) både av den recovery og den ordinær Vista partisjon, så kan du starte å arbeide med å lage din Vista plate. I386 er ikke lenger der. Men du har \sources med install.wim file og en til som er viktig, boot.wim file. Men du kommer fram til en løsning etter hvert som du studerer Vistas AIK. Lenke til kommentar
8086 Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Fant fram til AIK i går (litt før du svarte, antar jeg), men har ikke prøvd det ut ennå. Jeg antar at for å til syvende og sist slipstreame en Vista cd med vliste, så må jeg gjennom følgende steg: 1. Lage en PE versjon 2. Lage en egen vistaplate. 3. Bruke denne til å slipstreame en ny versjon. Stemmer? Du skal ha takk for et bra svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå