nEOSPa Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg skal investere i en ny ekstern 1TB-disk. Så lurer jeg på hvem som passer for min gamle PC som bruker IDE-disker. Kan man benytte en SATA-disk i eksternt kabinett på en pc som ikke har SATA kontroller? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 JA. Forutsetter at satakontrolleren er innebygget i de eksterne kabinettet. Lenke til kommentar
nEOSPa Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 JA. Forutsetter at satakontrolleren er innebygget i de eksterne kabinettet. Ok. Har du noen forslag til en bra 1TB-disk med innebygd SATA-kontroller. Eller ville du gått for en 1TB IDE-disk? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Det du ønsker er vel en helt vanlig USB disk. Det er helt irrelevant om den bruker SATA eller PATA internt, det vil ikke PC se forskjell på. Men du trenger en USB-2 (Highspeed USB) kontroller på PC, det fungerer dårlig hvis PC er så gammel at du bare har USB-1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå