Gå til innhold

Hovedkort til Ekstrem Gamer pc, hvilket er best?

Anbefalte innlegg

Takker for svar, sporet litt av i forhold til tråden der :-/

Så det var en god del billigere på ebay ja, men er det ikke noe volt forskjell på de fra usa og de som brukes i norge eller har det ike noe å si på prosessoren? (110v/220v)

Har aldri handlet på ebay før så er litt skeptisk til å kjøpe noe til 4-5000 kr slik, blir det ikke moms i tillegg?

Volt forskjell der under? Nei er bare PSU'er som kan være i den kategorien, noen kan ta begge veier.

Er samme spenninger som leveres fra PSU, 3.3V 5.5V 12V.

Min Q9450 er fra USA og funker ganske bra så ingen problemer der.

Jeg importerte riktignok min til Sverige men den kom som gave til en pris av 50 dollar i verdi og jeg betalte NULL OG NIKS i moms og toll.

Alt er avhengig av hva selgeren setter opp til deg på fraktskjemaet, du må nesten spørre de for å være sikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får tenke litt på det, allt jeg har bestillt har på en måte passet sammen, har bestillt en kraftig psu for å drive 2 kort i sli, tok 2 kort pga jeg kommer til å kjøre spill på 24" skjerm i 1920x1200 så må være en kraftig løsning, men mulig jeg kan komme over vanskelighetene med litt hjelp og litt lesing ;-)

Må i alle fall takke for all den informasjonen jeg har fått her, dere har vært til stor hjelp :)

Lenke til kommentar

Kraftig PSU er skjelden noe problem.

Husk at det er godt drag i markedets beste single-kort også, selv på 1200x1900.

Det hele koker jo ned til om det faktisk er mulig å få ut vesentlig mere ytelse ved å kjøre to kort, alle mulige begrensninger/problemer tatt i betraktning.

e

Lenke til kommentar

Bedre og gi et enkelt svar enn avansert bla bla. som folk sliter med og forstå :)

Q9450 cpu - Bra prosessor

8gb Mushkin pc8000 ddr2 - Aldri testa Mushkin ram så vet ikke, men mengden er bra. Selv om 8gig er litt overkill ;)

2x9800gtx sli - konge kort, men i forhold til prisen er det ganske waste. 2x 8800 gt holder

i og med at 9800 gtx det er sinnsykt lite i forskjell på ytelsen, men for all del må du ha det beste så go for it.

2x750gh hdd - Bra hd plass, kommer jo klart annpå hva du treng

750w toughpower psu - Har ikke testa toughpower, men sikkert bra den.

Antec Ninehundred - Konge tower har solgt en del av dem.

ThermlakeExtreme120 kjøler - Svær klomsete sak, men gjør jobben ;)

Vista 64bit - windows xp er vel fortsatt best for gameing, men xp er bortkasta penger nå i, og med at xp faller ut om ikke så lenge.

EVGA nForce 780i SLI : har hvert blanda opplevelser, men virker den er det bra.

Skal du virkerlig pimpe pcen bør du jo så klart kjøre vannkjøling. Nå må man jo være veldig forsiktig med montering av sånt, men oppsettet ditt så langt virker veldig bra

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Bedre og gi et enkelt svar enn avansert bla bla. som folk sliter med og forstå :)

<snip-utter-bullshit>

Dersom du har ett godt (enkelt) råd til en som skal kjøre Intel nForce SLI, da bør du komme med noe bedre enn dette. :)

Bare det å foreslå en nyere Quad 45nm viser at du allerede her har diskvalifisert deg som rådgiver i denne tråden.

PS.

Sitter for tiden og banner over mitt XFX 780i.

HD korrupt etter noen enkle runder med OC-forsøk.

Virker forsåvidt noe bedre enn det MSI hk'et jeg sendte i retur, da det tilsynelatende var stabilt på 333x9 med min G0 som jeg har verifisert til 450x9 i Intel hk.

Joda.

nForce Intel *sucks bigtime* :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det beste rådet er: Er du nybegynner så hold deg langt unna Nforce!!

Edit:

TL1000S: Trodde MSI sine Nforce kort var rene referanskort, på linje med XFX og EVGA? Eller har de klart å klusse det til ytterligere?

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det beste rådet er: Er du nybegynner så hold deg langt unna Nforce!!

Edit:

TL1000S: Trodde MSI sine Nforce kort var rene referanskort, på linje med XFX og EVGA? Eller har de klart å klusse det til ytterligere?

Tja, si det.

Jeg kjøpte vel egentlig feil MSI P7N Platinum.

Var 780i-versjonen jeg trodde jeg bestilte, men det var 750i-versjonen.

Uansett var dette hk'et "ubrukelig" (for meg).

I skrivende stund har jeg fått "orden" på XFX 780i SLI hk'et.

Det kjører helt greit med Q6600 @ 400x9 (Unlinked - RAM på 800).

Ser faktisk litt lovende ut for SLI-benching. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ikke vær for optimistisk - beistet kan høre deg :!:

Skjønner nå bedre din inngrodde skepsis til disse brikkesetta.

Har nå "sliti" med mitt XFX 780i i ca ett døgn.

Det går greit nok, men max.klokk for bench blir ca. 400mhz under det den samme CPU greier i ett greit Intel hk (P35/P965).

Og så er det jo så *utrolig* dårlig software (inkludert drivere) til nForce/Nvida hardware!

La inn/testet ulike versjoner av drivere (skjermkort) samt Nvidias egne "tweak-utilities".

Det ga enkelt og greit BSOD ved load av desktop etter små justeringer.

Totalt ubrukelig!

OCCT fører til frys, mens Prime (4 kjerner) kan kjøre alt av stresstester i timer uten problem (3.6Ghz).

Nuvel.

Kan ikke si dette gir mersmak.

Og ikke klarte jeg 20k i 3DM06 med dette hk + 2x8800GT. :)

Lenke til kommentar

Q9450 cpu - Bra prosessor

8gb Mushkin pc8000 ddr2 - Aldri testa Mushkin ram så vet ikke, men mengden er bra. Selv om 8gig er litt overkill ;)

2x9800gtx sli - konge kort, men i forhold til prisen er det ganske waste. 2x 8800 gt holder

i og med at 9800 gtx det er sinnsykt lite i forskjell på ytelsen, men for all del må du ha det beste så go for it.

2x750gh hdd - Bra hd plass, kommer jo klart annpå hva du treng

750w toughpower psu - Har ikke testa toughpower, men sikkert bra den.

Antec Ninehundred - Konge tower har solgt en del av dem.

ThermlakeExtreme120 kjøler - Svær klomsete sak, men gjør jobben ;)

Vista 64bit - windows xp er vel fortsatt best for gameing, men xp er bortkasta penger nå i, og med at xp faller ut om ikke så lenge.

EVGA nForce 780i SLI : har hvert blanda opplevelser, men virker den er det bra.

Skal du virkerlig pimpe pcen bør du jo så klart kjøre vannkjøling. Nå må man jo være veldig forsiktig med montering av sånt, men oppsettet ditt så langt virker veldig bra

Alltid kjekt med gode tilbakemeldinger.

Tror jeg venter lit med klokking av noenting somhelst siden dette ser ut til å bli en stor utfordring for meg som aldri har klokket noe før, men tror fremdeles skjermkortene og Q9450 på vanlige frekvenser yter meget bra ;-)

Lenke til kommentar

Vel, min tanke er den at og gi no avansert svar er somregel bortkasta for ofte forstår ikke personen hva du babler om likevel. Så kort lett respons er mye bedre, og det jeg mener er at det oppsette er bra. Selv om man kan alltids få bedre ting, kan jo aldri påstå no anna.

Hvem vet ;) er vant til folk i butikken så kanskje folk her har litt mer innsikt. Selv favoriserer jeg intel chipset og asus, men smaken er som baken.

Lenke til kommentar
Vel, min tanke er den at og gi no avansert svar er somregel bortkasta for ofte forstår ikke personen hva du babler om likevel.

Hvis du antar at personen er såpass nybegynner at han ikke forstår avanserte svar - hvordan tror du denne personen skal klare å håndtere et Nforce 780i kort - forutsett at han får et som er i orden da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Evga/XFX 780i, samme kortet.

Uansett kan det se ut som om jeg har fått skikk på sakene nå.

Men som PerUlv2 sier:

"Beistet kan høre deg", så jeg tar ikke seieren på forskudd. :)

Kjørte ihvertfall gjennom OCCT @ 3.61GHz nå nettopp, noe som tidligere alltid har ført til frys/heng.

Selv om alt av Prime95v4 kjørte, forstå det den som kan. :)

Justerte GTLVref manuelt i Bios og satte RAM til "Non-SLI" (default).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Både XFX og EVGA er Nvidia referansekort produsert av Foxconn, så rart det høres ut så har Nvidia visse problemer med å få "merke" produsenter til å produsere Nforce kort ;-) Gigabyte og Abit lagde faktisk 680i kort, Abit sa pent nei takk til 780i etter skrekkopplevelser med 680i, Gigabyte lanserte faktisk ett 780i kort før jul, men skrinla vel hele prosjektet da de ikke klarte å få til et produkt de ville sette navnet sitt på. Sånn er ståe i SLI verden.. tusen takk Nvidia!!! Jeg for min del tror jeg skal prøve lykken med EVGA 750i FTW.... - Men jeg vet hva jeg går til.... :innocent:

Lenke til kommentar
Slippe å tenke på klokking? Hva er det slags holdning!! :!:

QX9650 BER jo om 4ghz +++!!! :thumbup:

Ja godt mulig, har jo kjøtp Thermalright120EXTREME så burde fått skrudd den opp litt, har lite peiling og hørt mye at det er vanskelig å klokke med 780i SLI, men men har det i tankene ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...