Gå til innhold

Asus A7N8X XP 2100 Tbread


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel er jo du som har pc en der :wink:

Men flere ting som får positive virkning. Du får større minnebredde på rammen(da den er i 1:1). Der kan man si"men, kunne jo kjørt den på 166 og fsb på 133". men det man da ikke regner med er at latenzyen ville blitt dobbelt så stor som økningen i minnebånbredden(og man får negativ ytelsesøkning). Nå har man økt minnebredden, UTEN å øke latenzyen fra fsb til minne. En annen ting er at alt som skal prosseseres i CPU må gå gjennom Fsb. Når den nå er blit større, kan man logisk nok sende ting raskere till å fra CPU.

Lenke til kommentar

Forde jeg har det mest bedritne HK som er å få kjøpt. Nemlig med KT333 chipset. Jeg har testet litt nå, og funnet ut at jeg får bedre ytelse av å kjøre 150*11/12.5 enn av å kjøre sånn som jeg gjør nå 167*11.5.

Dette er sikkert forde KT3 Ultra2 ikke takler 166 FSB selv om MSI mener at det skal gjøre det. Den biosen jeg måtte laste ned for å få kjørt 166FSB er så full av bugs at det er skremmende.

Andre som har testet dette har merket akkurat det samme som meg. Dårligere ytelse.

 

Heia MSI og Via er alt jeg har å si.. brenn i h.... :evil:

Lenke til kommentar
Forde jeg har det mest bedritne HK som er å få kjøpt. Nemlig med KT333 chipset. Jeg har testet litt nå, og funnet ut at jeg får bedre ytelse av å kjøre 150*11/12.5 enn av å kjøre sånn som jeg gjør nå 167*11.5.

Dette er sikkert forde KT3 Ultra2 ikke takler 166 FSB selv om MSI mener at det skal gjøre det. Den biosen jeg måtte laste ned for å få kjørt 166FSB er så full av bugs at det er skremmende.

Andre som har testet dette har merket akkurat det samme som meg. Dårligere ytelse.

 

Heia MSI og Via er alt jeg har å si.. brenn i h.... :evil:

Liker ikke MSI eller ViaKT333, hadde Asus A7V333 før, må si at dette er mye diggere!

Lenke til kommentar

Agressive er vel raskest, men når jeg har testet litt OC på et likt HK som du har så spilte det ingen rolle for hvor høyt jeg kom.

 

Kan ikke skjønne at du ikke bare kan kjøre 166*12,5 eller 13

 

Burde gå som en lek det.. spesielt om du kjører 1,85 core voltage.

Lenke til kommentar
Agressive er vel raskest, men når jeg har testet litt OC på et likt HK som du har så spilte det ingen rolle for hvor høyt jeg kom.

 

Kan ikke skjønne at du ikke bare kan kjøre 166*12,5 eller 13

 

Burde gå som en lek det.. spesielt om du kjører 1,85 core voltage.

Men er det lurt å stille på ram spenninga?

Lenke til kommentar
Om du skal OC så må man nesten alltid det. Det er ikke noe farlig så lenge du ikke overdriver uten skikkelig kjøling. Uansett så får du ikke stilt det not høyere enn 1,85v på kortet ditt.

 

Bare pass litt på tempen når du gjør det.

Hva er "pass temp"?

Og stille på ram spenninga?

Hvor varm kan rammen bli?

Lenke til kommentar

Om du skal klokke opp ramen så hjelper det med litt ekstra spenning der også ja.. :)

 

Alt under 60c er helt ok.. om du komme over 60c ved 100% så gjør det ikke noe. Men når du nærmer deg 70c så kan den bli ustabil.

 

For at du skal klare å ta live av den så må du over 90c.. og før det skjer så skrur den seg automatisk av.

Lenke til kommentar
Om du skal klokke opp ramen så hjelper det med litt ekstra spenning der også ja.. :)

 

Alt under 60c er helt ok.. om du komme over 60c ved 100% så gjør det ikke noe. Men når du nærmer deg 70c så kan den bli ustabil.

 

For at du skal klare å ta live av den så må du over 90c.. og før det skjer så skrur den seg automatisk av.

Tror du rammen kan bli ødelagt av det?

Lenke til kommentar

Så lenge du holder deg på 2,8 eller under så skal det gå helt fint.. Du mister garantien på brikkene om du kjører over 2,8v.

 

Jeg har kjørt mine brikker på 2,8v i nesten et år nå, og de funker like fint ennå.

 

Men om du ikke skal overklokke dem så er det ingen vits.

Lenke til kommentar

Rammen kan bli ødelagt av for høy spenning, men jeg kjører ram på 2,77 uten problemer. Har også kjørt rammen på 2,9V under "innkjøring" da en ofte kan senke spenningen etter hvert. Økning av V vil også gi en marginal økning på system tempen, men det er som oftest ikke nok til å øke tempen i et kabinett. Men jeg vill ha prøvd meg frem. Vil nok tro at det som eventuelt hindrer deg i å kunne klokke høyere er tempen på CPU. (Jeg liker ikke temper over 50c shutdown @ 60c).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...