tallaksen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har kjøpt ett LCD display som jeg har kobla til paralell porten når jeg slår på dataen så lyser displayet og det er bilde av noen firkanter... jeg har lagt inn lcd smartie 5.4 for ejg har XP , men jeg får det ikke til å virke.... trenger hjelp litt fort:) Endret 8. mai 2008 av tallaksen Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hei. Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden. Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Har du parallellporten påslått i BIOS? Vanligvis er den på, men jeg glemte at jeg hadde slått den av og fikk samme problemet som deg. Har du installert driveren til parallellporten i windows? Du finner den HER. (Link hentet fra LCDSmartie sin hjemmeside) Uten den virker det ikke. Har du valgt HD44780 (Parallel) under LCD settings? Følg anvisningene HER Riktig port? Vanligvis 378, men kan være noe annet. Du finner/setter det i BIOS når du sjekker at parallellporten ikke er deaktivert. Genial casemod, ser griselekkert ut ;-) og til 99 spenn!!! Microplex.no Utrolig. Kan kobles på intern USB port for å slippe den fete kontakten på baksiden av kabinettet, men den eneste Intern USB->LPT dingsen jeg fannt kostet ca 250,-... Hadde jeg bare fått den til å virke under Ubuntu64 8.04 også. LCDproc var nok ikke like enkelt nei... Kanskje noen vet råd for det også??? (/)yvin:D Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Brukeren har ikke fulgt moderators anmodning, og tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg