Gå til innhold

Picasa/Windows Live Fotogalleri

Anbefalte innlegg

Jeg har drevet og testa noen forskjellige bildeprogram som jeg har kommet over på nett. Skal brukes hovedsaklig til å se på/organisere bilder og enkel redigering. Med både Picasa2 og Windows Live Fotogalleri har jeg problemer med å få registrert filtyper i Windows, altså at bilder skal åpnes med en av de programmene. Det fins ingen innstillinger i programmene, og det funker heller ikke å legge til filtyperne (jpeg etc) i Verktøy->Mappealternativer->Filtyper. Er det virkelig meningen at man må gå inn i programmet før man får åpnet bilder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er jo at jeg ikke får til å åpne bilder i disse to programmene rett fra utforsker i windows.
Har du sett i Utforsker--Verktøy--Mappealternativer--Filtyper. ...da ser du hva du har satt som skal åpne jpg f.eks. Der kan du jo sette hvilke programmer som skal være standard for å åpne ulike filer...

RandiA

Lenke til kommentar

Jadå, det har han (står i fyrsteposten).

Angåande Windows Fotogalleri (eg testa litt):

Eg kan velge å opne bilete i Fotogalleri, men for å kunne gå til organiseringsmodulen (eller kva eg skal kalle det) må mappa biletet ligg i vere lagt til i databasen til Fotogalleri. Det gjer ein ved å klikke på Legg til mappe i galleri oppe i venstre hjørne. Neste gong ein opner bilete frå denne mappa vil det stå Gå til galleri. Du må altso berre leggje mappa til i Fotogalleriet. Har du alle bileta samla i ei hovudmappe er det nok å leggje til hovudmappa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...