Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mamma har blitt gal!


Anbefalte innlegg

Hei! I dag da jeg kom hjem fra skolen satt det en mann i 50-åra og snakket med mamma og kjæresten hennes, han hadde noen ledninger og styr med seg inn stua og greier. Jeg spurte hvem han var, han presenterte seg selv å begynte å snakke om noe kvikksølv i kroppen til mamma, og noe "kraftig magnetfelt" under huset våres. I tillegg mente han at han ikke kunne føle noe kvikksølv i min kropp, men broren min (som han aldri hadde møtt, og som ikke var i huset engang) hadde visstnok litt. Uansett, jeg gikk opp på rommet mitt og satt på PC-en en stund til han gikk, jeg gikk ned til mamma, og nå påstår hun at huset føles annerledes, mens jeg og broren min føler ingenting spesielt. Uansett, fyren tok seg visstnok betalt for styret.

 

Hva faen? Dette er jo ren svindel, og mamma går rett på! Noen som har peiling på hvordan jeg kan overbevise henne om at dette bare er løgner og svindel? Jeg vil ikke at hun skal sløse penger på slikt.

 

EDIT:

 

Oppdatering

Har en aldri så liten oppdatering her:

 

Var ned på kjøkkenet for noen dager siden og fikk øye på denne dingsen her. Jeg spurte mamma hva i all verden det var for noe, da sa hun at det var noe denne mannen jeg mistenker for å være en svindler hadde laget. Hva den gjør eller skal gjøre har jeg ikke peiling på, det får jeg spør mamma om senere, og jeg har også mine mistanker om at hun har betalt for dette her.

 

Er det noen som har peiling på hva i all verden denne... tingen her skal gjøre? Kan den gjøre noe som helst annet enn å stå på kjøkkengolvet og se merkelig ut?

 

 

 

224386.jpeg

Her har man da hele dingsen i all sin prakt. Den er laget av en planke, noe som ser ut til å være taket på et skur eller noe slikt, en lang ledning lagt i en spiral, en pinne som holder enden av ledningen oppe og til slutt noen magneter (tror jeg) teipet fast til ledningen.

 

224387.jpeg

Magnetene

 

224392.jpeg

Ledningen

 

224394.jpeg

"Skurtaket"

Endret av Flaringo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gi tips til politiet. Mange går på slike svindler, og svindleren stikker av uten spor. Man kan lett tro at slikt ikke kan skje i sitt eget hjem, men det er feil.

 

Snakk med politiet, og få de til å komme når han kommer neste gang. = )

 

Hvorfor skal han gå til politiet med det her? Det er jo som PencilCase sier, han får bare folk til å føle seg bedre mot betaling. Når ble det ulovlig? Skulle vi begynt med å politianmelde leger og psykologer bare fordi de får betalt for å få folk til å føle seg bedre?

Lenke til kommentar
Gi tips til politiet. Mange går på slike svindler, og svindleren stikker av uten spor. Man kan lett tro at slikt ikke kan skje i sitt eget hjem, men det er feil.

 

Snakk med politiet, og få de til å komme når han kommer neste gang. = )

 

Hvorfor skal han gå til politiet med det her? Det er jo som PencilCase sier, han får bare folk til å føle seg bedre mot betaling. Når ble det ulovlig? Skulle vi begynt med å politianmelde leger og psykologer bare fordi de får betalt for å få folk til å føle seg bedre?

 

Enig med deg.. Psykologer jobber jo med kun på psykisk vis få folk til å føle seg bedre. Overhodet ikke ulovelig.

Lenke til kommentar
Mulig at det var en svindler, men hvis det fikk mammaen din til å føle seg bedre så er det vel ikke så farlig?

 

:)

Tja ...

 

Mamma føler seg syk.

Mamma får flux-tabletter utkledd som medisin.

Placebo slår inn, mamma føler seg bedre.

Mamma dør.

 

 

Tilbake til den Statistisk Sannsynlige Verden: en bedrager, drittsekk og et jevt over dårlig menneske tjener til livets opphold (og vel så det?) ved å svindle penger fra naive hypokondre/fjols/uvitende folk som kanskje egentlig kunne ha trengt en lege/paracet/kritisk sans, og det er grunn nok til å sette en stopper for det, spør du meg.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Tja ...

 

Mamma føler seg syk.

Mamma får flux-tabletter utkledd som medisin.

Placebo slår inn, mamma føler seg bedre.

Mamma dør.

 

Akkurat det samme argumentet kan jo brukes på leger. På samme måte som at denne personen sier at hans medisin vil fungere, så sier en lege at medisinen man kan kjøpe av han (eller på apoteket) vil fungere. Skal vi også arrestere legen hver gang en pasient dør?

 

Tilbake til den Statistisk Sannsynlige Verden: en bedrager, drittsekk og et jevt over dårlig menneske tjener til livets opphold (og vel så det?) ved å svindle penger fra naive hypokondre/fjols/uvitende folk som kanskje egentlig kunne ha trengt en lege/paracet/kritisk sans, og det er grunn nok til å sette en stopper for det, spør du meg.

 

Hva er det som gjør denne personen til en drittsekk, mens en lege ikke er det? Begge prøver jo bare å hjelpe folk og få dem til å føle seg bedre, mot betaling.

Lenke til kommentar

Det nærmeste du kommer en stopper for denne karen er nok forskrift om markedsføring av alternativ behandling av sykdom §2 andre ledd

 

Den som tilbyr alternativ behandling, kan i sin markedsføring ikke benytte påstander om at en behandlingsform har virkning mot konkrete sykdommer eller lidelser eller på andre måter utforme markedsføringen slik at den gir dette inntrykk.

 

I dette tilfellet så virker det som om at denne personen har først gitt inntrykk av at en person har en lidelse og så direkte markedsført sin alternative behandling som en kur for denne lidelsen.

 

Etter min mening så er det et brudd på nevnte forskrift.

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør denne personen til en drittsekk, mens en lege ikke er det? Begge prøver jo bare å hjelpe folk og få dem til å føle seg bedre, mot betaling.

 

 

Det som gjør han til en drittsekk er at han ikke prøver å hjelpe noen (andre enn seg selv). Det han gjør er å spre løgner som han selv tjener penger på. Det kalles svindel, og det er ikke lov så vidt jeg vet.

 

Det du sier om leger er ikke relevant til denne saken i det hele tatt. Leger PRØVER faktisk å hjelpe andre enn seg selv (de fleste i alle fall), men de kan selvsagt ta feil de også (mer sjelden enn en svindler "though").

Lenke til kommentar
Akkurat det samme argumentet kan jo brukes på leger. På samme måte som at denne personen sier at hans medisin vil fungere, så sier en lege at medisinen man kan kjøpe av han (eller på apoteket) vil fungere. Skal vi også arrestere legen hver gang en pasient dør?

Jøss. Du vet at grunnen til at det de kaller det "alternativ medisin" er det ikke fungerer, ja?

 

Hva er det som gjør denne personen til en drittsekk, mens en lege ikke er det? Begge prøver jo bare å hjelpe folk og få dem til å føle seg bedre, mot betaling.

Tull. Begge prøver nok å få folk til å føle seg bedre, men kun en av dem gjør faktisk folk bedre.

Lenke til kommentar
Akkurat det samme argumentet kan jo brukes på leger. På samme måte som at denne personen sier at hans medisin vil fungere, så sier en lege at medisinen man kan kjøpe av han (eller på apoteket) vil fungere. Skal vi også arrestere legen hver gang en pasient dør?

 

Tull og tøys! legemidler har lang lang lang utviklingstid (6 år og oppover) og har strenge krav før de kan slippes på markedet.

Hvis en lege dreper en person på grunn av feilmedisinering så risikerer den legen å miste bevilgningen.

Du kan lese side på side med dokumentasjon og tester som forklarer hvorfor en medisin fungerer, de blir ikke dratt ut av ræva og servert til kundene.

 

Jeg ville anmeldt denne personen, det er helt klart en svindler.

Lenke til kommentar
I dette tilfellet så virker det som om at denne personen har først gitt inntrykk av at en person har en lidelse og så direkte markedsført sin alternative behandling som en kur for denne lidelsen.

 

Etter min mening så er det et brudd på nevnte forskrift.

 

Hvor sa Flaringo at denne personen hadde sagt at hans "behandlingsform har virkning mot konkrete sykdommer eller lidelser"?

 

Det som gjør han til en drittsekk er at han ikke prøver å hjelpe noen (andre enn seg selv). Det han gjør er å spre løgner som han selv tjener penger på. Det kalles svindel, og det er ikke lov så vidt jeg vet.

 

Det du sier om leger er ikke relevant til denne saken i det hele tatt. Leger PRØVER faktisk å hjelpe andre enn seg selv (de fleste i alle fall), men de kan selvsagt ta feil de også (mer sjelden enn en svindler "though").

 

Hvor har du det fra at denne personen sprer løgner, mens en lege bare er ute etter å hjelpe folk? Som jeg sa i mitt forrige innlegg, begge sier jo at deres medisiner fungerer. Hvordan kan du da vite med sikkerhet at det bare er den du får fra legen som fungerer?

 

Jøss. Du vet at grunnen til at det de kaller det "alternativ medisin" er det ikke fungerer, ja?

 

Hvor har du dette fra? Hvordan er det mulig at den alternative medisinen har blitt så populær hvis den overhodet ikke fungerer?

 

Tull og tøys! legemidler har lang lang lang utviklingstid (6 år og oppover) og har strenge krav før de kan slippes på markedet.

 

Da kan du kanskje forklare hvorfor bivirkninger fra medisiner er den sjuende største dødsårsaken i sverige (og trolig også norge), rett bak hjerte- og karsykdommer og kreft (kilde)? Denne personens medisin risikerer i hvert fall ikke å drepe deg hvis den ikke fungerer, det samme kan tydeligvis ikke sies om medisiner man får på apoteket.

 

Du kan lese side på side med dokumentasjon og tester som forklarer hvorfor en medisin fungerer, de blir ikke dratt ut av ræva og servert til kundene.

 

Har du noen kilder på disse påstandene her?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Akkurat det samme argumentet kan jo brukes på leger. På samme måte som at denne personen sier at hans medisin vil fungere, så sier en lege at medisinen man kan kjøpe av han (eller på apoteket) vil fungere. Skal vi også arrestere legen hver gang en pasient dør?

 

Tull og tøys! legemidler har lang lang lang utviklingstid (6 år og oppover) og har strenge krav før de kan slippes på markedet.

Hvis en lege dreper en person på grunn av feilmedisinering så risikerer den legen å miste bevilgningen.

Du kan lese side på side med dokumentasjon og tester som forklarer hvorfor en medisin fungerer, de blir ikke dratt ut av ræva og servert til kundene.

 

Jeg ville anmeldt denne personen, det er helt klart en svindler.

 

Dokumentasjon blir såvisst ikke så viktig etterhvert. Husker at jeg stusset på vaksinering av hjernehinnebetennelse tidlig på 80tallet. Nå herjes det med at de gullable ikke skal få sine plager reparert. Tusen takk STATAN! :new_woot:

 

Hvor har du dette fra? Hvordan er det mulig at den alternative medisinen har blitt så populær hvis den overhodet ikke fungerer?

Hvordan er det mulig at det ikke eksisterer et helt lass med guder når det er så mange som tror på de forskjellige av dem?

 

Har du forsøkt en av dem?

Lenke til kommentar
Hvordan er det mulig at det ikke eksisterer et helt lass med guder når det er så mange som tror på de forskjellige av dem?

 

Og du, i din allvitenhet, vet selvfølgelig at ingen av disse gudene eksisterer?

Endret av Toron
Lenke til kommentar
Jeg vet at argumentum ad populum ikke er noe særlig å basere sine medisinske beslutninger på.

 

Det virker som om du misforstår når argumentum ad populum gjelder. Alternativ medisin er ikke populært fordi mange tror på det, faktum er at det populært fordi det faktisk virker.

 

Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet mitt, hvor har du det fra at alternativ medisin ikke fungerer?

Lenke til kommentar
Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet mitt, hvor har du det fra at alternativ medisin ikke fungerer?

 

"Det var en gang en nabokjerring som het Randi. Søsteren tik Randi fikk brystkreft. "NP! NP! Sa legene". "Dette har vi peiling på. Vi amputerer bryst og deler ut cellegift fortere enn du kan stave; 'homøterapi'", sa de. Damen var på gli, helt til søsteren slo vekk hendene legene, kalt dem "Jævla kvakksalvere", og dro søsteren med seg til sverige for å få den ypperste, mest vidunderlige, delikate og forfriskende homøterapien en dame med brystkreft noen gang kunne tørre å få i Skandinavia. Hun bøttet nedpå med te og gudene vet hva. Så døde hun."

 

Based on a real story. I tillegg vil jeg driste meg til å innsinuere at "vanlige medisiner", sitter i en mye mer ettablert possisjon enn alternativ medisin, og at bevisbyrden ligger på deg. Har du noen kilder på at slik medisin faktisk fungerer? Har du dokkumentasjon fra sider andre enn: "www.herflowercure.org"?

 

Nei. Bare behold den alternative medisinen din du. Jeg skal leve lenge og vel ved å snylte på de tradisjonelle legene, knaske pinex om hodet dunker som en hard kuk og ta pencilin om jeg kutter av meg foten og får betenelse. Ikke drikke te, dra til healing eller meditere.

 

Etter hva jeg kan se så kastet du bare mer ved til Skarstad sitt lille "argumentum ad populum", bål.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...