Gå til innhold

Q9450 fra utlandet. Tips om hvor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte min Q9450 via Ebay.

Dessverre må du se på de som koster over 400 dollar når du søker, ettersom de som er billigere ofte ikke er villige til å sende utenom USA.

Så en gjeng av disse CPU'ene for en stund siden så de er lett å finne om du søker på Q9450 på Ebay og velger PC Components som kategori.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte min Q9450 via Ebay.

Dessverre må du se på de som koster over 400 dollar når du søker, ettersom de som er billigere ofte ikke er villige til å sende utenom USA.

Så en gjeng av disse CPU'ene for en stund siden så de er lett å finne om du søker på Q9450 på Ebay og velger PC Components som kategori.

 

Bare et lite tips når det gjelder butikker som ikke sender ut av USA. Jetcarrier.com tar seg av oppgaven, selvsagt mot betaling. Du får en slags postboksadresse i USA, slik at butikken fremdeles sender innen USA.

Lenke til kommentar

Sitter og vurderer å handle cpu via ebay jeg og, de fungerer helt greit i maskiner her? Ikke noe 110v/220v problematikk?

 

Er det trygt å handle på ebay disse dager? Aldri handlet der før så må bare spørre ;-)

 

Vurderer å kjøpe QX9650 eller QX9770 så er mye penger det er snakk om :-P

 

Må du betale moms for det du får tilsendt fra jetcarrier eller selgerene på ebay generellt?

Endret av Slabbedasken
Lenke til kommentar
Sitter og vurderer å handle cpu via ebay jeg og, de fungerer helt greit i maskiner her? Ikke noe 110v/220v problematikk?

 

Er det trygt å handle på ebay disse dager? Aldri handlet der før så må bare spørre ;-)

 

Vurderer å kjøpe QX9650 eller QX9770 så er mye penger det er snakk om :-P

 

Må du betale moms for det du får tilsendt fra jetcarrier eller selgerene på ebay generellt?

 

Jetcarrier ber deg legge inn verdi på pakken, og så må du sende dem kopi av kvitteringen fra butikken (holder med e-mail). De tar seg av fortollingen, og du må nok regne med å betale moms, ja. Men du slipper postens fortollingsgebyr, dette inngår i prisen du betaler, basert på vekt eller volum.

Lenke til kommentar

Er det pga pris du kjøper eller tilgjengelighet? For en Q9450 til ca $400 + $50 i frakt + moms blir fort nesten 3.000 kroner med tollgebyr.

Og komplett tar jo 2.400 kroner for den. Så hvorfor betale mer for å kjøpe den fra utlandet?

 

Men er det tilgjengelighet så skjønner jeg det, for den er jo ikke på lager her i Norge hos noen av butikkene.

 

Men husk at bestille du med Jetcarrier så kan det fort ta et par uker minst før du har den (om du ikke betaler for flyfrak, men det koster jo deretter) og bestiller du direkte fra selgere på ebay så må du også regne med ca 2 uker minst. Lengre om den blir liggende i tollen.

 

Så kanskje den rekker å komme i butikkene her i Norge før den tid?? Og da sparer du jo en del kroner også.

Lenke til kommentar

Min Q9450 tikket inn til en pris som banket ut stakkars Q6600 riktignok til Sverige men forbi alt av tollere og det her.

Hadde forventet toll på det hele men når den gikk forbi så var jeg fornøyd, frakt tiden fra USA til langt oppe i gokk i Sverige (Övertorneå eller finske grensa om du vil) tok faktisk en uke for meg så var den på plass.

 

Dessuten ser det ut til at om du bestiller den i Norge så må du nok vente en god stund ja, flere måneder ser det ut til.

Fikk min ganske raskt med tanke på å ha stått i Komplett's ventekø en stund... Og jeg som stillte meg i den bare for morro's skyld :p

Lenke til kommentar

Jeg bestilte direkte fra eBay. En pålitelig selger fra midtvesten i USA sendte meg 9450'en for samlet pris av 416$. Frakt var litt i overkant av 20$.

 

Etter ca. 3 uker fikk jeg endelig prosessoren på døren. I mellomtiden hadde pakken gått gjennom tollen i Oslo. Den ble fortollet av posten. De tar nesten 200,- for jobben og kan fort forlenge prosessen ved å forlange informasjon fra deg (fødselsnummer og kjøps/betalingsbevis, fint å sende de ansvarlige tollerne dette på forhånd). Tollen innebærer også 25€ ekstra betaling, så regn med det og. Total kostnad for meg ble litt i overkant av 2700 kr.

 

Hva lærte jeg?

 

Send med DHL eller et annet fraktfirma! De fortoller for deg, er raskere enn posten og stort sett sikre. Med posten kan du ha flaks og unngå hele greia, men da skal du virkelig ha flaks. Du kan også få selger til å merke varen som gave til under 1000 kroner. Da kan du unngå tollen fullstendig, men dersom pakken blir borte får du ikke forsikring på den. Men det er nesten, nesten verdt risken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...