Feltherre Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Danske kinoer ønsker å kvele mobiltelefonen i kinosalene. Men i Norge er holdningskampanjer eneste botemiddel. Jeg syns dette er et godt forslag.Jeg blir statdig irritert over ungdommer som holder på med mobilen sinn i kinosalen. Men hva syns dere? Lenke til kommentar
lain Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jupp, også må vi fjerne muligheten for å ta med seg godt og drikke, plagsomt når de rasler med posene og kaster fra seg tomme flasker. Klær som ikke bråker om folk flytter på seg. Ingen bør heller være over 1.90, så man er sikker på at man ser over den foran seg. Et forbud mot å ikke dusje eller overforbruk av parfyme må også innføres. GO FOR IT! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Trodde dette var vanlig nå tildags? Iverfall i Stavanger har ikke mobiltelefoner dekkning i salene. Om det gjelder alle salene vet jeg ikke. Var og så Iron Man og skulle til å skru av mobilen, men såg at det stod "ikke dekkning". Ellers så var det bare dårlig dekkning der inne? lol Men jeg vet at flere kinoer i America har slike "kvelere" og stopper all form for trådløs/telefon dekkning inne i salene. Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 I Bergen er det dekning^-^ I hvertfall på gamle-kinoen. Og jeg syns nå det er helt greit jeg. Så lenge man har på lydløs og ikke snakker i den. Men sende meldinger er nå greit syns jeg. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Slikt plager meg stortsett aldri om folk oppfører seg og er diskre. Da legger jeg kun merke til det om jeg er heldig. MEN det er jo dem som holder mobilen omtrent vinkelrett forran trynet slik at det kritthvite lyset faktisk forstyrrer noe jævligt. Disse burde få seg et knallhardt spark i ræven ut av kinoen. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Ja det er sant. Å se en skjerm skinnende ut over kinoen er plagsomt. Det brude vært vakter i salen som følger med og kaster ut dem som drar frem mobilen etter at hoved filmen har startet. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Går aldri igjennom i Norge i alle fall, prisen er for dyr i forhold til risiko. Mobiltelefon skal ikke kunne sperres av andre, så enkelt er det. Vakter er jeg for, det hadde bare vært underholdende det! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Går aldri igjennom i Norge i alle fall, prisen er for dyr i forhold til risiko. Mobiltelefon skal ikke kunne sperres av andre, så enkelt er det. Vakter er jeg for, det hadde bare vært underholdende det! Nød nummer kommer igjennom så klart. Sånn er det overalt der mobil blir blokkert. Du kan jo ringe nødnummer uten SIM til og med. Endret 8. mai 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Det er hvertfall ikke forstyrrende med vakter som trenger seg gjennom kinosetene og deretter sleper meg seg folk som bruker mobil ut av salen. Endret 8. mai 2008 av ErlendPerlend Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jupp, også må vi fjerne muligheten for å ta med seg godt og drikke, plagsomt når de rasler med posene og kaster fra seg tomme flasker.Klær som ikke bråker om folk flytter på seg. Ingen bør heller være over 1.90, så man er sikker på at man ser over den foran seg. Et forbud mot å ikke dusje eller overforbruk av parfyme må også innføres. GO FOR IT! Er du en ivrig mobilbruker på kino eller? Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Men jeg tenkte på en ting.. Hvordan gjør de det...? Kveler en telefon atså? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 De setter vel enten opp en sender som sender ut støy, eller så har de skjermet veggene så ikke signalene slipper inn eller ut. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Men jeg tenkte på en ting.. Hvordan gjør de det...? Kveler en telefon atså? Med en slik! Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 LOL. Oh my god! Da hadde jeg aldri dratt på kino igjen :o Jeg tenkte egentlig at de kansje hadde ulta store magneter på veggene som bare tiltrakk seg mobiler. Og magneten er så sterk at den suger alt livet ut av mobilen. :o Lenke til kommentar
lain Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jupp, også må vi fjerne muligheten for å ta med seg godt og drikke, plagsomt når de rasler med posene og kaster fra seg tomme flasker.Klær som ikke bråker om folk flytter på seg. Ingen bør heller være over 1.90, så man er sikker på at man ser over den foran seg. Et forbud mot å ikke dusje eller overforbruk av parfyme må også innføres. GO FOR IT! Er du en ivrig mobilbruker på kino eller? Egentlig ikke, men folk irriterer seg jo over så mye, så hvorfor ikke bare gjøre kinoen til et klinisk rent sted der ingen har lov til å gjøre en lyd? Er det ikke det folk ønsker? Om man går på kino, må man regne med at andre ikke er like stille som deg selv, kanskje de ler litt høyere, eller av deler du ikke finner morsomt, men om det er så plagsomt, hva med å få til noen "stille forestillinger" på din lokale kino? Om det er nok av folk som finner det irriterende, er det jo ikke noe stress å få fylt en av de mindre salene. Evt ville jeg brukt penger på hjemmekino, og da slippe hele problemet med andre folk som lager bråk, lyser med mobilen, spiser potetgull og fniser til de stille partiene. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) LOL. Oh my god!Da hadde jeg aldri dratt på kino igjen :o Jeg tenkte egentlig at de kansje hadde ulta store magneter på veggene som bare tiltrakk seg mobiler. Og magneten er så sterk at den suger alt livet ut av mobilen. :o Nå er det snakk om å fjerne signalstyrken, slik at du ikke kan ringe eller sende sms. Så derfor vil ikke du dra på kino igjen? Synes du det er morsomt når en ukjent person ved siden av deg sitter og lyser opp fordi h*n skal drive å sende sms hele tiden? Eller skal svare på en telefon og skravle ivei mens du prøver å se på filmen... Endret 8. mai 2008 av Scotty Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) En jammer ser absolutt ikke forskjell på om du prøver å ringe nødnummer eller tanta di... En jammer gjør så du ikke får signal. Du kan jo prøve å ringe nødnummeret der du ikke har signal, det går ikke. Kjøpe en? Da ser du her: http://www.netline.co.il/page/cell_phone_jammer.aspx edit: ser ut som om jeg tok feil, at det er en ny blokker som kan sende gjennom nødsamtaler. 3.1 Regulering av bruk av radiofrekvenserBruk av ”jammere”, ”blokkere” og avlyttingsutstyr med radiosendere forutsetter bruk av radiofrekvenser. Bruk av radiofrekvenser krever tillatelse fra Post- og teletilsynet, jfr. Lov av 23. juni 1995 nr. 39 om Telekommunikasjon (teleloven) § 5-2. 2 Krypteringsnøkkel genereres nytt hver gang en samtale koples mellom den mobile terminal og basestasjon. Cellestruktur-GSM Falsk basestasjon 17. april 2001 Side 5 av 14 Post- og teletilsynet har allerede gitt tillatelse til eksklusiv bruk av de aktuelle frekvensene til Telenor og NetCom. Tillatelse til bruk av de samme frekvensene vil derfor i utgangspunktet ikke bli gitt til andre, uansett formål. Det har vært stilt spørsmål ved om operatørene kan gi samtykke til 3. persons bruk av ”jammere” / ”blokkere”, for eksempel til kinosaler, restauranter, offentlig transportmiddel, fengsler og annet. Bruk av tradisjonelle ”blokkere” og jammere innebærer at all kommunikasjon i GSM-nettet innenfor en viss radius blokkeres, herunder muligheten til å foreta nødanrop. Dersom operatørene ga slike tillatelser ville de ikke kunne tilfredsstille kravene om mulighetene for nødpeiling og nødanrop i Forskrift av 5. desember 1997 nr. 1259 om offentlige telenett og offentlig teletjenester § 2-8. Jo større omfang av jamming, jo større ville disse problemene bli, jfr. at det i tillegg etter hvert ville bli vanskelig å kontrollere at slikt utstyr ble brukt i henhold til tillatelsene. Videre er det et viktig poeng at slikt utstyr ikke er godkjent for bruk, se nedenfor, noe som klart tilsier at operatørene ikke kan gi slike tillatelser. Konklusjon: Bruk av radiofrekvenser til jamming/blokking/avlytting er ikke lovlig og kan straffes i henhold til teleloven § 10-4, med bøter eller med fengsel i inntil 6 måneder. Avlytting er i også straffbart i henhold til Alminnelig borgerlig Straffelov av 22. mai 1905 nr. (straffeloven) § 145 a (samme strafferamme). Spørsmålet har foreløpig bare teoretisk interesse. Etter det vi forstår er ikke operatørene selv interessert i at slikt utstyr tas i bruk i det norske markedet. Vi kjenner til at det nå er tatt patent på en type ”blokkere” som ikke bruker radiosendere for å blokkere kommunikasjon, men som på annen måte avskjærer kommunikasjonen. Slike ”blokkere” basert på radiomottakere og fastlinjekommunikasjon med GSM-basestasjonene. I motsetning til de tradisjonelle ”blokkerne” kan de programmeres til å slippe gjennom for eksempel nødsamtaler. Denne typen utstyr bruker ikke radiofrekvenser og blir ikke nærmere drøftet her. Endret 8. mai 2008 av jale Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 LOL. Oh my god!Da hadde jeg aldri dratt på kino igjen :o Jeg tenkte egentlig at de kansje hadde ulta store magneter på veggene som bare tiltrakk seg mobiler. Og magneten er så sterk at den suger alt livet ut av mobilen. :o Nå er det snakk om å fjerne signalstyrken, slik at du ikke kan ringe eller sende sms. Så derfor vil ikke du dra på kino igjen? Synes du det er morsomt når en ukjent person ved siden av deg sitter og lyser opp fordi h*n skal drive å sende sms hele tiden? Eller skal svare på en telefon og skravle ivei mens du prøver å se på filmen... Hvis du hadde vært litt lur hadde du kansje lest hva jeg hadde skrevet før... Men jeg kan jo si det en gang til Jeg syns det er VELDIG IRRITERENDE at folk skal sitte og snakke vi vei på kinoen. Jeg syns det er HELT GREIT å sende en kort liten diskret melding. Men selvfølgelig jeg hadde dratt på kino.. Det var en liten tilng som kalles Ironi^-^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg betaler ikke en kino-billett for at noen skal bryte illusjonen. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Når jeg får ny telefon skulle det ikke forundre meg om det blir mulig for meg å "patche" den slik at den omgår en slik "lovlig" sperre. Med full dokumentasjon til gsm-brikken samt full kontroll over systemet og mulighet til å modifisere alt skal ikke en slik sperre være noe problem i praksis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå