Gå til innhold

Brukervennlig organisering av hoved- og underkategorier

Anbefalte innlegg

Har et stort antall hoved- og underkategorier som brukere skal kunne velge mellom. Det må være mulig å velge flere underkategorier fra forskjellige hovedkategorier. Å kunne velge alle underkategoriene til en hovedkategori på et enkelt trykk er vel også å foretrekke.

Det jeg er ute etter er en brukervennlig løsning. Er løsningen til Finn.no brukervennlig? Andre eksempler eller løsninger som er mer brukervennlige? Trenger en løsning som ikke bare "dataeksperter" forstår :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har ett ekstremt stort navigeringstree med mange noder(mer folkelig blir vel det sider) så er det ingen kakeoppskrift for hvordan dette kan løses elegant.

Det man vaneligvis gjør er å stykke ting opp i overkommelige bolker.

Når du har ett for stort navigeringstree benytter typisk brukerene søk.

Det også er vanlig å lage en site map.

Ellers benyttes også CSS eller javascript til å lage en flernivå drop down meny, men dette egner seg slettes ikke i mange tilfeller.

Ikke all funksjonalitet er brukervennlig eller bruker ønsket funksjonalitet. Det er ofte informasjonsstrukturen selv det er noe galt med også.

Hvis jeg skal hjelpe deg noe videre må du gi meg ett konkret eksempel utover den linken til finn.no, for den forstod jeg ikke hva du ville med. Jeg trenger også design forutsetningne for strukturen du kommer med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...