sfaae83 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg har drevet og testa noen forskjellige bildeprogram som jeg har kommet over på nett. Skal brukes hovedsaklig til å se på/organisere bilder og enkel redigering. Med både Picasa2 og Windows Live Fotogalleri har jeg problemer med å få registrert filtyper i Windows, altså at bilder skal åpnes med en av de programmene. Det fins ingen innstillinger i programmene, og det funker heller ikke å legge til filtyperne (jpeg etc) i Verktøy->Mappealternativer->Filtyper. Er det virkelig meningen at man må gå inn i programmet før man får åpnet bilder? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Du kan jo bare gå i utforsker og åpne bilder derifra...og du bestemmer jo selv hvilket program du vil ha til "hovedviser" av bilder. (Jeg har satt Photoshop til det) RandiA Lenke til kommentar
sfaae83 Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Problemet er jo at jeg ikke får til å åpne bilder i disse to programmene rett fra utforsker i windows. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Problemet er jo at jeg ikke får til å åpne bilder i disse to programmene rett fra utforsker i windows. Har du sett i Utforsker--Verktøy--Mappealternativer--Filtyper. ...da ser du hva du har satt som skal åpne jpg f.eks. Der kan du jo sette hvilke programmer som skal være standard for å åpne ulike filer...RandiA Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jadå, det har han (står i fyrsteposten). Angåande Windows Fotogalleri (eg testa litt): Eg kan velge å opne bilete i Fotogalleri, men for å kunne gå til organiseringsmodulen (eller kva eg skal kalle det) må mappa biletet ligg i vere lagt til i databasen til Fotogalleri. Det gjer ein ved å klikke på Legg til mappe i galleri oppe i venstre hjørne. Neste gong ein opner bilete frå denne mappa vil det stå Gå til galleri. Du må altso berre leggje mappa til i Fotogalleriet. Har du alle bileta samla i ei hovudmappe er det nok å leggje til hovudmappa. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Jadå, det har han (står i fyrsteposten). Sorry, hadde oversett det... RandiA Endret 9. mai 2008 av RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå