Abba91 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Trenger en kabel som gjør om scart til VGA eller DVI eller HDMI. Noen som vet om en? Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Det tror jeg ikke er mulig. Til S-video da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 S-Video inngang på SCART kontakt er lett å få tak i F.eks: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20186787 Men du må være klar over begrensingene, de fleste SCART innganger støtter ikke S-Video. Du må oppgi hva den skal brukes til. Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 S-Video inngang på SCART kontakt er lett å få tak i F.eks: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20186787Men du må være klar over begrensingene, de fleste SCART innganger støtter ikke S-Video. Du må oppgi hva den skal brukes til. Har en LCD tv som flimrer litt igjennom SCART, men det gjør den ikke igjennom alle de andre inngangene, så derfor tenkte jeg at jeg kunne skaffe meg en kabel som gjorde om SCART'en til en av de andre inngangene. Skal kjøre kabelen fra en Dreambox(tuner) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Har du sjekket at du bruker RGB? Med SCART får man ofte kompositt ved standard innstilling. Kompositt er det signalet som har lavest kvalitet. Ma må inn i menyene på begge apparater og stille inn til RGB, som er det beste signalet. De fleste ser stor forskjell på kompositt og RGB, men det skal mye til å se forskjell på RGB og DVI. Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Har du sjekket at du bruker RGB?Med SCART får man ofte kompositt ved standard innstilling. Kompositt er det signalet som har lavest kvalitet. Ma må inn i menyene på begge apparater og stille inn til RGB, som er det beste signalet. De fleste ser stor forskjell på kompositt og RGB, men det skal mye til å se forskjell på RGB og DVI. Tror det et problem med tven fordi mange andre har opplevd det problemet. men skal sjekke innstillingene, Det er ikke et SÅÅ stort problem, får jo HDMI på alt snart men er bare litt plagsomt til tider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå