Gå til innhold

Asus A7N8X XP 2100 Tbread


Anbefalte innlegg

Hele poenget er jo at om han kan stille multiplyeren uten å ha foretatt en manuel unlokking, så MÅ det være tbred B. Grunnen er at Nforce 2 bare unlokker tbredB av seg selv, ikke tbredA. For å stille MP med TbredA må han foreta en manuell unlokking, noe han ikke gjorde. Så om han ikke har foretatt en manuel unlokking, og kan stille multiplyer så må det være Tbred B.

Ser ut som om det er en TbredB du har fått ja.

Hvordan foretar man manuell unlock? fysisk på cpuen? hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan foretar man manuell unlock? fysisk på cpuen? hehe

Ja.

Og det er Tbred B som er den som er kjøligst og mest overklokkingsvenlig. Bedre en tbredA

Men når jeg prøver å kjøre fsb på 166 og Mp på 11 og minnet på 100% så fryser pcen ca. 10min. etter boot???

Lenke til kommentar
Hele poenget er jo at om han kan stille multiplyeren uten å ha foretatt en manuel unlokking, så MÅ det være tbred B. Grunnen er at Nforce 2 bare unlokker tbredB av seg selv, ikke tbredA. For å stille MP med TbredA må han foreta en manuell unlokking, noe han ikke gjorde. Så om han ikke har foretatt en manuel unlokking, og kan stille multiplyer så må det være Tbred B.

Ser ut som om det er en TbredB du har fått ja.

 

Det eneste jeg ville frem til er at det IKKE er nForce2 chipsettet som unlocker den. den er unlocked fra frabrikken.

Lenke til kommentar
Hele poenget er jo at om han kan stille multiplyeren uten å ha foretatt en manuel unlokking, så MÅ det være tbred B. Grunnen er at Nforce 2 bare unlokker tbredB av seg selv, ikke tbredA. For å stille MP med TbredA må han foreta en manuell unlokking, noe han ikke gjorde. Så om han ikke har foretatt en manuel unlokking, og kan stille multiplyer så må det være Tbred B.

Ser ut som om det er en TbredB du har fått ja.

 

Det eneste jeg ville frem til er at det IKKE er nForce2 chipsettet som unlocker den. den er unlocked fra frabrikken.

Er du sikker?

Lenke til kommentar

Du burde ikke sette minnet på noe annet sync (100%) da nForce2 yter

best når minnet kjøres synkront.

 

Du trenger ikke å øke ramspennigen din før du sliter med ustabilitet, eller at du ikke får bootet pga for høy hastighet. Du burde klare 380 lett med det minnet du har, uten å sette opp spennigen noe særlig.

 

Og ja, jeg er sikker på at det ikke er nForce2 chipsettet som låser opp cpu. Jeg har som du ser i sig. et KT3 kort som er basert på Via KT333 chipset, og jeg kan endre MP som jeg vil.. akkurat som alle andre med en tbred B uansett chipset.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg ville frem til er at det IKKE er nForce2 chipsettet som unlocker den. den er unlocked fra frabrikken.

Hmm ser faktisk ut som om du har rett. Finnes alikavell guider der ute om å unlokke tbredB, det er jo litt rart om den allerede er unlokket. Men ser at en del skriver det samme som deg, så du har nok rett.

Denne sier foresten at man må unlokke for å få tillgang til de lavere multiplyerene.

To enable the lower multipliers, connect the 5th bridge on L3 to enable the lower multipliers.

Lenke til kommentar
Nå prøvde jeg med 166 i fsb og da blir cpuen ca. 60 grader og låser seg.

Kan det da hjelpe med kjøligere cpu?

 

Tror ikke det er pga tempen.. tror heller det vil hjelpe å øke core voltage litt.. men da kommer tempen til å stige litt mer, så pass på. :)

En annen ting du kan gjøre er å senke MP en halv gang.

Lenke til kommentar
Nå prøvde jeg med 166 i fsb og da blir cpuen ca. 60 grader og låser seg.

Kan det da hjelpe med kjøligere cpu?

 

Tror ikke det er pga tempen.. tror heller det vil hjelpe å øke core voltage litt.. men da kommer tempen til å stige litt mer, så pass på. :)

En annen ting du kan gjøre er å senke MP en halv gang.

Men prøvde 11*166 på 1.85

men det gikk ikke!

Lenke til kommentar
Prøv 166*12,5 eller 166*13 .. for å gjøre det må du nok ha 1,85v

 

Jeg tror nemlig cpu´n din er låst på MP under 12,5

Kan prøve det, men nå kjører jeg 11*163

Så den kan vel ikke være låst da?

 

Nope.. det kan den ikke. Merksnodig....

Er jo verdt et forsøk da.. er noe rart med det systemet ditt..

Lenke til kommentar
Prøv 166*12,5 eller 166*13 .. for å gjøre det må du nok ha 1,85v

 

Jeg tror nemlig cpu´n din er låst på MP under 12,5

Kan prøve det, men nå kjører jeg 11*163

Så den kan vel ikke være låst da?

 

Nope.. det kan den ikke. Merksnodig....

Er jo verdt et forsøk da.. er noe rart med det systemet ditt..

er noe rart med det systemet ditt

Ja :yes:

Lenke til kommentar
Er helt tom for forslag jeg nå...  skjønner meg ikke på systemet ditt.

 

Eneste jeg kan tenke meg er at du har fått en Tbred A som er ulåst, eller at den BIOS´en du bruker er litt buggy.

1002.a Uber er buggy, hmm så en annen fyr på forumet som brukte det.

Han hadde mye høyere FSB enn meg, men kan jeg legge inn en eldre bios?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...