Gå til innhold

Asus A7N8X XP 2100 Tbread


Anbefalte innlegg

Rammen kan bli ødelagt av for høy spenning, men jeg kjører ram på 2,77 uten problemer. Har også kjørt rammen på 2,9V under "innkjøring" da en ofte kan senke spenningen etter hvert. Økning av V vil også gi en marginal økning på system tempen, men det er som oftest ikke nok til å øke tempen i et kabinett. Men jeg vill ha prøvd meg frem. Vil nok tro at det som eventuelt hindrer deg i å kunne klokke høyere er tempen på CPU. (Jeg liker ikke temper over 50c shutdown @ 60c).

Men 2.7 V bør ikke være problem?

Men vil det hjelpe noe særlig når jeg overklokker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan hjelpe om du ikke kommer høyere med ramen din.. men om du har PC3200 og du kjører sync så trenger du ikke sette opp volten til ram, for da kjører du den bare på 333Mhz

Har 2*256PC2700, da bør jeg vel sette opp Volten, men det er ekstrem liten sjangse for at rammen blir ødelagt ved 2.7V?

Lenke til kommentar

Du bør prøve deg frem. 2,7V bør ikke være noe problem, nei. Om ikke annet så kan du se om du kan forbedre timings ved å øke V levels. F. Eks kjøre PC3200 (400mhz) cl2,5 på PC2700 (333mhz) cl2 da det er mer å hente i ytelse på å kjøre bedre timing enn å kjøre rammen asynkront med CPU. Selv om enkelte hovedkort er sære mht til det.

 

Jeg hadde ett MSI KT3 Ultra 2 R som gav bedre 3dMark 2001SE score når jeg kjørte rammen asynkront, men det vil være mer "overallperformance" å hente på å kjøre bedre timings.

Lenke til kommentar
Kan det bety at CPUen er låst?

 

Alle AMD cpuer er i utgangspunktet låst om du ikke har bestillt fra en leverandør som låser opp CPU for deg. Men et hovedkort med nForce2 chipset har mulighet for å låse opp cpu via Bios om du har en Tbred B, men ikke alle multipliers er tilgjengelig så hold deg rundt standard og prøv deg litt frem. Men det er lite vits i å lukke kabinettet før du har funnet det ut (da du kanskje må resette bios via jumper). Les litt i manualen og se etter om der er instillinger for "spread spektrum" eller lignende. Da det vil ødelegge for overklokkingsmulighetene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...