Gå til innhold

Vil kvele mobilen på kino!

Feltherre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk har et rimelig slavisk forhold til mobiltelefoner ja når de ikke kan sitte under en kinoforestilling uten å måtte sitte å fikle med mobiltelefon.

Personlig så hadde det ikke vært meg imot om at kinoene i Norge fikk et totalforbud imot mobiltelefoner, en forbanna uting at folk skal sitte å prate og skrive mld når en er på kino.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Folk med mobiltelefoner på kino har faktisk like stor rett til å være der da de har betalt like mye for billetten som andre folk.

Selv om jeg ikke er fan av folk som prater i telefonen, så ser jeg ikke noen problemer med at folk har telefonen på lydløs og sitter og taster litt. Så lenge det ikke blir i overkant, men ikke engang da er det sånn at jeg lar det ødelegge kinoopplevelsen min.

Som jeg tidligere har nevnt, så finnes det større irritasjonsmomenter som faktisk er slitsomt.

Lenke til kommentar
Folk med mobiltelefoner på kino har faktisk like stor rett til å være der da de har betalt like mye for billetten som andre folk.

Selv om jeg ikke er fan av folk som prater i telefonen, så ser jeg ikke noen problemer med at folk har telefonen på lydløs og sitter og taster litt. Så lenge det ikke blir i overkant, men ikke engang da er det sånn at jeg lar det ødelegge kinoopplevelsen min.

Som jeg tidligere har nevnt, så finnes det større irritasjonsmomenter som faktisk er slitsomt.

Folka har betalt billetten ja. Men det fritar dem ikke fra å ha såpass respekt for alle oss andre som også har betalt inngangsbilletten at de klarer å la være å ta telefonen/ha lyd på/ikke taste diskret når de sender melding. Jeg sitter ikke og skriker under filmen jeg...hvorfor skal de være fritatt fra normal folkeskikk?

Drugis: da har du vært heldig :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Folka har betalt billetten ja. Men det fritar dem ikke fra å ha såpass respekt for alle oss andre som også har betalt inngangsbilletten at de klarer å la være å ta telefonen/ha lyd på/ikke taste diskret når de sender melding. Jeg sitter ikke og skriker under filmen jeg...hvorfor skal de være fritatt fra normal folkeskikk?

Drugis: da har du vært heldig :)

Tror du skjønner hva jeg mener. ;)

Selvfølgelig mener jeg ikke at folk ikke bør ha respekt for andre. Eksemplet mitt var rettet mot brukere som sitter diskret og skriver korte meldinger de får kanskje 2-3 ganger i løpet av filmen. Ikke folk som snakker i telefonen med høye ringetoner på.

Lenke til kommentar

Synes godt det kunne vært mobilforbud på kino.

Verste jeg har opplevd er denne situasjonen:

Jeg og min far var og så No Country for Old Men, og i en mer eller mindre tom sal satt det bare noen folk bak oss osv. Midt under filmen drar karen foran opp telefonen sin, trykker inn et nummer og gauler for å høres over filmen: "JA, EDDE DEINNJ KAR'N JA!?!"

Angrer bittert på at jeg ikke smelte noe hardt i hue på han.. :mad:

Lenke til kommentar

Så sannelig... For noen idioter som presterer å ødelegge filmopplevelsen til folk ved å snakke i mobiltelefon. Likevel står det jo begrunnet i artikkelen hvorfor jammere ikke er lovlig i Norge, så jeg vet ikke om dette er den riktige løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...