Gå til innhold

Asus A7N8X XP 2100 Tbread


Anbefalte innlegg

Hvilken kjøling hadde du på den nå igjen?

 

Hater prøv og feil metoden (ellemineringsmetoden), tar så sinnsykt mye tid :-?

 

BTW formann: min XP1700+ er en Tbred A på tross av at den har 1,65V som standard....

Spire Folconrock to dager til, når jeg får swiftech sjekker jeg numeret som står på CPUen :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken kjøling hadde du på den nå igjen?

 

Hater prøv og feil metoden (ellemineringsmetoden), tar så sinnsykt mye tid :-?

 

BTW formann: min XP1700+ er en Tbred A på tross av at den har 1,65V som standard....

 

Tror: XP1700+ - 1900+ 1,5v

XP2000+ - 2200+ 1,6v

XP2400+<--- 1,65v

 

Dette gjelder Tbred B. så om du har en 1700+ som går på 1,7 så skal jeg si meg enig i at det er en Tbred A :)

Lenke til kommentar
All Palominos have default voltage of 1.75V, so all Palominos have voltage code of "M." TBredAs have a default range of 1.5-1.65V. TBredBs have a default range of 1.6V-1.65V.

Regner med at du har sett denne siden en del nå, men skader ikke å vise den en gang til :wink: Når du leser av fra CPU skal steiipng koden slutte med B, da er den Tbred B. Om den slutter med A er den tbredA.

Lenke til kommentar
Hvilken kjøling hadde du på den nå igjen?

 

Hater prøv og feil metoden (ellemineringsmetoden), tar så sinnsykt mye tid :-?

 

BTW formann: min XP1700+ er en Tbred A på tross av at den har 1,65V som standard....

 

Tror: XP1700+ - 1900+ 1,5v

XP2000+ - 2200+ 1,6v

XP2400+<--- 1,65v

 

Dette gjelder Tbred B. så om du har en 1700+ som går på 1,7 så skal jeg si meg enig i at det er en Tbred A :)

Får Swiftechen om to-tre dager og lurte på hva som skal stå på CPUen hvis det er A og hva som står hvis det er B?

Lenke til kommentar
All Palominos have default voltage of 1.75V, so all Palominos have voltage code of "M." TBredAs have a default range of 1.5-1.65V. TBredBs have a default range of 1.6V-1.65V.  

Regner med at du har sett denne siden en del nå, men skader ikke å vise den en gang til :wink: Når du leser av fra CPU skal steiipng koden slutte med B, da er den Tbred B. Om den slutter med A er den tbredA.

ok, men når jeg finner det ut sier jeg det :)

Lenke til kommentar

Var på denne linken som noen fant til meg og fant ut at vsdata.no selger enten B eller Tbread A, hvis det er en type A og jeg låser den opp, tror dere jeg får klokka den noe særlig opp, tenker på at siden det er en type a? Kan noen forklare meg hvordan jeg låser opp tbread a?

Lenke til kommentar
Var på denne linken som noen fant til meg og fant ut at vsdata.no selger enten B  eller Tbread A, hvis det er en type A ogjeg låser den opp, tror dere jeg får klokka den noe sørlig opp, tenker på at siden det er en type a? Kan noen forklare meg hvordan jeg låser opp tbread a?

 

Ikke kjøp en Tbred A nå, det florerer av Tbred B, sjekk rundt på forumet etter linker til steder de selger Tbred B.

 

Jeg kjører en Tbred A og den krever mye og kraftig kjøling om den skal klokkes langt. Jeg bruker en swiftech 462+ kjøler med en vifte som flytter 79cfm og støyer noe sinnsykt. Og allikevel kommer jeg ikke over 2100MHz uansett hva jeg gjør. Mens de fleste TbredB ville kunne kjøre denne hastigheten ved standard V må jeg kjøre 2.175V for at den skal bli stabil.

 

Mitt råd se etter en Tbred B og hold deg langt unna Tbred A om du skal klokke!

Lenke til kommentar
Var på denne linken som noen fant til meg og fant ut at vsdata.no selger enten B  eller Tbread A, hvis det er en type A ogjeg låser den opp, tror dere jeg får klokka den noe sørlig opp, tenker på at siden det er en type a? Kan noen forklare meg hvordan jeg låser opp tbread a?

 

Ikke kjøp en Tbred A nå, det florerer av Tbred B, sjekk rundt på forumet etter linker til steder de selger Tbred B.

 

Jeg kjører en Tbred A og den krever mye og kraftig kjøling om den skal klokkes langt. Jeg bruker en swiftech 462+ kjøler med en vifte som flytter 79cfm og støyer noe sinnsykt. Og allikevel kommer jeg ikke over 2100MHz uansett hva jeg gjør. Mens de fleste TbredB ville kunne kjøre denne hastigheten ved standard V må jeg kjøre 2.175V for at den skal bli stabil.

 

Mitt råd se etter en Tbred B og hold deg langt unna Tbred A om du skal klokke!

Men jeg ahr jo allerede kjøpt den, men angrer, hvis jeg visste det jeg vet nå skulle jeg leta etter en tbread, men hvor langt kan jeg komme på 1.85v og med Swiftech?

Lenke til kommentar
Var på denne linken som noen fant til meg og fant ut at vsdata.no selger enten B eller Tbread A, hvis det er en type A ogjeg låser den opp, tror dere jeg får klokka den noe sørlig opp, tenker på at siden det er en type a? Kan noen forklare meg hvordan jeg låser opp tbread a?

 

Ikke kjøp en Tbred A nå, det florerer av Tbred B, sjekk rundt på forumet etter linker til steder de selger Tbred B.

 

Jeg kjører en Tbred A og den krever mye og kraftig kjøling om den skal klokkes langt. Jeg bruker en swiftech 462+ kjøler med en vifte som flytter 79cfm og støyer noe sinnsykt. Og allikevel kommer jeg ikke over 2100MHz uansett hva jeg gjør. Mens de fleste TbredB ville kunne kjøre denne hastigheten ved standard V må jeg kjøre 2.175V for at den skal bli stabil.

 

Mitt råd se etter en Tbred B og hold deg langt unna Tbred A om du skal klokke!

 

På komplett står det "Produsentens varenummer: AXDA1700DUT3C" når jeg går inn på xp1700+ (antatt 20/3)= ergo T-bred B. :D

Hvor høyt kan jeg få denne egentlig? 2200mhz? det er jo bingo å vite om jeg får low-end eller high-end TBredB om jeg tar bestillinger nå.

Veit du/dere om komplett gidder å sjekke for deg når varen er på lager?

Lenke til kommentar
på en slik t-bredB xp1700+ tenkt jeg å bruke SLK800 med en papst eller enermax (rundt 25dB), hvor høyt kan jeg oppnå da? 2.1?

 

kan jo egentlig bruke min nåværende Thermaltake 5000rpm vifte (å spare cash) og kjøre en 7-12V regulator: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=A...=A1360&toc=5880 <--virker grei og enkel og litt HiFi :D

 

Prøv med Thermaltake viften først. Jeg må kjøre bånn pine (79CFM) for å kjøre 2.1 Men jeg har TbredA

Lenke til kommentar
Prøv med Thermaltake viften først. Jeg må kjøre bånn pine (79CFM) for å kjøre 2.1 Men jeg har TbredA

Tanken bak en slik V regulering, manuell vel og merke, er å skru opp max viftehastighet når jeg "skal spille" og dempe hastigheten når cpu'en idler. :D

Rett på meg viss dette ikke går...

Lenke til kommentar
Prøvde 166*10,5=1750 på VCore=auto

Og da gikk det fint i windows men når jeg begynte å spille (krevende spill) så sa motherboard at den ble varmere og varmere og så gikk windows til bluescreen og begynte memory dunpin :-(

 

Vent til du får den nye kjøleribba, og pass på at du monterer den riktig.

Det er nok det at den bir for varm som gjør det.

Husk å skrive ned steppingen når du bytter kjøler.

Lenke til kommentar
Prøvde 166*10,5=1750 på VCore=auto

Og da gikk det fint i windows men når jeg begynte å spille (krevende spill) så sa motherboard at den ble varmere og varmere og så gikk windows til bluescreen og begynte memory dunpin :-(

 

Vent til du får den nye kjøleribba, og pass på at du monterer den riktig.

Det er nok det at den bir for varm som gjør det.

Husk å skrive ned steppingen når du bytter kjøler.

skal huske steppingen, får ribba er i morgen, den er i Oslo idag!

Men hvis det er en type A, hvor langt tror du jeg kommer på max 1.85V?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...