Gå til innhold

Sykkel stjålet - Noe jeg kan gjøre?

Abnorm

Anbefalte innlegg

Sykkelen min ble stjålet i natt, hva kan jeg gjøre?

Sykkelen sto plassert inne i boden.

Boden er ikke låst, men døren er lukket.

Har ingen spesiell forsikring på sykkelen, men vil innboforsikring holde?

Har heller ingen kvittering på jeg kjøpte sykkelen i fjor.

Finnes net noen håp og hva må jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil nok ikke få noe igjen fra forsikringen. Men det kan forsatt finnes håp.

Mange som stjeler sykler, ønsker å bevare dem, og andre ønsker bare bruke den der og da, og dumpe den.

Så let litt rundt i nærmiljøet.

Du burde også sende en anmeldelse til poltiiet.

Er sykkelen registrert i sykkelregisteret til NAF?

Lenke til kommentar

Sykkel dekkes normal av innboforsikring, men egenandelen er høy (500-2500 kr) og krever at sykkelen er låst med CE-godkjent lås. Saken må anmeldes til politiet for at du kan fremme forsirkingskrav.

Var sykkelen registrert i Falk sykkelregister?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Håper det går greit at jeg bruker denne tråden. Etter å ha vært hjemme nordpå i 17.mai-helgen, så var sykkelen forsvunnet fra sykkelstativet utenfor togstasjonen i min studentby på østlandet. Den var forsvarlig låst og lenket fast. Den var Falck-registrert og anmeldelse er levert. Problemet er at den ikke var forsikret. Er det da mulig å få dekket dette på mine foreldres innboforsikring? Har snakket med flere som mener dette er mulig, da jeg er 20 år og borteboerstudent. Velger å forhøre meg her før jeg ringer forsikringsfolkene slik at jeg forhåpentligvis får noen hardtslående argumenter å slå i bordet med ;)

Egenandel på 500-2500 gjør meg ingenting, da nypris på sykkel er 6000.

Lenke til kommentar

Med tanke på at både du og sykkelen "ikke bor hos dine forelde" har jeg vanskelig for å tro at dette normalt dekkes av dine foreldres innboforsikring. Men det er selvfølgelig lov å prøve seg.

Forøvrig kan det være at du får bedre svar på dette i juss-forumet. Jeg er langt ifra noen ekspert på emnet, men det kan det være du finner der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...