Gå til innhold

Ferdigbygd, stillegående allround-pc til under 7000

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser at det er mange andre emner i dette forumet på nesten det samme, men mye handler om å bygge selv. Jeg har lite kunnskap om PC, spesielt lite om PC-bygging, som sikker går fram i fravær av PC-ord og begreper. Derfor lurte jeg på om noen kunne komme med noen anbefalinger ved kjøp av en ferdigbygd PC. Den skal kunne brukes til litt av hvert - fra enkle kontoroppgaver til middels tunge spill og filmvisning. Har ikke tenkt til å punge ut mer enn rundt 6000kr (kan med nød nærme seg 7500) hvis dette lar seg gjøre (Det kan godt hende at jeg har bommet grovt på hva jeg forventer av en PC til den prisen). Det handler alstå kun om selve PC-en (hvis tilbud består av flere deler, kan det så klart vurderes. Skjerm er uønsket).

Viktige aspekter:

- Gode tilkoblingsmuligheter til LCD-TV

- Ferdigbygd

- Rask på enkle oppgaver

- Enkel oppkobling til tråløst nettverk

- Støysvak

Hadde vært kjekt:

- Gjøre jobben til en DVD-spiller (med så høy kvalitet som mulig for prisen)

- Ikke så alt for stort kabinett

- Heller en rask harddisk enn en med så stor kapasitet

- Mange USB-porter + firewire(?)

Uvesentlig:

- Trenger langt i fra å kjøre de helt nyeste spillene på full grafikk.

- Trenger ikke å følge med så mye programvare, men opperativsystem må med.

- Tilbehør som tastatur, mus, skjerm, høytalere.

Jeg håper derfor at noen kunne hjelpe meg med å finne en rimelig PC som fint kan gå sammen med en LCD-TV og fungere som et kombinert arbeids- og underholdningssenter. Det er ønskelig at PCen kjøpes fra en av de store og betrodde selskapene (har gode erfaringer med komplett.no). Har sett at man hos flere selskaper har muligheten til å konfigurere tilbudene de har. Vil PC-en da bli satt sammen hos dem, eller får man den i deler selv?

Håper noen kan ha interesse av å hjelpe en stakkars en ved å komme med forslag til kjøp. Eventuelt hva jeg burde se etter.

På forhånd: Takk!

Endret av Jumpus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...