elexus Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Har seg slik, at internettet på akkuratt denne pcen begynte å hoppe ut og inn hele veien for 2 dager siden. Har ikke en fjern anelse om hvorfor. Kom en ny pc i huset den dagen, og tror at det kan ha noe med det å gjøre Har windows xp. SP2 osv innpå pcen. Kan være max 5minutter +/- før nettet hopper ut av denne pcen, så må jeg vente 2-3 minutter før det kommer igjen. Med andre ord et relativt stort problem. Har sjekka ledning, og prøvd med nye ledninger, er akkuratt samme problem. Kan det være nettverks kortet som er på bærtur? Har prøvd å fornye ipen, men ser ikke ut til at den vil skifte ip. Har brukt følgende måte : START - KJØR - CMD - IPCONFIG - IPCONFIG /RELEASE - IPCONFIG /RENEW. Hvis noen har noen anelse om hva det kan være, så takker jeg masse for svar. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Så du beholder ip og det står at tilkoblingen er aktiv bare at du ikke har kontakt med internett? Kan du pinge routeren når dette skjer? Kan du pinge eksterne ip-addresser? Kan du pinge domenenavn? Lenke til kommentar
elexus Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Akkuratt når det faller ut, så faller det helt ut, dvs at jeg får ikke pinget noe som helst. Men tar jeg ikke helt feil så får jeg se ipen i ipconfig.:s skal sjekke nå når det skjer om et par minutter:p Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hvis du har en router med logg-funksjon så kan det være en idè å sjekke de for å se hvorfor du blir kastet ut. Oppdatering av drivere til ditt nettverkskort kan kanskje være en ide å prøve ut. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Mao så vises tilkoblingen som brutt i nettverkstilkoblinger? Om noen andre er påkoblet samtidig vil de også beholde tilkoblingen sin? Lenke til kommentar
elexus Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Nå datt jeg akkuratt ut, i ipconfigen sto alt som det skulle, prøvde å pinge, da kom det bare avbrutt. Kan sjekke om routeren har det. Og ja, far sitter på pcen, og ingenting skjer på hans pc. Skal prøve driver, om jeg finner ^^ Finner ikke noe driver:S Fortsetter å prøve vel og merke. VIA RHINE III FAST ETHERNET ADAPTER Endret 8. mai 2008 av elexus Lenke til kommentar
elexus Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Jo er det jeg tror, det har kommet opp det et par ganger. Men har prøvd å skifta ip, ser ikke ut til at den vil skifte ipen.:s Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Kan du raskt si hva din standard gateway er? og din nåværende ip adresse? Lenke til kommentar
elexus Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Standard gateway : 10.0.0.1 ip : 10.0.0.2 Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Jo er det jeg tror, det har kommet opp det et par ganger. Men har prøvd å skifta ip, ser ikke ut til at den vil skifte ipen.:s Siden det er 2 stykker på ett og samme nettverk, vil jeg anbefale deg at du setter en fast ip på begge maskiner. 1. Først går du til Start > Kjør > cmd I vinduet skriver du ipconfig /all Her må du notere ned IP addressen, Nettverksmasken, Standard Gateway, and navneserverne (DNS Server). Står det ingen navneservere der, kontakter du nettleverandøren og spør etter dette. 2. Gå til kontrollpanel > Nettverkstilkoblinger og dobbeltklikk på den tilkoblingen du bruker. Gå til egenskaper og videre ned til Internett protokoll (TCP/IP) og klikker egenskaper. 3. Når du får opp vinduet velger du av for bruk denne ip adressen. Og fyller inn følgende. Ip Adresse 10.0.0.136 Nettverksmaske Denne skrev du vel ned Standard Gateway 10.0.0.1 Klikk også på bruk følgende dns server, og skriv inn det du har fått fra din leverandør. Gjør det samme på din fars maskin, men her bruker du ip adresse 10.0.0.137 Flere maskiner? Maskin 3 10.0.0.138 Maskin 4 10.0.0.139 osv Når alt dette er gjort klikker du på ok, og ser om problemet er løst. Endret 8. mai 2008 av canavasman Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hvis alle enheter på nettverket får ip fra DHCP kan jeg ikke skjønne hvorfor det skulle bli addressekonflikt. Lenke til kommentar
elexus Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 På DNS server står det 10.0.0.1 ? Er dette korrekt? Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 På DNS server står det 10.0.0.1 ? Er dette korrekt? Det høres ikke korrekt ut, høres mer ut som addressen til routeren. Hvilken nettleverandør har du? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Vel det fungerer jo selvsagt å sette ip addressen til routeren som DNS men dette ville vært svært uvanlig om du får ip fra DHCP? Bruker du statisk konfig eller DHCP konfig? Lenke til kommentar
elexus Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Uhm, hva er hva av statisk og DHCP ? Er koblet opp til routeren ja. Via Switch. Men ser ut til at problemet er løst nå da, etter jeg gjorde det du sa canavas, Er ikke 100% sikker enda, men har allerede vært på i nesten 10 minutt. Med 10.0.0.1 Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 De fleste routere har en DHCP funksjonen som skal tildele ip-addresser til enheter automatisk. Statisk konfigurasjon er når du går rundt å setter ip-addressene manuellt selv. Det må da være en aldeles skrekkelig DHCP-server som presterer å generere en ip konflikt på nettverket ditt vertfall. Lenke til kommentar
elexus Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Har har jeg DHCP, men tror jeg skal gå over. For nå ser det ut til å funke. Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Uhm, hva er hva av statisk og DHCP ? Er koblet opp til routeren ja. Via Switch. Men ser ut til at problemet er løst nå da, etter jeg gjorde det du sa canavas, Er ikke 100% sikker enda, men har allerede vært på i nesten 10 minutt. Med 10.0.0.1 Høres lovende ut, si ifra om det er ordnet. Og blir det feil, så bruker du DNS serverene som bredbåndsleverandøren har gitt deg. Har du NextGentel er disse : 217.13.4.24 (hoved dns) 217.13.7.140(alternativ dns) Lenke til kommentar
elexus Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Har Lyse Nett.:)Takker så mye for alle svar, tror det er løsnet. En spesiell takk til Canavasman! You're my hero:D Endret 8. mai 2008 av elexus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå