Anterialis Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Ja tørste er jo et tegn på DB, kanskje lettere å legge merke til det, enn at man drikker mye vann. Tørst er et tegn for tørst Og for DB, vet du ikke dette Vaio? Hvor går du på skole? Jeg har aldri sagt det ER et symtom for DB, det KAN være et symtom. Sjekk lærebøkene dine på nytt om du fortsatt ikke tror meg. I mellomtiden kan du lese dette: http://www.helsenett.no/index.php?Itemid=6...t&task=view http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...1:5647:40:::0:0 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=336571 "Et typisk symptom er økt tørste fordi blodsukkeret er så høyt at sukker skilles ut i urinen. Da skilles det også ut unormalt mye vann og man blir tørst. " Skjønner ikke hvorfor folk skal være så himla sta... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Skjønner ikke hvorfor folk skal være så himla sta... Dagens ironi? Sta? meg? http://en.wikipedia.org/wiki/Thirst Thirst is the craving for liquids, resulting in the basic instinct of humans or animals to drink. It is an essential mechanism involved in fluid balance. It arises from a lack of fluids and/or an increase in the concentration of certain osmolites such as salt. If the water volume of the body falls below a certain threshold, or the osmolite concentration becomes too high, the brain signals thirst. Dicktator skrev noe fornuftig.. Les Endret 18. mai 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Sjekk lærebøkene dine på nytt om du fortsatt ikke tror meg. Les litt mer om allmenn medisin, så kan vi diskutere.. Om det kan være et tegn på diabetes? Såklart! Men tørst kan også være et tegn på andre sykdommer. Where do we start? Endret 18. mai 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Igjen, som sagt tidligere, jeg har aldri sagt det ER, men at det KAN. De fleste med dia kan bekrefte det... Hva er vitsen med å kunne masse indremedisin om man ikke kan det basale? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Igjen, som sagt tidligere, jeg har aldri sagt det ER, men at det KAN. Ok. Greit. Akseptert. Men er tørst et tegn på: Diabetes Insipidus? Tørst? For mye saltet mat? Blodtap? Endret 18. mai 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Herlig =) "Om det kan være et tegn på diabetes? Såklart! Men tørst kan også være et tegn på andre sykdommer. Where do we start?" Jeg er enig i dette, men jeg kan ikke så mye om pathologi i utganspunktet, derfor nevnte jeg det som jeg tenkte på først. Kom bare med et forslag. Endret 18. mai 2008 av w3p Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Jeg er enig i dette, men jeg kan ikke så mye om pathologi i utganspunktet, derfor nevnte jeg det som jeg tenkte på først. Kom bare med et forslag. Derfor er det ekstra galt å bare antar at vedkommende har DB. Regel nummer 1 i medisin: EVERYTHING IS POSSIBLE. edit: Nørsk edit 2: Det er ingenting personlig, bare at jeg synes det ble litt overdrevet. edit 3: Fjernet en del uriktige ordlyd. Endret 18. mai 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 None taken. Jeg kom med et forslag, fra hva vi vet, kan det jo stemme. Behøver jo ikke kunne alt for å komme med forslag som kan stemme... Grunnen til jeg reagerte var jo ganske så obvious, tørste er jo et typisk symptom på dia. Men enig, det kan helt sikkert være utrolig mange andre ting, og det er vanskelig å (man skal ikke) sette noen form for "diagnose", men det burde være lov å komme med forslag. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå