petterpann Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) For ca 1 måned siden bestemte jeg meg får å gå ned i vekt. For å greie dette har jeg lagt om kostholdet, dvs at jeg har sluttet å spise godteri, drikker mye vann, noe melk, samt sykler 60 minutter annen hver dag. Over en god periode har jeg greid å kvitte meg med et par kilo, men i det siste har det sagt helt stopp. Jeg går ikke opp eller ned i vekt, men kjører fremdeles den sunne livsstilen. Litt skuffende mtp at jeg egentlig har veldig lyst å fortsette med junkfood. Jeg har lest flere steder på nettet at kardiotrening (jogging/sykling) før frokost har en god forbrenningseffekt. Tenkte jeg skulle prøve dette, og bite det harde eplet med å trene før jobb om morgenen. Tror dere dette vil hjelpe? En ting til: Stemmer det at kroppen forbrenner mer fett på personer med god kondiss når man står i ro? Endret 8. mai 2008 av petterpann Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Nei, det har ingen hensikt å jogge før frokost. (Eneste måtte være å få det unnagjort tidlig på dagen, og slippe å tenke på det etter jobb/skole, men ingen helsegevinst). Jo bedre form man er i, jo flere kcal brenner man. Ergo jo mer muskler, jo mer brenner man. Google "gerilja cardio". Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Har lenge vurdert å kjøre gerilja om morgenen, men vil selv 12 minutter hver dag gi så stor forskjell? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hold deg til 3 ganger i uka. GK (Intervall, HIIT) er effektivt ikke bare pga det som skjer under økten, men fordi kroppen fortsetter å brenne i ettertid også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå