norsemanGrey Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Heisann Skal driver å installerer Windows på en nybygd maskin. Har to 500G harddisker som hver skal ha henholdsvis XP Pro og Vista installert på en 100GB partisjon. Disk1[Part1:100GB XP Pro, Part2:400GB Lagring] Disk2[Part1:100GB Vista, Part2:400GB Lagring] Vet ikke hvor relevant det er, men uansett. Jeg startet med å installere XP først så det ikke skulle bli no krøll med boot-loaderen. Dette gikk veldig fint og XP fungerte som den skulle. Deretter formaterte jeg en 100GB partisjon av den andre disken og installerte Vista Utimate x64. Når maskinen rebootet etter installasjonen gikk den innom OS valg menyen og startet begynte å starte opp Vista. Rett etter at den er ferdig med å laste inn Vista (det skjermbildet hvor det tusler og går en grønn strek) under Vista logoen, rett før den pleier å gå til påloggingsvinduet ) kommer det en blå skjerm med hvit skrift et halvt sekund før maskinen rebooter. Og dette skjer hver gang.... Har prøvd å slette Vista og installere på nytt igjen men det funker ikke.... Har sett på Google etter svar og det er vist en del som har samme problem, men har ikke funnet noe fornuftig svar. Er det noen som kan hjelpe meg?? PC: Asus P5N32-E SLI Intel Core 2 Quad Q6600 OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 Samsung SH-D163A DVD Brenner Thermaltake Toughpower 750W PSU Western Digital Caviar SE16 500 GB S-ATA (2) XFX GeForce 9800 GTX 512 MB 675M Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 En begynnelse er jo å lese hva som står på blåskjermen-deaktiver automatisk omstart. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 En begynnelse er jo å lese hva som står på blåskjermen-deaktiver automatisk omstart. Ok, hvordan deaktiverer man automatisk omstart? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Om du bruker Vista sin bootloader aner jeg ikke-men F8 er ihvertfall knappen man trykker på for å få opp NTLDR sin oppstartsmeny-jeg kan bare anta at det fungerer på samme måten i Vista. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Trykk F8 før Vista begynner å laste og velg å starte opp i sikkerhetsmodus. Følg dette tipset for å deaktivere automatisk omstart ved feil: http://pcsupport.about.com/od/windowsvista...estartvista.htm Når du har fått med deg feilmeldingen, vanligvis skrevet i store bokstaver, post den her. Endret 8. mai 2008 av TCi Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Trykk F8 før Vista begynner å laste og velg å starte opp i sikkerhetsmodus. Følg dette tipset for å deaktivere automatisk omstart ved feil: http://wii-fan.net/forum/viewtopic.php?f=11&t=2885 Når du har fått med deg feilmeldingen, vanligvis skrevet i store bokstaver, post den her. Tror vel kanskje du sendte meg til feil nettsted der men Uansett så fikk jeg stoppet den fra å reboote slik at jeg fikk tatt et bilde av skjermen, men vet ikke om de hjelper meg noe men :/ Er det ingen som vet noe om hvordan jeg kan løse dette problemet? Har prøvd mye rart nå, prøvd å slette partisjonen og installere vista på nytt flere ganger. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hehe, beklager. Ble nok ikke registert kopieringen min. Kan være en driverfeil. Prøv å ta ut så mange komponenter du kan, og prøv å se om maskinen vil starte. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Fant ut at hvis jeg tok ut den ene minnemodulen så fungerte alt som det skulle. Teste først den ene, så den andre for å se om det var noe feil på en av dem, men begge fungerte fint allene. (se minnetype i første innlegg) Har prøvd å sette begge to sammen igjen i forskjellig minne slots, men uten hell.....hva kan jeg gjøre med dette? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Har du prøvd å kjøre minnetester på hver enkelt av minnebrikkene? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Sjekk om det finnes en oppdatering til biosen din. Mulig det er noe galt om du bruker to minnemoduler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå