Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Internett hopper ut og inn.

Anbefalte innlegg

Har seg slik, at internettet på akkuratt denne pcen begynte å hoppe ut og inn hele veien for 2 dager siden. Har ikke en fjern anelse om hvorfor. Kom en ny pc i huset den dagen, og tror at det kan ha noe med det å gjøre

Har windows xp. SP2 osv innpå pcen.

Kan være max 5minutter +/- før nettet hopper ut av denne pcen, så må jeg vente 2-3 minutter før det kommer igjen. Med andre ord et relativt stort problem.

Har sjekka ledning, og prøvd med nye ledninger, er akkuratt samme problem. Kan det være nettverks kortet som er på bærtur?

Har prøvd å fornye ipen, men ser ikke ut til at den vil skifte ip. Har brukt følgende måte :

START - KJØR - CMD - IPCONFIG - IPCONFIG /RELEASE - IPCONFIG /RENEW.

Hvis noen har noen anelse om hva det kan være, så takker jeg masse for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkuratt når det faller ut, så faller det helt ut, dvs at jeg får ikke pinget noe som helst. Men tar jeg ikke helt feil så får jeg se ipen i ipconfig.:s skal sjekke nå når det skjer om et par minutter:p

Lenke til kommentar

Nå datt jeg akkuratt ut, i ipconfigen sto alt som det skulle, prøvde å pinge, da kom det bare avbrutt.

Kan sjekke om routeren har det. Og ja, far sitter på pcen, og ingenting skjer på hans pc. Skal prøve driver, om jeg finner ^^

Finner ikke noe driver:S Fortsetter å prøve vel og merke.

VIA RHINE III FAST ETHERNET ADAPTER

Endret av elexus
Lenke til kommentar
Jo er det jeg tror, det har kommet opp det et par ganger. Men har prøvd å skifta ip, ser ikke ut til at den vil skifte ipen.:s

Siden det er 2 stykker på ett og samme nettverk, vil jeg anbefale deg at du setter en fast ip på begge maskiner.

1. Først går du til Start > Kjør > cmd

I vinduet skriver du ipconfig /all

Her må du notere ned IP addressen, Nettverksmasken, Standard Gateway, and navneserverne (DNS Server). Står det ingen navneservere der, kontakter du nettleverandøren og spør etter dette.

2. Gå til kontrollpanel > Nettverkstilkoblinger og dobbeltklikk på den tilkoblingen du bruker. Gå til egenskaper og videre ned til Internett protokoll (TCP/IP) og klikker egenskaper.

3.

Når du får opp vinduet velger du av for bruk denne ip adressen. Og fyller inn følgende.

Ip Adresse 10.0.0.136

Nettverksmaske Denne skrev du vel ned

Standard Gateway 10.0.0.1

Klikk også på bruk følgende dns server, og skriv inn det du har fått fra din leverandør.

Gjør det samme på din fars maskin, men her bruker du ip adresse 10.0.0.137

Flere maskiner?

Maskin 3 10.0.0.138

Maskin 4 10.0.0.139

osv :)

Når alt dette er gjort klikker du på ok, og ser om problemet er løst.

Endret av canavasman
Lenke til kommentar

Uhm, hva er hva av statisk og DHCP ?

Er koblet opp til routeren ja. Via Switch. Men ser ut til at problemet er løst nå da, etter jeg gjorde det du sa canavas, Er ikke 100% sikker enda, men har allerede vært på i nesten 10 minutt. Med 10.0.0.1

Lenke til kommentar

De fleste routere har en DHCP funksjonen som skal tildele ip-addresser til enheter automatisk.

Statisk konfigurasjon er når du går rundt å setter ip-addressene manuellt selv.

Det må da være en aldeles skrekkelig DHCP-server som presterer å generere en ip konflikt på nettverket ditt vertfall.

Lenke til kommentar
Uhm, hva er hva av statisk og DHCP ?

Er koblet opp til routeren ja. Via Switch. Men ser ut til at problemet er løst nå da, etter jeg gjorde det du sa canavas, Er ikke 100% sikker enda, men har allerede vært på i nesten 10 minutt. Med 10.0.0.1

Høres lovende ut, si ifra om det er ordnet.

Og blir det feil, så bruker du DNS serverene som bredbåndsleverandøren har gitt deg.

Har du NextGentel er disse :

217.13.4.24 (hoved dns)

217.13.7.140(alternativ dns)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...