Gå til innhold

Vil kvele mobilen på kino!

Feltherre

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Er det virkelig værdt å gjøre et slikt inngrep bare for å kunne bruke mobilen samtidig som du ser en film?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er da bare teit. Jeg vil jo ha muligheten til å få meldinger ol. når jeg sitter i salen. De bør kanskje ha en lengre sekvens før filmen der det forklares at man må sku av lyden før filmen.

Men hvor ofte er det at folk opplever at noen blir oppringt med lyd i kinoen uansett? Og som oftest forsvinner den lyden etter fem-ti sekunder.

Endret av :--{D
Lenke til kommentar

Jeg takker GUD (selv om jeg er agnostiker) for at Stavanger kino har skjermet salene sine for mobiltrafikk (i alle fall Sal 5 7-6-8). Det finnes INGENTING som er mer irriterende enn å:

1. En eller annen idiot's ultralyse mobilskjerm i fjeset fordi han eller hun skal lese meldinger og sende (og selvfølgelig ikke klarer å gjøre dette på en diskre måte. Det er ikke få gangene jeg har opplevd at personen holder mobiltelefonen OPP slik at det ser ut som de er mer intressert i at radene bak skal få med seg hva som står enn seg selv. Lyden er en illusjonsødelegger i seg selv.

2 (Og dette er det aller værste): mobilen ringer og samtalen går noe slikt som dette:

"Hei, nei jeg kan ikke snakke nå, jeg er på kino"

...

"Nei, vi ser XYZ, så skal vi på burgerking etterpå.

...

"BLABLABLABLABLABLABLA"

Det er ikke ofte jeg får lyst til å utøve vold, men dette er en av de få gangene jeg kan risikere å bli dømt for legemsfornærmelse. Bare det faktum at 99% av idiotene presterer å opplyse om at de er på kino og derfor ikke kan snakke, for så å, ja nettopp, FORTSETTE Å SNAKKE(!) gjør meg så irritert at det er fare for liv og helse(deres).

Dette er hovedgrunnen til at jeg aldri går på Sandnes kino, selv om det er bedre seter og bedre lyd der.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Man bør ikke kunne sitte å snakke i telefonen. I så fall dersom man nødvendigvis MÅ ta telefonen; Gå ut og snakk. Ikke sitt å hviske inn i telefonen.

Meldinger går greit, men av en eller annen grunn blir jeg litt irritert når dama ikke slår av mobilen når vi er på kino :p

Men derimot: Beina på stolryggen dersom det faktisk sitter folk i stolen, konstant kommentering av filmen mens den pågår og folk som kaster popcort, synes jeg det burde være vesentlig strengere tiltak mot.. Men da igjen blir det vanskelig å kontrollere..

Er vel noe man bare må leve med når man betaler dyre dommer for å se en film...

Gleder meg til fast, stabil inntekt nok til å lage meg en egen hjemmekino i et eventuelt selveid hus ;)

Lenke til kommentar

Ett av problemene ved jamming av signaler i enkelte områder er hensynet til folk som er på vakt. Dette gjelder mest helsepersonell som trenger å være tilgjengelig til enhver tid.

De fleste jammere er også så lite presise at de alltid vil jamme offentlige områder i umiddelbar nærhet.

Jamming er til stadighet oppe til vurdering hos forskjellige kinoer, men så langt er det ingen akseptabel løsning.

I Oslo er det mest mobilfrie området kjelleren på klingenberg. Der er det så dårlig dekning at det vanligvis ikke er mulig å gjennomføre en samtale. Men da må man selvsagt like smale filmer også :)

Endret av tigerdip
Lenke til kommentar

Jammere er ikke ett tema, det tror jeg de fleste er enige i. men skjerming av sal? Det har jo Stavanger kino fått til, og jeg husker det var litt av ett rama skrik da det ble kjent "Jammen da er jeg jo ikke å få fatt i når jeg er på kino, buuhuhuh"... HALLO!.. :roll:

edit: Forøvrig, er man på vakt, så er man på vakt. Da bør man kanskje ta hensyn til nettopp det faktum og ikke oppholde seg i områder man VET er skjermet for mobilbruk?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
edit: Forøvrig, er man på vakt, så er man på vakt. Da bør man kanskje ta hensyn til nettopp det faktum og ikke oppholde seg i områder man VET er skjermet for mobilbruk?

Poenget er jo at man skal kunne føre et normalt liv inntil telefonen ringer.

Lenke til kommentar
Kan man ikke bare si at hvis det ringer i salen får man bot?

Hvis jeg ikke kan motta meldinger er det enda en grunn til å heller se filmer hjemme.

Tror du kanskje missforstår her. Selv om du ikke vil få melding der og da vil du allikevel få den så fort du får dekning igjen ettersom meldinger ligger ut i x-antall timer (et døgn?). :)

Lenke til kommentar

Poenget er jo at man skal kunne føre et normalt liv inntil telefonen ringer.

Og hvis en skjermet kinosal er hverdagen...?

Lenke til kommentar
Kan man ikke bare si at hvis det ringer i salen får man bot?

Hvis jeg ikke kan motta meldinger er det enda en grunn til å heller se filmer hjemme.

Tror du kanskje missforstår her. Selv om du ikke vil få melding der og da vil du allikevel få den så fort du får dekning igjen ettersom meldinger ligger ut i x-antall timer (et døgn?). :)

Det ser ikke ut som om det er noe jeg misforstår. Jeg liker bare å ha mulighet til å få meldinger og eventuelt svare et kort ja eller nei.

Jeg skjønner virkelig ikke at folk ser dette som et så stort problem at man må skjerme hele salen.

Lenke til kommentar

Så lenge de klarer å holde nødnumrene åpne og det kan gjøres såpass rimelig at det ikke går mye utover verken service eller pris, absolutt. Jeg har ikke vært mye plaget av dette selv, men problemet er kanskje større på de verste fjortisfilmene. Uten at jeg skal påstå at jeg har verdens modneste musikksmak.

Lenke til kommentar
I Bergen er det dekning^-^ I hvertfall på gamle-kinoen. Og jeg syns nå det er helt greit jeg. Så lenge man har på lydløs og ikke snakker i den. Men sende meldinger er nå greit syns jeg.

Jeg syns også at det er greit å ha den på lydløs. Men å skrive meldinger er å gå over streken synes jeg. Ser jeg noen som gjør det får jeg fnatt. Det lyser jo opp i hele salen og ødelegger for alle andre som bare vil nyte filmen.

(Nå sikter jeg til de som skriver lange meldinger gjennom hele filmen)

Endret av Loveless
Lenke til kommentar

Må da vel gå an for folk å la mobilen være igjen hjemme eller å skru den helt av på kino?

Altså hvis det skulle skje at et gigantiskt monster skulle rive av taket og begynne å seksuelt antaste tilfeldige mennesker, så er det jo bare å skru på mobilen igjen.

Verst er vel uansett de folkene som begynner med: "øy! skjedde nå'a!? fikk ikke med meg hva som skjedde jo!" når de nettopp er ferdige med den 15minutter lange sms-utvekslingen sin.

Som sagt, synes at folk burde klare å enten legge igjen mobilen hjemme i 2 timer, eller å skru den helt av, sånn at man slipper å flashe folk ved siden av seg.

Er ikke verdens undergang disse folkene, men det går vel an å vise litt hensyn, bare for 2 timer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...