Lorang-Dahl Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Heihå! I forbindelse med et jobbprosjekt trenger jeg en trådløs router som har en ganske "heavy" loggingfunksjon. Et kriterie er at routeren er av typen som "mann i gata" benytter. Jeg har tittet på DD-WRT og OpenWrt, men jeg føler at dette ikke er optimalt. Jeg trenger altså en trådløs router/firmware som logger nærmest all trafikk, og skriver dette til en fil. Ideelt skriver den til en fil som ligger lagret eksternt et sted, da jeg regner med at filene kan bli ganske store etter hvert. Etterpå skal filene analyseres i Ethereal. Noen som har snust på dette og kan sparke meg i riktig retning? På forhånd takk. Endret 8. mai 2008 av Lorang-Dahl Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Ja, du burde satse på å skrive logfil til et annet sted enn routeren. Disse filene blir fort store (mange hundre MB på serveren min). Kan jeg spørre hvorfor du finner OpenWRT utilstrekkelig? Tror ikke du finner bedre logging for "mannen i gata" routere... Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg prøvde å sette meg inn i OpenWRT på ganske kort tid, så det er mulig jeg har oversett de åpenbare mulighetene. Jeg skal se om jeg får tid senere i dag, takk for tips! Tar selvfølgelig fortsatt imot gode forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå