Gå til innhold

Asus A7N8X XP 2100 Tbread


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ASUS A7N8X, har ikke så mye peiling på denne biosen og lurte på om noen tips på hvs jeg skal stille på.

Har en Coirsair pc 2700 og en twinmos pc2700 (kjører stabilt selv om to forskjellige merker:-)

Så på vsdata.no (hvor jeg bestilte fra)

Amd AXDA2100DUT3C

Er det ikke en Tbread type A da?

temp nå er 50 i bios og 40 i asusprobe, med en spire falconrock II!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv 166*12,5 .. du kan bare prøve deg frem.

 

Og om du ikke får skjermbilde så slipper du å åpne kassa for for å resette bios, du bare starter pc´n mens du holder insert nede :) Da kommer du inn i bios så du kan forandre, og du slipper å stille inn alt annet på nytt.. klokke feks :)

Lenke til kommentar
prøv 166*12,5 ..  du kan bare prøve deg frem.

 

Og om du ikke får skjermbilde så slipper du å åpne kassa for for å resette bios, du bare starter pc´n mens du holder insert nede :)  Da kommer du inn i bios så du kan forandre, og du slipper å stille inn alt annet på nytt.. klokke feks :)

Skal prøve på det, det med insert visste jeg ikke!

Takk for det tipset, igår måtte jeg resette biosen to ganger :-(

Skal prøve med de innstilingene og prøve spenningene oppover.

Nå går den bare på xp2200+ hastighet

Lenke til kommentar

Har du låst agp hastigheten på 66Mhz?

Det må du gjøre for å få høy fsb. En annen ting du kan gjøre er å prøve nøyaktig 166 Mhz, for da tror jeg at det blir stil automatisk.

Bortsett fra dette er det ikke noe mer du skal trenge å gjøre. Hvilken bios bruker du forresten?

Lenke til kommentar
Har du låst agp hastigheten på 66Mhz?

Det må du gjøre for å få høy fsb. En annen ting du kan gjøre er å prøve nøyaktig 166 Mhz, for da tror jeg at det blir stil automatisk.

Bortsett fra dette er det ikke noe mer du skal trenge å gjøre. Hvilken bios bruker du forresten?

Last AGP ja, 1002.A Uber

Nøyaktige 166Mhz, mener du fsb?

Lenke til kommentar

Kan du stille multiplyeren nedover? I såfall ville jeg stilt den ned til 10,5 og prøvd å stille fsb til 166. Så satt minnet til å kjøre på 166 det også(CPU:ram?1:1 eller noe slikt)

10,5*166=1743Mhz, det er vel ikke langt unna stock Mhz vel? Så kan du prøve å øke multiplyeren til 11(1826Mhz) og se om det funker. Grunnen til at jeg ville økt Fsb er at Nforce2 kjører best om minnet er synkronisert med Fsb, og ikke med minne høyere en Fsb(da dette skaper høyere latenzy en økt minnebånbredde). Derfor bør du øke Fsb til den blir lik med minnet.

Lenke til kommentar
Kan du stille multiplyeren nedover? I såfall ville jeg stilt den ned til 10,5 og prøvd å stille fsb til 166. Så satt minnet til å kjøre på 166 det også(CPU:ram?1:1 eller noe slikt)  

10,5*166=1743Mhz, det er vel ikke langt unna stock Mhz vel? Så kan du prøve å øke multiplyeren til 11(1826Mhz) og se om det funker. Grunnen til at jeg ville økt Fsb er at Nforce2 kjører best om minnet er synkronisert med Fsb, og ikke med minne høyere en Fsb(da dette skaper høyere latenzy en økt minnebånbredde). Derfor bør du øke Fsb til den blir lik med minnet.

Ok, men når jeg har PC2700 hva skal minnefrekvensen stå på memory når jeg booter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...