Gjest gutt 17 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg har hatt et "problem" veldig lenge nå (flere år). det er at jeg må pisse veldig ofte, og hvis jeg drikker noe kan ta ta 2 min før jeg må pisse.. Når jeg først må pisse klarer jeg ikke å holde meg mer enn kanskje 10 min på det verste. Det går litt opp og ned.. noen ganger kan jeg holde meg en stund, andre ganger ikke. Men jeg våkner aldri på natta for å pisse. Er det noe jeg kan gjørefor å slippe å gå så mye på dass? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 ta en tur til legen så får du avklart det Lenke til kommentar
Bluesky Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Nå er ikke jeg noen lege, men det kan være lurt å sjekke blodsukkeret. Det du beskriver kan være et symptom på diabetes. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Diabetes var min første tanke også. Er du ofte og veldig tørst? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Drikker du mye vann, pisser du også mye... Er du ofte tørst? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Tørst = Diabetes? Wow, må sanlig si at alle i afrika sliter med DB... Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Tørst = Diabetes? Wow, må sanlig si at alle i afrika sliter med DB... Nå skal det nevnes at de i Afrika nok ikke sliter med hyppig vannlating. Tørste og hyppig vannlating kan være faresignaler om diabetes. Endret 8. mai 2008 av eskhyo Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Nå skal det nevnes at de i Afrika nok ikke sliter med hyppig vannlating. Tørste og hyppig vannlating kan være faresignaler om diabetes. Njaaa. Symptomene passer bedre for SIADH: Polydipsia og polyuria. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 ...meen det er vel kanskje større sannsynlighet for at kroppen til veslegutt17 har utviklet insulinresistens dersom han i tillegg er i faresonen? Når du opplever disse vannlatingsproblemene: Er det etter å ha drukket kaffe/te/alkoholholdig drikk? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 ...meen det er vel kanskje større sannsynlighet for at kroppen til veslegutt17 har utviklet insulinresistens dersom han i tillegg er i faresonen? Selvfølgelig, i Norge er det utbredt å har T2DB for 17åringer? Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 ...meen det er vel kanskje større sannsynlighet for at kroppen til veslegutt17 har utviklet insulinresistens dersom han i tillegg er i faresonen? Selvfølgelig, i Norge er det utbredt å har T2DB for 17åringer? Jepp. "Mamma, kan ikke jeg også få diabetes?! Alle andre har det jo!" Det er bare et forslag. Det er klart det kan skyldes mye annet, men det er uansett verdt å få det sjekket opp hos en lege siden det er et problem for deg. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 er vel dumt å gi diagnose uten å være lege eller ha møtt personen. Dumt å skape tvil hos en som mest sansynlig er frisk. Men står på stikk til lege. Lenke til kommentar
Gjest g17 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Er ikke spesielt tørst, nei.. Det er vanligvis etter at jeg drikker cola eller vann(kanskje fordi det nesten er det eneste jeg drikker.. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 er vel dumt å gi diagnose uten å være lege eller ha møtt personen. Dumt å skape tvil hos en som mest sansynlig er frisk. Men står på stikk til lege. Ingen som setter noen diagnoser, vi bare teoretiserer. Selvfølgelig bør du dra til lege for å få sjekket deg. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Det er mulig at det har med lukkemuskelen til urinblæra å gjøre. Mulig den kan trenes. Hvis du har hatt dette i flere år og ikke er blitt værre er det neppe alvorlig, men plagsomt nok. Står litt om fenomenet hos lommelegen.no og doktoronline.no Men før eller senere - og helst før - bør du nok gå til lege. Ikkeno å kvi seg for, de er så vant med mangt. Og så til Admin'c og andre: Neida, vi stiller ikke endelige diagnoser her på forumet, vi diskuterer mulige årsaker. Vi er ingen erstatning for en legeundersøkelse. Endret 9. mai 2008 av geirm Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) er vel dumt å gi diagnose uten å være lege eller ha møtt personen. Dumt å skape tvil hos en som mest sansynlig er frisk. Men står på stikk til lege. Så alle med litt "personlige" problemer bør dra til en lege? Hvis personen er mest sannsynlig frisk, hvorfor råder du en lege tur? Hva er vitsen med en helse forum? Så du kan skrive oppsøk en lege? Admin, har du ikke noe å bidra med, så er det bare å ligge unna. Endret 9. mai 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Tørst = Diabetes? Wow, må sanlig si at alle i afrika sliter med DB... Ja tørste er jo et tegn på DB, kanskje lettere å legge merke til det, enn at man drikker mye vann. Trådstarter: har du funnet ut hva som "feiler" deg? Føler du deg trøtt ofte, eller har du gått ned i vekt? Endret 9. mai 2008 av w3p Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Ja tørste er jo et tegn på DB, kanskje lettere å legge merke til det, enn at man drikker mye vann. Tørst er et tegn for tørst Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Les hva trådstarter skriver: "Jeg har hatt et "problem" veldig lenge nå (flere år). det er at jeg må pisse veldig ofte, og hvis jeg drikker noe kan ta ta 2 min før jeg må pisse(...)" Han må ofte pisse kort tid etter at han har drukket noe, jeg ser ingen steder hvor han skriver at han drikker unormalt mye? Det handler altså om muligens dårlig blærekapasitet? Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg drikkker ikke spesielt mye.. skjeldent jeg drikker mer enn 1,5l, tror jeg.. Ikveld drakk jeg to cola med en times mellomrom ellernoe (pleier drikke hver flaske gange fort) Da måtte jeg pisse nesten helt siden jeg drakk den første flaska, men klarte å holde meg.. Ikke så lenge etterpå var jeg hjemmom en tur, og da pissa jeg 4 ganger ellernoe på en halvtime - 3 kvarter. Følte at jeg egentlig ikke burde trenge å pisse, men jeg klarte ikke å holde meg. Jeg har ikke gått noe ned i vekt, men jeg har alltid vært tynn. Er vel ca 180 høy og veier rett over 60 kilo. Men blir ikke feitere uansett hvor mye jeg spiser. (jeg har perioder der jeg spiser MYE) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå