christofferv Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hei hei, Jeg skal ha eit foredrag om sangen "Don't you cry" fra Guns n' Roses. Jeg trenger derfor svar fra dere der ute.. Hva handler den sangen om, jeg har gitt opp 2 meninger selv: 1: En person er veldig glad i en annen person, men denne personen dør i fra ham/hun 2: En person er fortsatt veldig glad i en annen person, men denne gangen er det en person som gjør det slutt med ham/hun. Ettersom dem synger: "There's a heaven above you baby", og "heaven" blir nevnt 2-3 ganger, så holder jeg en knapp på nummer 1, men er usikker. Any ideas? Takker på forhånd! Lenke til kommentar
Musty Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 jeg så at det står en del på wikipedia om sangen, og hva den handler om http://en.wikipedia.org/wiki/Dont_Cry Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Som jeg klarer å se der så står det ikke hva teksten handler om.. Jeg er liksom ute etter det som står "imellom" linjene i teksten. (om du forstår!) Men ellers takk for linken! Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Ettersom det er snakk om en sang, der alle får ha sin egen tolkning kan du komme opp med forskjellige vanlige tolkningen. Etter en sang er gitt ut, har alle sitt eget fasit svar på hva den handler om, det er det som er musikk. Lykke til! Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 http://www.songmeanings.net/ Bare hyggelig. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Først av allt, den heter Dont Cry Lenke til kommentar
Musty Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Som jeg klarer å se der så står det ikke hva teksten handler om.. Jeg er liksom ute etter det som står "imellom" linjene i teksten. (om du forstår!) Men ellers takk for linken! nå er ikke jeg sikker på hva du EGENTLIG er ute etter om du ikke finner det der.. During the interviews for their Making F@#$ing Videos edition for Don't Cry, Axl Rose stated that the song is about a girl that Izzy Stradlin once dated. As Rose tells the story; the girl approached him after he was dispondent over losing her to Stradlin and told him, "don't cry". He continued by stating that he and Stradlin wrote the song the following night in five minutes. Jeg leser i allefall her at Axl mener at sangen handler om en dame som Stradlin datet... Men du leter vel etter skjulte budskap? Gjør som Tipper Gore så finner du helt sikkert S/M i teksten om du vil Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Irriterer meg at folk ikke vet at det er to versioner av Don't You Cry, for min del vil første utgaven på Use Your Illusion (track 4) alltid være den "ekte" sangen. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Først av allt, den heter Dont Cry Veldig viktig. Jeg tror bakgrunnen for sangen er at Axl var forelska i dama til en av bandmedlemmene, og kvelden før hu dro sa hun til Axl "Don't Cry". Natta etter skrev Axl og bandmedlem X sangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå